مشاهده پلنگ کمیاب ایرانی در خلخال (عکس)

مشاهده پلنگ کمیاب ایرانی در خلخال (عکس)

مشاهده پلنگ کمیاب ایرانی در خلخال

متاسفانه پلنگ ایرانی بسیار کمیاب اسـت و خوشبختانه کـه عکسی جدید از پلنگ ایرانی بـه ثبت رسیده کـه امیدواریم از این مدل خبرها بیشتر بشنویم و پلنگ ایرانی از خطر انقراض نجات پیدا کند. سرپرست حفاظت محیط زیست خلخال گفت: عکسهای و فیلم پلنگ ایرانی در خلخال توسط یکی از دوستداران محیط زیست اهل تهران انتشار یافت.

 

مهدی کسایی در مصاحبه با تالاب در اردبیل با اشاره بـه ضبط تصویر و فیلم یک پلنگ در خلخال اظهار داشت:

یک دوستدار محیط زیست کـه ساکن تهران و اصالتا اهل یکی از روستاهای بخش خورش رستم خلخال اسـت حین گشت و گذار در حاشیه رودخانه قزل اوزن واقع در خارج از محدوده مناطق حفاظت شده این شهرستان با محض مشاهده یک قلاده پلنگ اقدام بـه تهیه عکس و فیلم برداری از اینگونه کمیاب ودر دسترس انقراض کرده اسـت.

مشاهده پلنگ کمیاب ایرانی در خلخال (عکس)

وی بیان کرد: پس از انتشار عکس هایي در فضای مجازی با مشاهده پلنگ ایرانی در خلخال، با پیگیری‌هاي‌ بعمل آمده این فرد با مراجعه بـه اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال، عکسهای و فیلم‌هاي‌ تهیه شده از پلنگ ایرانی را بـه همراه مختصات و موقعیت جغرافیایی، زمان و تاریخ دقیق مشاهده در اختیار این اداره قرار داد.

 

سرپرست حفاظت محیط زیست خلخال گفت:

در 2 سال گذشته محیط‌بانان این شهرستان نیز موفق بـه ثبت عکس هایي از اینگونه پلنگ ایرانی کمیاب در مناطق حفاظت شده شهرستان خلخال شده اند.

جدیدترین مطالب سایت