دلیل کاهش سرعت تلگرام | فیلتر تلگرام با محدودیت سرعت شروع شد

دلیل کاهش سرعت تلگرام | فیلتر تلگرام با محدودیت سرعت شروع شد

دلیل کاهش سرعت تلگرام

محدودیت برای تلگرام در ایران آغاز شد . با کاهش سرعت تلگرام یک قدم تا فیلتر تلگرام بیشتر فاصله نمانده است. با دستور فیروزآبادی، رییس مرکز ملی فضای مجازی، از این پس مجوز استقرار سرورهای شبکه توزیع محتوای تلگرام در ایران لغو شد. به دنبال این دستور ترافیک تلگرام صرفا از طریق ارتباطات بین الملل راهیابی خواهد شد و بالطبع امکان کاهش کیفیت این پیام رسان وجوددارد.

 

عصر روز گذشته ابلاغیه‌اي توسط دبیر شورایعالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی واصل شد که براساس آن، مجوز قانونی صادره‌ي آن مرکز درسال ۱۳۹۵ در خصوص استقرار سرورهای شبکه توزیع محتوای پیام رسان تلگرام«CDN» در ایران لغو و باطل اعلام شده است.

 

به گزارش تالاب ، شرکت ارتباطات زیرساخت در اطلاعیه‌اي اعلام کرد از این پس عکسهای و فیلم‌ها در تلگرام دانلود نمی شود.

 


حتما بخوانید:  آیا تلگرام فیلتر میشود؟ (نکاتی درباره فیلترینگ تلگرام و اینستاگرام)


 

فیلتر تلگرام با محدودیت سرعت شروع شد

 

در متن اطلاعیه این شرکت آمده است:

در راستای شفافیت ساختارمند که آنرا راهبردی اساسی در وزارت ارتباطات می داند، به اطلاع عموم می رساند:

 

عصر روز گذشته ابلاغیه‌اي توسط دبیر ارجمند شورایعالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی واصل شد که براساس آن، مجوز قانونی صادره‌ي آن مرکز درسال ۱۳۹۵ در خصوص استقرار سرورهای شبکه توزیع محتوای پیام رسان تلگرام«CDN» در ایران لغو و باطل اعلام شده است.

 

براساس روال‌هاي‌ قانونی، “شرکت ارتباطات زیرساخت” موظف است نسبت به خروج این سرورها از مدار اقدام نماید و از این پس، ترافیک این پیام رسان تنها از طریق “ارتباطات بین‌الملل کشور” راهیابی خواهد شد، ضمن آنکه، اجرای این ابلاغیه مرکز ملی فضای مجازی، ممکن است کاهش کیفیت استفاده از این پیامرسان را در پی داشته باشد.

 

صبح امروز با دستور ابوالحسن فیروزآبادی،رییس مرکز ملی فضای مجازی، مجوز استقرار سرورهای شبکه توزیع محتوای تلگرام در ایران لغو شد.

 

به گزارش تالاب ، پس از این دستور، عکسها و فیلم ها دراین پیام رسان دچار اختلال جدی شده اند.

 

تلگرام برای این که بتواند باکیفیت و سرعت مناسب در معرض کاربران ایرانی قرار بگیرد، سرورهای رمز گذاری شده در داخل کشور دارد. کار این سرورها  – که دسترسی به اطلاعات انها بدلیل رمزگذاری در مرکز تلگرام میسر نیست –  تنها تسهیل کننده ارتباط کاربران داخلی با سرورهای اصلی «در خارج» هستند.

 

حال این سرورها از صبح امروز برای تلگرام محدود شده است. از این رو، ارتباط با مرکز تلگرام از این پس مبتنی بر سرور رمزنگاری شده داخل کشور نخواهد بودو کاربران ایرانی از طریق سرورهای اروپایی قادر به فعالیت در تلگرام خواهند بود. از لحاظ فنی زمانی کوتاه لازم است تا ارتباط تلگرامی به حالت عادی درآید هر چند که احتمالاً در آینده اي نزدیک، شاهد محدودیت هاي‌ جدیدتری برای تلگرام در ایران باشیم.

بحث فیلترینگ تلگرام از ابتدای سال جاری در کشور مطرح شده و طبق گفته برخی مسوولان، قرار بود آخر فروردین 97 فیلتر شود. با این حال یک اتفاق باعث تعویق این فیلترینگ شد و آن فیلتر شدن تلگرام در روسیه بود.

 

بعد از مسدودسازی تلگرام در روسیه، مدیران این پیام رسان با ترفندهای فنی خاصی بار دیگر دسترسی روس ها به تلگرام را فراهم کردند تا مشخص شود که فیلترینگ تلگرام کار فنی و تخصصی بیشتری می طلبد. احتمالا با دستیابی به روشی برای پیشگیري از دور زدن فیلترینگ ایران توسط دفتر مرکزی تلگرام، این پیام رسان در ایران از معرض خواهد شد.

 


حتما بخوانید:   تلگرام فیلتر شده | تلگرام فیلتر می‌ شود ؛ موبوگرام نه !


 

جدیدترین مطالب سایت