کشف دست خط محمدرضا شاه پهلوی در یک عتیقه فروشی (عکس)

کشف دست خط محمدرضا شاه پهلوی در یک عتیقه فروشی (عکس)

گفته می‌شود یک عتیقه فروش در تهران کـه بـه خرید و فروش آثار باستانی و عتیقه جات مشغول بوده اسـت دستگیر شده اسـت.

 

ماموران پلیس تهران ؛ یک عتیقه فروش غیرمجاز را دستگیر کردند. بـه گزارش تالاب بـه نقل از ایسنا در روزهای اخیر ماموران کلانتری ۱۰۹ بهارستان از فعالیت غیرقانونی فردی در امر خرید و فروش عتیقه و اشیای آنتیک باخبر شده و رسیدگی بـه موضوع را دستور کار خود قرار دادند کـه در جریان تحقیقات اولیه مشخص شد گزارش واصله بـه پلیس صحیح بوده و فردی کـه ساکن خیابان سعدی اسـت در زمینه خرید و فروش آثار باستانی و عتیقه‌جات فعالیت دارد.

 

در ادامه با تایید اطلاعات، جزئیات پرونده بـه مقام قضایی اطلاع داده شد و دستورات و مجوزهای لازم برای ورود بـه مخفیگاه متهم و دستگیری‌اش صادر شد کـه در پی ان ماموران در عملیاتی بـه مخفیگاه این فرد رفته و متهم را دستگیر و بـه مقر انتظامی منتقل کردند.

 

همچنین مخفیگاه این فرد مورد بررسی قرار گرفت کـه در جریان ان یک قرآن قدیمی کـه در ابتدای ان دستخطی منتسب بـه محمدرضا پهلوی، آخرین شاه ایران نقش بسته بود، کشف و ضبط شد.

کشف دست خط محمدرضا شاه پهلوی در یک عتیقه فروشی (عکس)

کشف دست خط محمدرضا شاه پهلوی

 

همچنین در ادامه نظارت‌ها، چندین قطعه کاشی قدیمی، آئینه‌هاي‌ متعلق بـه دوره قاجار، کوزه و آفتابه‌هاي‌ مفرغی و سفالی و… کشف و ضبط شد.

 

همچنین برادر این قاچاقچی نیز کـه در مخفیگاه حضور داشت، مورد کنترل قرار گرفت و با توجه بـه این کـه مقادیری شیشه و هروئین بـه همراه داشت، از سوی ماموران دستگیر و بـه کلانتری منتقل شد.

 

با انتقال دو برادر کـه ۳۵ و ۵۰ سال سن داشتند، مشخص شد کـه هردو اعتیاد شدیدی بـه مصرف مواد مخدر دارند. همچنین فرد عتیقه فروش در بازجویی‌هاي‌ اولیه اعلام کرد کـه هیچ مجوزی برای خرید و فروش عتیقه ندارد، اما تحقیقات تکمیلی در مورد اصالت عتیقه جات کشف شده از سوی کارشناسان میراث فرهنگی و نیز شناسایی دیگر همدستان این فرد در حال انجام اسـت و پرونده بـه پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شده اسـت.

 

منبع: ایسنا

جدیدترین مطالب سایت