کشف 20 کیلوگرم طلای غیر استاندارد

کشف 20 کیلوگرم طلای غیر استاندارد

20 کیلوگرم طلای غیر استاندارد در بازار

مدیر کل استاندارد استان تهران از برنامه موسسه استاندارد برای جداسازی عرضه کنندگان سکه و طلا خبر داد و گفت: در سال گذشته بیش از 20 کیلوگرم طلای غیراستاندارد و تعداد چشمگیری سکه طلای پارسیان که وزن کمتری نسبت به آنچه بر روی آن درج شده، داشته، کشف و جمع آوری شده است.

 

به گزارش خبرنگار مهر، مسلم بیات امروز در مراسم امضای تفاهم نامه سه جانبه میان سازمان ملی استاندارد، اتحادیه کشوری طلا و جواهر و اتحادیه فروشندگان طلا، جواهر و سکه استان تهران گفت:

 

در سال گذشته بیش از 20 کیلوگرم طلای غیراستاندارد و تعداد چشمگیری سکه پارسیان که وزن کمتری نسبت به آنچه بر روی آنها درج بوده داشتند، کشف و از بازار جمع آوری شده است و به همین منظور مردم می توانند شکایات خود را در سامانه 1517 به طور شبانه روزی ارائه کرده و پیگیری نمایند.

 

مدیرکل استاندارد استان تهران افزود: تمام مصنوعاتی که در سطح استان تهران تولید می شوند، دارای کد منحصر به فرد خود هستند که مردم باید به این کدها توجه داشته باشند.

 

کشف 20 کیلوگرم طلای غیر استاندارد

 

وی تصریح کرد: برای 40 تولید کننده صنعتی طلا نشان استاندارد صادر و برای سایر تولیدکنندگان غیر صنعتی نیز کدهای استاندارد در نظر گرفته شده است.

 

به گفته بیات، سازمان ملی استاندارد به دنبال آن است که عرضه کنندگان سکه و طلا را از هم جدا کند، این در شرایطی است که در حال حاضر 180 عرضه کننده قانونی سکه در استان تهران به تایید سازمان های ذیربط رسیده است.

 

 همچنین در این مراسم محمد کشتی آرای رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با بیان اینکه باید کنترل بیشتری بر بازار طلاهای وارداتی صورت گیرد، خاطر نشان کرد:

 

چنانچه طلا غیراستاندارد باشد، سرمایه های مردم از بین می رود، این در شرایطی است که عیار طلا در ایران با عیار جهانی همخوانی دارد اما برخی از مصرف کنندگانی که به کشورهای حوزه خلیج فارس و عربستان سفر می کنند، نیاز طلای خود را از این کشورها تامین کرده و مجاز به واردات 150 گرم طلا به کشور هستند.

 

کشتی آرای ادامه داد: طلای مسافری بنا بر فاکتور فروش آن در کشور خریداری می شود ،البته عدم آگاهی مردم باعث شده تا برخی سودجویان به فروش طلا با عیار پایین تر به مردم بپردازند که مردم باید از واحدهای دارای مجوز خرید کرده و با کنترل آرمهای حک شده در طلا مانند آرم استاندارد و حرف t طلا را مورد ارزیابی قرار دهند.

 

کشف 20 کیلوگرم طلای غیر استاندارد

 

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر خاطر نشان کرد: در سطح کشور واحدهای محدودی به تولید طلا می پردازند که خود به طور گروهی استاندارد را مدنظر قرار می دهند.

 

در ادامه احمد وفادار رئیس اتحادیه طلای استان تهران نیز گفت: روزهای یکشنبه و چهارشنبه بازرسان اتحادیه تهران از واحدهای صنفی بازرسی کرده و به کنترل عیار، صدور فاکتور و قیمت فروش می پردازند، این در شرایطی است که سکه توسط بانک مرکزی و به صورت فله در اختیار واحدهای مجاز برای نصب هولوگرام و وکیوم قرار می گیرد.

 

به گزارش مهر، براساس تفاهم‌نامه سه جانبه مقرر شد تا طلای با عیار کمتر از 18 غیر قابل استاندارد تلقی شده و تولیدات طلای سایر کشورها نیز مورد رصد قرار گیرد تا از قاچاق جلوگیری شود.

جدیدترین مطالب سایت