چند کشوری که رانندگی در آنجا بسیار خطرناک است

چند کشوری که رانندگی در آنجا بسیار خطرناک است

خطرات رانندگی در بعضی از کشورها

می‌خواهیم با کشورهایی آشنا شویم که بسیار خطرناک میباشند در اصول رانندگی و سالیانه میلیون‌ها کشته می‌دهند .

 

شاخص تعداد کل افراد کشته‌شده در تصادفات جاده‌اي را در هر 100 هزار نفر جمعیت در کشور های دنیا نشان می دهد. براساس آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی، «اریتره» یکی از خطرناک‌ترین کشور های دنیا برای رانندگی هست.

 

این کشور با نرخ 4/48 مرگ و میر در تصادفات جاده‌اي در ازای هر 100 هزار شهروند در سال در جایگاه نخستین کشورها در کشتار و تصادفات رانندگی و جاده‌اي قرار می گیرد.

 

کشورهایی با رنگ روشن کشور های امن برای رانندگی میباشند و کشورهایی که با رنگ تیره به نمایش درآمده‌اند، کشور های ناامن برای رانندگی محسوب می شوند.

 

بعد از اریتره، لیبی و عراق نیز به ترتیب با نرخ مرگ و میر جاده‌اي 5/40 و 5/31 به ازای هر 100 هزار نفر در لیست خطرناک‌ترین کشور های دنیا قرار دارند.

 

اگرچه لیبی می تواند برای مردم دنیا عاری از ویژگی‌هاي گردشگری باشد، اما تایلند با نرخ مرگ و میر جاده‌اي 1/38 و آفریقای جنوبی با مرگ و میر 9/31 به ازای هر 100 هزار نفر در شمار محبوب‌ترین مقاصد گردشگری دنیا محسوب میشوند.

 

چند کشوری که رانندگی در آنجا بسیار خطرناک است

آمار دیدنی دیگری که در این گزارش از تالاب میتوان به آن استناد کرد در مورد آمریکای شمالی هست. رانندگی در کشور آمریکا 2 برابر خطرناک‌تر از رانندگی در کاناداست. پرتغال نیز کمتر از سایر کشور های اروپای غربی برای رانندگی امن محسوب میشود.

 

اکوادور، ویتنام، برزیل، پاراگوئه، کنیا و لائوس نیز در شمار پرخطرترین کشور های دنیا برای رانندگی محسوب می شوند. «آمار مرگ و میر جاده‌اي این کشورها در ادامه مطرح شده هست»

 

تعریف شاخص: این شاخص تعداد کل افراد کشته‌شده در تصادفات جاده‌اي را در هر 100 هزار نفر جمعیت در کشور های دنیا نشان میدهد.

 

اما شاید باورش سخت باشد که در کشور کوچکی مثل مالدیو با امنیت زیادی رانندگی خواهید کرد. در این کشور نرخ مرگ و میر جاده‌اي 9/1 مرگ به ازای هر 100 هزار نفر خواهد بود. هرچند روبه‌راه نبودن شرایط جاده‌ها و زیرساخت‌هاي نخست به افزایش این رقم کمک کرده هست.

 

نروژ «9/2»، دانمارک «3»، سوئد «3»، سوئیس «4/3» و بریتانیا با نرخ «5/3» مرگ و میر جاده‌اي به ازای هر 100 هزار نفر در شمار امن‌ترین کشور های جان محسوب می شوند.خطر رانندگی در ایالات امریکا 2 برابر کاناداست.

 

خطرناک‌ترین کشورهای جهان برای رانندگی

 

اریتره: 4/48 مرگ به ازای هر 100 هزار نفر

جمهوری دومنیکن: 7/41

لیبی: 5/40

تایلند: 1/38

ونزوئلا: 2/37

نیجریه: 7/33

آفریقای جنوبی: 9/31

عراق: 5/31

گینه بیسائو: 2/31

عمان: 4/30

کشورهایی با رنگ روشن کشور های امن برای رانندگی و کشورهایی که با رنگ تیره به نمایش درآمده‌اند، کشور های ناامن برای رانندگی محسوب میشوند.

چند کشوری که رانندگی در آنجا بسیار خطرناک است

کشورهای امن جهان برای رانندگی

 

سن مارینو: با نرخ مرگ و میر صفر در تصادف جاده‌اي به ازای 100 هزار نفر

 

سن مارینو، کشوری در جنوب اروپا در نزدیکی ایتالیاست و در بخش شرقی کوه‌هاي آپنین واقع شده هست.

 

میکرونِزی: 8/1،یکی از 3 مجمع‌الجزایر بزرگ اقیانوس آرام و از مناطق قاره اقیانوسیه هست.

 

مالدیو: 9/1

نروژ: 9/2

سوئد: 3

دانمارک: 3

سوئیس: 4/3

انگلستان: 5/3

 

منبع :asriran.com

جدیدترین مطالب سایت