کلاهبرداری حرفه ای با تبلیفات دم نوش لاغری

کلاهبرداری حرفه ای با تبلیفات دم نوش لاغری

کلاهبرداری حرفه ای با تبلیفات دم نوش لاغری 

کلاهبرداری در دنیای امروزه بسیار زیاد شده است در ادامه با کلاهبرداری حرفه ای با تبلیفات دم نوش لاغری سایت تالاب را دنبال کنید.

با نزدیک شدن ایام عید نوروز تبلیغات دم نوش های لاغری و داروهای جدید برای لاغری افزایش یافته است . اما در این میان بسیاری افراد با استفاده ازین روش دست به کلاهبرداری از شهروندان زده اند که با شگردهای کلاهبرداری انان در ادامه این مطلب از تالاب آشنا میشویم

 

سرهنگ شکيب نسبت به تبليغات سودجويان داروها و دم نوش‌هاي لاغري در فضاي مجازي به کاربران هشدار داد.دام‌ها و تله‌هاي سودجويان و کلاهبرداران سايبري هر روز متنوع‌تر و جديدتر مي‌گردد، دام‌هايي که قربانيان خاص خود را دارد قربانياني که هدف کلاهبرداري، سرقت، باج‌گيري، اخاذي مالي و جنسي و غيره مي‌شوند.

 

متاسفانه کاربران در پي اعتمادهاي نا به جا و بيش از حد و اطمينان خاطر کاذب به راحتي در دام مجرمان سايبري مي‌افتد، مجرماني که بي پروا به دنبال مقاصد شوم خود هستند و حتي آبرو و حيثيت افراد براي آن‌ها ارزشي ندارد.

 

جديدترين شگرد مجرمان سايبري که در کانال‌ها، گروه‌ها و صفحات شبکه‌هاي اجتماعي به راه افتاده است، بحث تبليغاتي با موضوع کاهش وزن است.

 

در اين شگرد اين مجرمان با سوء استفاده از کاربران نه تنها از آن‌ها اخاذي مي‌کنند، بلکه حتي آبرو و حيثيت کاربران را دستمايه اهداف پليد خود مي‌کنند. در اين خصوص با سرگرد مهدي شکيب سرپرست اداره پيشگيري از جرايم سايبري پليس فتا ناجا به گفتگو نشستيم تا علاوه بر شناخت شگردهاي مجرمانه ببينم در فضاي سايبر چگونه بايد رفتار کنيم و چه نکاتي را رعايت کنيم تا در دام مجرمان سايبري گرفتار نشويم.

 

سرپرست اداره پيشگيري از جرايم سايبري پليس فتا ناجا از شبکه‌هاي اجتماعي به عنوان بستري براي پيشبرد اهداف مجرمانه اين افراد نام برد و گفت: شبکه‌هاي اجتماعي به علت استقبال عمومي و ارايه ابزار‌ها و امکانات رايگان و جديد زمينه را براي سوءاستفاده اين افراد فراهم آورده است.

 

سرگرد مهدي شکيب افزود: امروز شاهد برپايي صفحات، کانال‌ها و گروه‌هاي مختلف و با عناويني جذاب در فضاي مجازي هستيم که ادعاي ارايه خدمات به کاربران فضاي مجازي را دارند.

 

وي ادامه داد: در يکي از جديدترين شگردهاي سودجويانه، اين افراد به دنبال ترغيب کاربران به بازديد از کانال يا گروه خود هستند. اين افرد با استفاده از عناويني همچون کاهش وزن و داشتن وزني دلخواه و مناسب، سعي مي‌کنند کاربران فضاي مجازي و به خصوص بانوان را وادار به انجام خواسته‌هاي خود کنند.

 

سرگرد شکيب تصريح کرد: در اين روش کاربران بدون اطلاع خانواده و براي داشتن وزني ايده‌آل فريب اين افراد راخورده و از اين افراد مشاوره و راهنمايي و حتي نسخه‌هاي پزشکي دريافت مي‌کنند. نسخه هايي که شايد مورد تاييد پزشکان متخصص در اين حوزه نباشد.

 

وي ادامه داد: اين نسخه‌ها ممکن است حتي سلامتي افراد را نيز به خطر بياندازد. بنابراين بهتر است کاربران به جاي استفاده از اين نسخه ها، به پزشکان متخصص در اين حوزه مراجعه کنند.

 

سرگرد شکيب در تشريح اين شگرد مجرمانه گفت: در اين شگرد، مجرمان سايبري با ايجاد صفحاتي جذاب و انجام تبليغات گسترده با عناويني همچون کاهش وزن در يک ماه. تناسب اندام بدون رژيم غذايي و غيره، سعي دارند تعداد بازديد کننده‌هاي خود را افزايش داده تا بتوانند از قربانيان خود سوءاستفاده کنند.

 

سرپرست اداره پيشگيري از جرايم سايبري پليس فتا در ادامه گفت: مجرمان سايبري بعد از اينکه توانستند اعتماد کاربران فضاي مجازي را جلب کنند از آن‌ها درخواست ارسال تصاويري از اندام خودشان ميکنند. اين افراد در توجيه اين درخواست عنوان مي‌کنند جهت تاثير بيشتر دارو‌ها و دم نوش‌هاي لاغري بايد بدانند چه عضوي از بدن داراي اضافه وزن مي‌باشد، چون هر کدام از اين نسخه‌ها و دم نوش‌ها براي کاري مخصوص ساخته شده اند.

 

سرگرد شکيب ادامه داد: متاسفانه برخي از کاربران فضاي مجازي بدون اطلاع والدين خود با اين افراد ارتباط برقرار کرده و خواسته‌هاي آنان را انجام مي‌دهند يعني تصاويري از خود را براي مجرمان سايبري ارسال کرده و منتظر دريافت نسخه پزشکي هستند.

 

وي ادامه داد: به محض دريافت تصاوير از سوي مجرم پيام هايي تهديد آميز مبني بر انتشار تصاوير خصوصي قرباني در فضاي مجازي براي قرباني ارسال مي‌شود و از وي درخواست واريز مبالغي هنگفت را دارند.

 

اين مقام مسئول حسن اعتماد بيش از حد هموطنان را عامل اصلي بروز برخي از جرايم سايبري برشمرد و گفت: گاه رعايت برخي از نکات کوچک و جزيي از جانب کاربران فضاي مجازي مي‌تواند از وقوع جرايمي بسيار بزرگ جلوگيري نمايد؛ لذا هموطنان عزيز بايد نسبت به افراد آنلاين در فضاي مجازي حساسيت بيشتري داشته باشند.

 

سرگرد شکيب در توصيه به کاربران فضاي مجازي گفت: کاربران عزيز بايد دقت داشته باشند نبايد به افراد آنلاين غريبه و ناشناس اعتماد کرد.

 

وي تاکيد کرد: مطلع بودن والدين در کاهش وقوع جرايم سايبري بسيار موثر بوده و مي‌تواند از وقوع چنين جرايمي جلوگيري کند. اگر والدين نسبت به فعاليت‌هاي آنلاين فرزندان خود نظارت بيشتري داشته باشند و در فعاليت‌هاي اينترنتي آن‌ها را همراهي کنند قطعاً شاهد وقوع چنين جرايمي نخواهيم بود.

 

سرپرست اداره پيشگيري از جرايم سايبري پليس فتا در پايان گفت: پليس فتا از تمامي کاربران مي‌خواهد در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوريت‌هاي سايبري، لينک ثبت گزارشات مردمي به پليس فتا اعلام کنند

 

جدیدترین مطالب سایت