چگونه 100 دلاری تقلبی را تشخیص دهیم؟ (+ نکات مهم 100 دلاری اصلی)

چگونه 100 دلاری تقلبی را تشخیص دهیم؟ (+ نکات مهم 100 دلاری اصلی)

در صورتی که قصد خرید دلار دارید و یا قصد سفر به کشور های منطقه دلار را دارید حتماً در مورد دلار تقلبی این مطلب را بخوانید تا سرتان کلاه نرود. نشانه هاي‌ مهم دلار اصلی و دلار تقلبی چیست ؟

 

چگونه 100 دلاری تقلبی را تشخیص دهیم؟

نکات مهم 100 دلاری اصلی

روش‌هاي‌ کاربردی و سریع تشحیص اصل بودن دلار که طبق معمول استفاده می شوند عبارتند از:

 

۱ – جنس اسکناس:

آسان‌ترین راه برای تشخیص اصل بودن اسکناس دلار لمس آن هست، چون از نوعی کتان ویژه ساخته شده که در بازار به صورت تجاری فروخته نمی شود. بهمین دلیل اگر مدتی با این اسکناس‌ها سر و کار داشته باشید در عمل به اسانی با لمس کردن آن متوجه کاغذی بودن اسکناس جعلی و کتانی بودن اسکناس اصل خواهید شد.

 

۲ – وضوح بالا:

گوشه‌هاي‌ اعداد و شکل‌ها دارای نوک تیزی هایي است که در اسکناس‌هاي‌ تقلبی این تیزی‌ها به شکل گرد چاپ می شوند و به عبارتی شکل‌ها دارای وضوح و دقت کافی نیستند. دلیل آن هم پایین بودن کیفیت پرینتر‌ها یا دیگر روش‌هاي‌ معمولی چاپ اسکناس تقلبی است که قابلیت چاپ این تیزی‌ها رابا وضوح و جزئیات بالا ندارند.

 

تشخیص دلار تقلبی از اصلی

چگونه 100 دلاری تقلبی را تشخیص دهیم؟ «+ نکات مهم 100 دلاری اصلی»

نکات مهم 100 دلاری اصلی

۳ – تکراری نبودن شماره سریال ها:

این روش به ویژه برای نظارت اسکناس با تعداد بالا خیلی سریع عمل میکند، چون با بر زدن سریع اسکناس‌ها می شود شماره سریال‌ها را نظارت کرد که به شکل خیلی تابلو همه ی از یک نوع نباشند!

 

«چون چاپ اسکناس‌هاي‌ تقلبی با شماره سریال‌هاي‌ مختلف کار سختی است و بهمین دلیل طبق معمول آن‌ها را بین اسکناس‌هاي‌ دیگر پخش میکنند.» اگر دسته اسکناس کاملا نو باشد شماره سریال‌ها از ۰۰ تا ۹۹ خواهند بودو اگرهم خیلی نو نباشند که به صورت تصادفی خواهند بود.

 

۴ – براق بودن یکی از عددها:

در هر چهار گوشه اسکناس دلار، شماره اسکناس نوشته شده «۱۰۰، ۵۰، ۲۰ و غیر» که یکی ازآن‌ها حالت طلاکوب و براق دارد ودر مقابل نور برق می زند.

 

روش‌هاي‌ زیر برای بازرسی موردی می توانند استفاده شوند و خیلی برای تعداد بالا استفاده نمیشوند:

 

۵ – برجسته بودن برخی نوشته ها: عده اي از نوشته‌هاي‌ اسکناس‌هاي‌ ۱۰۰ دلاری برجسته هستند. برای نمونه اگر در اسکناس ۱۰۰ دلاری با دست روی عبارت United States of America بکشید می بینید که برجسته است.

 

۶ – تصویر نامرئی: در قسمت سفید رتگ اسکناس مثل اسکناس‌هاي‌ خودمان تصویر رییس جمهور موردنظر وجوددارد که با گرفتن در نور دیده‌ي شود.

 

۷ – نوار امنیتی: مشابه اسکناس‌هاي‌ ریال، اگر اسکناس دلار را مقابل نور بگیرید یک نوار امنیتی درون اسکناس مشاهده میشود.

 

امیدواریم نکات امنیتی 100 دلاری مورد توجه شما عزیزان در سایت تالاب قرار گرفته باشد.

 

مجله اینترنتی تالاب

جدیدترین مطالب سایت