7 زن که کاندیداهای شهرداری هستند

7 زن که کاندیداهای شهرداری هستند

7 زن معروف که کاندیداهای شهرداری هستند

زنان نیمی از جمعیت شهر تهران را به خود اختصاص داده‌اند، این درحالی هست که همواره زنان به سیاست‌هاي مدیریت شهر که مردانه طراحی و اداره می شود انتقاد داشته و شاید حالا با انتخاب زنان بعنوان کاندیداهای شهرداری پایتخت فرصتی برای دیده شدن زنان در شهر فراهم شده هست.

 

به گزارش تالاب : این روزها بحث انتخاب شهردار به بحث داغ محافل شهری بدل شده بگونه‌اي که پای هر محفلی بنشینید حتما انتخاب‌هایي در مورد شهردار بعدی پایتخت می شنوید؛ اما آن چه که مهم هست این که در بین نام کاندیدای شهرداری تهران، نام مدیران زن نیز به چشم می خورد، زنانی که هرکدام توانایی تکیه زدن به صندلی ساختمان بهشت را دارند.

 

حدود 30 نفر، کاندیدای شهرداری تهران شدند و قرار هست از میان این افراد 5 نفر انتخاب و به مرحله بعدی که همان ارائه برنامه هاي مدیریتی برای اداره شهر هست راه پیدا کنند و پس از بررسی برنامه‌ها نهایتا دونفر به ماراتن انتخاب شهردار راه می یابند!

 

حال در بین 30کاندیدای نخست نام 7زن به چشم میخورد. زنانی که در عرصه مدیریتی سوابق زیادی دارند و حالا برای تکیه زدن به صندلی بهشت کاندیدا شده‌اند.

 

7 زن معروف که کاندیداهای شهرداری هستند

 

ناهید خداکرمی عضو منتخب شورای شهر پنجم تهران برای نخستین بار در توییتر خود با انتشار عکس هاي هفت مدیر زن نوشت:«برای شهرداری تهران حتما کاندیدای زن خواهیم داشت که با بررسی‌هاي انجام شده 7نفر از مدیران زن معیارهای شورای پنجم را برای شهردار شدن دارند .»

 

خداکرمی ضمن تایید حضور زنان در بین کاندیداهای شهرداری تهران به ایسنا گفت: با گزینش هاي مطرح شده صحبت هاي نخست برای کاندیداتوری شهرداری تهران انجام شده هست؛ اما هنوز این افراد آمادگی خود را برای ورود به رقابت انتخاب شهردار اعلام نکردند.

 

در بین انتخاب‌ها معصومه ابتکار، شهیندخت مولاوردی، مرضیه شاه دایی، زهرا احمدی‌پور، اشرف بروجردی، الهه کولایی و ژاله فرامرزیان به چشم میخورد که در ذیل چکیده روزمه آن را میخوانید:

 

1- معصومه ابتکار:

 متولد 1339 و 57 ساله هست. وی در حال حاضر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران هست اما در کارنامه فعالیت خود عضویت در شورای شهر سوم، ریاست سازمان محیط زیست در دولت اصلاحات و… را دارد

 

او نخستین زنی بود که پس از انقلاب اسلامی به کابینه هیات دولت راه یافت و در سال 92 گزینش شهرداری تهران بود و حتی برنامه پنج محوری به شورای شهر ارائه کرد و حالا جدی‌ترین انتخاب شهرداری تهران نسبت به مابقی بانوان محسوب میشود.

 

7 زن که کاندیداهای شهرداری هستند

 

2- ژاله فرامرزیان:

وی یک فعال سیاسی بوده و در کارنامه کاری‌اش دبیری شورای فوق العاده سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، دبیرکل انجمن روزنامه نگاران زن ایران و مدیرکل دفتر تشکیلات و بهبود روش‌هاي وزارت کشور وجود دارد.

 

وی در آخرین اظهانظرش اعلام کرده بود: کاندیداهایی که با فهرست امید آمدند نباید انصراف دهند و از شورا خارج شوند، به‌علت این که به‌ هر حال انسان‌هاي ارزشمندی بودند که می خواستند در فهرست قرار بگیرند، اما از بین آن ها این بزرگواران انتخاب شدند و متعهد به حضور و ادامه فعالیت در طول 4 سال میباشند.

 

7 زن که کاندیداهای شهرداری هستند

 

3- شهیندخت مولاوردی :

متولد 1344 در شهر خوی در استان آذربایجان غربی و 52 ساله هست. وی که یک حقوقدان، پژوهشگر و فعال امور زنان هست در حال حاضر در سمت معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده فعالیت می کند.

 

او دبیر کلی جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان و مسئول کمیته حقوقی ائتلاف اسلامی زنان را در کارنامه کاری خود دارد، راه اندازی کلینیک سلامت خانواده، تهیه اطلس جامع زنان و.. از مهترین دستاوردهای وی در زمان مدیریتش در معاونت امور زنان هست.

 

7 زن که کاندیداهای شهرداری هستند

 

4-الهه کولایی:

متولد 1335 محقق، نویسنده و استاد علوم سیاسی دانشکده حقوق وعلوم سیاسی دانشگاه تهران، عضویت در شورای مرکزی و دفتر سیاسی جبهه مشارکت ایران اسلامی، عضویت در شورای هماهنگی مجمع زنان اصلاح‌طلب در کارنامه‌اش وجود دارد

 

وی همینطور نماینده مجلس ششم بوده هست و در رزومه خود عضویت در مجمع زنان اصلاح طلب، مشاور گروه تحولات شرق – مرکز تحقیقات استراتژیک، مشاور اداره کل اطلاعات مطبوعات وزارت امور خارجه، هیئت مؤسس انجمن دوستی ایران و روسیه و… را نیز دارد.

 

7 زن که کاندیداهای شهرداری هستند

 

5-زهرا احمدی‌پور:

سیاست‌مدار اصلاح طلب، در حال حاضر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هست که در رزومه خود عضو شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی، دبیرکلی دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور، معاونت ورزش بانوان سازمان تربیت بدنی را دارد.

 

7 زن که کاندیداهای شهرداری هستند

 

6- اشرف بروجردی:

متولد1336 هست، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی بوده و در دولت اصلاحات نیز مدیرکل امور بانوان وزارت کشور بوده هست. وی در واپسین روزهای سال قبل با حکم رئیس جمهور به سمت ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران منصوب شده هست.

 

7 زن که کاندیداهای شهرداری هستند

 

7-مرضیه شاهدایی:

متولد 1340 هست و در حال حاضر با حکم زنگنه وزیر نفت بعنوان مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و معاون وزیر نفت، فعالیت می کند.

 

7 زن که کاندیداهای شهرداری هستند

 

زنان نیمی از جمعیت شهر تهران را به خود اختصاص داده‌اند، این درحالی هست که همواره زنان به سیاست‌هاي مدیریت شهر که مردانه طراحی و اداره میشود انتقاد داشته و شاید حالا با انتخاب زنان بعنوان کاندیداهای شهرداری پایتخت فرصتی برای دیده شدن زنان در شهر فراهم شده هست.

جدیدترین مطالب سایت