گوشت گربه در رستوران های ویتنام

گوشت گربه در رستوران های ویتنام

به رغم این که خوردن گوشت گربه در ویتنام غیرقانونی عنوان شده ولی هنوز رستوران های این کشور از آن به عنوان غذایی لذیذ استفاده می کنند.
گربه تبدیل به سوژه ای بحث برانگیز در ویتنام شده است؛ در این کشور دولت چند صباحی است که خوردن گربه را ممنوع کرده و دلیل آن هم این است که این حیوان بهترین گزینه برای مبارزه با موش های خیابانی است.

 

به گزارش تالاب اما این دستور در رستوران های تایوان چندان جدی گرفته نمی شود؛ وان دونگ یکی از این رستوران دارها در این باره می گوید: «خیلی از مردم گوشت گربه می خورند. این گوشتی تازه است که همه می خواهند آن را تست کنند».

 

البته او در ادامه اشاره به موضوعی دیگر هم می کند که گوشت گربه را نزد ویتنامی ها محبوب تر جلوه می دهد: «خیلی ها معتقدند که خوردن گوشت گربه در اول ماه قمری خوش شانسی می اورد. این بحث با گوشت سگ متفاوت است؛ ما گوشت سگ را پایان ماه قمری می خوریم ولی گوشت گربه را اول ماه».
وان دونگ با بیان اینکه مشکلی با دستور دولت برای نخوردن و سرو نکردن گوشت گربه در رستوران ها ندارد معتقد است که کار پخت و پز این حیوان را به خوبی بلد است.

گوشت گربه در رستوران های ویتنام

با توجه به استقبال گسترده و رو به رشدی که نسبت به گوشت گربه در این کشور به وجود آمده یافتن این حیوان در خیابان های ویتنام هم چیزی نزدیک به صفر شده است و تقریبا همه افرادی که در خانه گربه دارند ترجیح می دهند آن را در خانه زندانی کنند. این موضوع کاملا با سگ ها که هر جایی می توان آنها را یافت متفاوت است.

 

هوانگ انگوک بائو، یکی از معدود سربازهای بازمانده ویتنامی در این مورد نظر جالب توجهی دارد: «کشور فقیر است و ما جنگ بسیار طولانی هم داشته ایم. هرچیزی که گیر بیاوریم می خوریم تا زنده بمانیم: حشره، سگ، گربه و حتی موش. این موضوع دیگر تبدیل به یک عادت شده است و اینجا در رستوران ها تقریبا همه حیوان ها پخته می شوند».

 
در ویتنام اگرچه تا به حال چندین انجمن کوچک مدافعین حقوق حیوانات شکل گرفته ولی این گروه ها هنوز موفق نشده اند کار زیادی از پیش رو بردارند.

 

جدیدترین مطالب سایت