پیدا کردن یک اختاپوس بامزه (عکس)

پیدا کردن یک اختاپوس بامزه (عکس)

این اختاپوس بامزه کمتر شباهتی به اختاپوس های دیگر دارد و بسیار بامزه و دوست داشتنی است. عکس این اختاپوس را در ادامه خواهید دید.

 

محققان آمریکایی یک اختاپوس دوست‌داشتنی و جالب را شناسایی کرده‌اند که بسیار شبیه موجودات بازی رایانه‌ای پک‌من (Pac-Man) است.

 

استفانی بوش از موسسه تحقیقات آکواریوم خلیج مونتری در کالیفرنیا ،ویژگی‌های خاص این اختاپوس را نسبت به سایر انواع اختاپوس‌ها برای یک سال بررسی کرد و قرار است در یک گزارش، نامی را برای این گونه که نوعی اختاپوس Flapjack است، انتخاب کند. وی اکنون قصد دارد آن را اختاپوس دوست‌داشتنی یا Opistoteuthis adorabilis بنامد.

 

تصاویر اولیه از این اختاپوس با چشمان بیرون زده موجب جلب توجه هر فردی می‌شود، همچنین با بازکردن خود مانند چتر نجات حرکت کرده و در آب شنا می‌کند.

 

پیدا کردن یک اختاپوس بامزه (عکس)

اختاپوس بامزه

 

محققان با بررسی بیشتر دریافتند شبکه عصبی متراکم در زیر بازوهای این موجود بامزه اجازه حرکت همچون چتر نجات را برای وی فراهم می‌کند. این اختاپوس دارای دو گوش در اطراف سر بوده که موجب تعجب زیست‌شناسان شده است.

 

این اختاپوس بسیار حساس، ضعیف، کوچک و ژلاتینی شکل است و با اندازه 18 سانتیمتری خود در عمق 200 تا 400 متری اقیانوس زندگی می‌کند. این اختاپوس تخم‌گذار بوده و تا زمان به دنیا آمدن بچه‌های خود روی تخم‌ها قرار می‌گیرد.

 

 

تهیه و تنظیم : مجله تالاب

 

جدیدترین مطالب سایت