اجرای جمع آوری زنان تن فروش در تهران

اجرای جمع آوری زنان تن فروش در تهران

طرح جمع آوری زنان فاحشه تن فروش در تهران اجرایی میشود.

 

اجرای جمع آوری زنان تن فروش در تهران

دستور دادستانی برای جمع آوری زنان تن فروش در تهران صادر شد. دادستانی تهران اعلام کرد: نخستین جلسه دادستان عمومی و انقلاب تهران و برخی سرپرستان دادسراها و معاونین دادستان با رئیس و مدیران سازمان بهزیستی کشور در محل دادستانی تهران برگزار شد.

 

جعفری دولت آبادی دادستان تهران گفت: در چند سال گذشته با مدیران و مجموعه سازمان بهزیستی در ارتباط بودیم اما با تشکیل این جلسه زمینه آغاز همکاری های بیشتر بین دادستانی تهران و سازمان بهزیستی فراهم شده است.

 

اجرای جمع آوری زنان تن فروش در تهران

 

دادستان تهران در ادامه گفت: سازمان بهزیستی برای جمع آوری زنان تن فروش با یک طرح برنامه ریزی شده اقدام نموده و آنان را تحت پوشش قرار دهد.

 

جعفری دولت آبادی با احصاء حوزه های کاری مشترک دادستانی و سازمان بهزیستی اعلام کرد: در سه حوزه جرایم، آسیب های اجتماعی و مشکلات و امور اجتماعی زمینه های همکاری مشترک وجود دارد. موفقیت اقدامات دادسرا در مقابله با جرایم مواد مخدر و کودک آزاری با همکاری سازمان بهزیستی افزایش یافته است. هرچند ایجاد برخی ساختارها و فراهم کردن امکانات مانند تشکیل کمپ های ترک اعتیاد و محل های نگهداری کودکان در اختیار ما نیست اما بهزیستی می تواند وارد شود.

 

جعفری دولت آبادی گفت: زنان آسیب دیده هم از لحاظ ارتکاب جرم و هم از لحاظ آسیب اجتماعی در جامعه مشکلاتی را به وجود می آورند که بخشی از علل مشکلات به دادستانی و سازمان بهزیسیتی برنمی گردد اما تبعات و مشکلات ناشی از آن متوجه سازمان بهزیستی و دادسرا است. کاهش طلاق و جلوگیری از فرار دختران از خانه وظیفه ذاتی دادستانی تهران نیست اما بروز این آسیب ها مشکلاتی را برای دادسرا و سازمان بهزیستی به وجود آورده است.

 

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: تشکیل و آغاز کار اورژانس های اجتماعی در سال های گذشته کار مناسبی بود که در سازمان بهزیستی انجام شد. در این طرح افراد بی پناه و آسیب دیده در تماس با واحدهای اورژانس اجتماعی مشکلات خود را بیان می کردند و انتظار می رود این واحد مانند اورژانس های پزشکی برای پرداختن به مشکلات اجتماعی مردم در محل آن ها مجددا فعال شود تا برخی مشکلات کنونی مرتفع شود.

 

وی افزود: مددکاری یکی از ارکان ارایه خدمات اجتماعی است اما از این ظرفیت سازمان بهزیستی کمتر استفاده شده است .

 

جعفری دولت آبادی به چهره نامناسب شهر تهران اشاره کرد و گفت: متاسفانه چهره پایتخت در چهارراه ها و برخی اتوبان های پر تردد مناسب نیست و کودکان دست فروش، سی دی فروش ها، گل فروش ها، متکدیان و … چهره تهران را نامناسب کرده اند. هنگامی که موضوع را پیگیری می کنیم هر دستگاه مقابله و جمع آوری آن ها منوط به همکاری سایر نهادها یا سازمان ها می کند.

 

دادستان تهران تاکید کرد هر دستگاهی باید مسئولیت های خود را در این مساله بپذیرد و با یک اقدام مشترک به پاکسازی نامناسب چهره پایتخت چهره اقدام شود.

 

وی گفت: سازمان بهزیستی نسبت به انعکاس اعلام جرایم در مراکز نگهداری افراد صغیر یا بی سرپرست به دادستانی اقدام کند.

 

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: سازمان بهزیستی باید جرایم خود را به حوزه داستانی اعلام کند. در تهران چهار ناحیه دادسرا برای رسیدگی به پرونده های کودک آزاری اختصاص یافته است.

 

محسنی بندپی در این جلسه گفت: مطابق مصوبه ای که در سال 1378 به تصویب رسیده است وظیفه هر دستگاهی در برخورد با آسیب های عمومی مشخص شده است. در استان ها استاندار و در شهرستان ها فرماندار مسئول برخورد با آسیب های اجتماعی معرفی شده اند. ساماندهی و تاکید بر اجرای وظیفه دستگاه ها می تواند بر ارائه خدمات موثر باشد.

 

وی افزود: سازمان بهزیستی حاضر است وظایف خود را بدون کم و کاست عمل کند اما متاسفانه در محول کردن امور به دیگر نهادها و سازمان ها دیواری کوتاه تر از دیوار بهزیستی نیست.

اجرای جمع آوری زنان تن فروش در تهران

 

رئیس سازمان بهزیستی کشور با درخواست از دادستان تهران برای استقرار دادیار مقیم در مرکز پذیرش یوسف آباد گفت: حضور یک دادیار در مرکز پذیرش سازمان کمک می کند تا مراحل قضایی پذیرش مددجویان راحت تر انجام گیرد، که این پیشنهاد با قول مساعد دادستان تهران همراه بود. رئیس سازمان بهزیستی اعلام کرد برای صدور مجور تاسیس کمپ های ترک اعتیاد بازنگری خواهد شد.

 

دادستان عمومی و انقلاب تهران پیشنهاد کرد: سازمان بهزیستی در برخی از دادسراها با استقرار واحد مددکاری به رفع برخی مشکلات کنونی کمک کند.

 

وی هم چنین خواستار حضور قوی تر سازمان بهزیستی در حوزه های اجتماعی و همکاری گسترده تر در حوزه های اطفال و زنان زندانی و افراد بی سرپرست شد. معاونان دادستان تهران در جلسه به بیان برخی مشکلات موجود پرداختند.

 

منبع : مهر 

جدیدترین مطالب سایت