سقوط هواپیما به علت عکس سلفی

سقوط هواپیما به علت عکس سلفی
بازرسان گفته‌اند هواپیما احتمالا به دلیل عکاسی سلفی خلبان از خود و سرنشین دیگر هواپیما سقوط کرده که به کشته ‌شدن هر دو سرنشین آن در حوالی دنور انجامید. سازمان ملی ایمنی حمل‌ و نقل آمریکا در تازه‌ترین گزارش خود دلایل کامل احتمالی سانحه سقوط یک هواپیما در تاریخ 31 می 2014 را منتشر کرد و گفت: شواهد به دست آمده از حادثه از جمله یک دوربین “گو پرو” که ویدئوهایی از پروازهای اخیر هواپیما را گرفته نشان می‌دهد که حواس پرتی خلبان از دلایل سقوط هواپیما بوده است.

این گزارش در حالی است که دو ماه قبل اداره هوانوردی فدرال آمریکا پس از آنکه تصاویری از کابین هواپیماهای شخصی و تجاری حین عکس گرفتن در اینستاگرام پر شد، سوالاتی را درباره‌ ایمنی خلبانان حین گرفتن عکس هنگام پرواز منتشر کرد.

گزارش سازمان ملی ایمنی حمل‌ و نقل آمریکا درباره‌ حادثه سقوط هواپیما در کلرادو نشان می‌دهد که هواپیمای دو نفره سسنا 150 درست نیمه شب 31 مارس 2014 از زمین بلند شده و چهار دقیقه بعد سقوط کرده است. اقوام خلبان هواپیما وی را شناسایی کرده و گفتند که وی آمریتپال سینگ 29 ساله است.

خانواده سینگ به شبکه ABC گفتند: قربانی دیگر حادثه یک موسیقیدان بوده که برای برگزاری یک کنسرت در یکی از مدارس محلی آماده می‌شده است و سینگ برای برخی از افرادی که برای حضور در کنسرت در شهر آمده بودند، گردش هوایی ترتیب می‌داده است.

بازرسان سازمان ملی ایمنی حمل‌ و نقل آمریکا اعلام کردند که آنها یک دوربین “گو پرو” در نزدیکی لاشه هواپیما پیدا کرده‌اند.

اگرچه این دوربین صحنه سقوط را ثبت نکرده، اما گزارش‌ها حاکی از این است که تصاویر ثبت شده نشان می‌دهد خلبان و مسافران آن با موبایل‌های خود حین پرواز، تصاویر سلفی ‌گرفته‌ و در پروازهای شبانه از فلش دوربین استفاده کرده‌اند.

این سازمان افزوده است: بازرسان هیچ مشکلی را در خود هواپیما پیدا نکرده‌ و می‌گویند، اسناد و شواهد نشان می‌دهد هواپیما برای بلند شدن سرعت کافی نداشته و همین امر باعث سقوط آن شده است.

 
 
 
جدیدترین مطالب سایت