محل فروش بهترین آش های تهران

محل فروش بهترین آش های تهران

محل فروش بهترین آش های تهران

آش یکی از از غذاهای اصیل ایرانی است که تقریباً در تمام ایران پخته می‌شود. آش چندین نوع است از جمله آش رشته، آش ماست، آش شله قلمکار، آش جو، آش دوغ و… ساده‌ترین آن آش رشته‌است و از سبزیجات، حبوبات و رشته و کشک تشکیل شده و از سیر داغ، پیاز داغ و نعناع داغ برای تزیین آن استفاده می‌کنند.

 

هیچ کدام شان طعم و مزه آش های لذیذ خانگی را ندارند و در بیشتر مواقع با ازدحام جمعیت روبرو می شوید، پس چرا تا این اندازه شهرت پیدا کرده اند؟

 

سید مهدی؛ جای نشستن ندارد

سید مهدی تنها پاتوق شمال شهری ها نیست، بلکه تهرانی ها حالا اهل هر محله ای که باشند، چه غرب چه شرق و چه جنوب، سید مهدی را هم به خاطر حلیم هایش و هم به خاطر آش های رشته اش می شناسند.

 

مغازه سید مهدی در خیابان ولیعصر نرسیده به میدان تجریش و تقریبا روبروی باغ فردوس است. یک مغازه کوچک که همیشه یک صف بلندبالا مخصوصا در ماه رمضان در مقابلش ایستاده اند.

محل فروش بهترین آش های تهران

درون مغازه هم همیشه دو دیگ بزرگ آش و حلم در حال پختن است و شما می توانید با طیب خاطر از تازه بودن آش، آش را سفارش دهید.

 

آش سید مهدی تا دلتان بخواهد لوبیا و نخود و عدس دارد و به همین خاطر آنهایی که دستگاه گوارش سالمی ندارند، باید مراقب خودشان باشند. آش سید مهدی حدودا کیلویی 12 هزار تومان است. در خود مغازه می توانید ظرف های کوچک آن را سفارش دهید.

 

غذاکده شیراز؛ میزهای کم

رستوران کوچک شان زیادی به چشم نمی آید. اگر دنبال آش سبزی شیرازی هستید باید چشم هایتان را تیز کنید تا بتوانید غذاکده شیراز را از بین کلی فروشگاه پیدا کنید.

غذاکده شیراز در سعادت آباد قرار دارد، در خیابان علامه جنوبی. اگر شیرازی هستید یا طعم آش سبزی شیرازی ها را چشیده اید و چشم تان دنبال یک جای خوب است که آش سبزی شیرازی مرغوب به شما بدهد، بروید سراغ غذاکده شیراز.

محل فروش بهترین آش های تهران

آش شیرازی، هم گوشت دارد و هم عدس و برنج و البته سبزی مخصوصش که گویاترخون وتره است و لوبیا سفید. شاید گوشتی که در آش می ریزید زیاد نباشد اما بالاخره ممکناست هر از چندگاه یک تکه از آن را زیر دندان تان حس کنید.

 

این یکی جای نشیتن هم دارد اما تعداد میزهایش زیاد نیست. قیمت آش آنها کیلویی 9 هزار تومان است.

 

آش نیکوصفت؛ فضای نامناسب

اطراف میدان انقلاب یک آش فروشی معروف هست که مشتری زیادی دارند. نیکوصفت دیگر برای خودش در آش شله قلمکار یک برندشده و حتی با پیک برای نقاط مختلف تهران آش می فرستد.

 

آش شله قلمکار نیکوصفت حسابی جا افتاده و غلیظ است. یک کاسه کوچک آن به خوبی می تواند سیرتان کند. آنها آش را در کاسه های ملامین کوچک سرو می کنند ولی برای خوردنش همچنان باید از قاشق یک بار مصرف استفاده کنید.

محل فروش بهترین آش های تهران

در نیکوصفت جای نشستن هم هست. آنها محلی برای خانواده ها در نظر گرفته اند. در هر قسمت حدود 10 تا میز وجودت دارد اما به خاطر شلوغی این آش فروشی هیچ وقت جای خالی پیدا نمی کنید و زمانی را باید برای منتظر ماندن اختصاص بدهید.

 

محیط آش فروشی نیکوصفت شیک و مدرن نیست، حتی شاید استانداردهای لازم را نداشته باشد اما آش هایی که در دیگ ها می پزند، توانسته نظر مشتریان را بیشتر از فضای آن جلب کند. قیمت هر کیلو آش شله قلمکار نیکوصفت حدود هفت تا هشت هزار تومان است.

 

مطالب مرتبط:

انواع سوپ و آش

آموزش طرز تهیه آش کلم (آذربایجان)

آموزش طبخ آش مانتی

طرز تهیه آش اَماج، غذای محلی نیشابور

چگونه آش رشته خوش طعم و جا افتاده بپزیم؟

آش نذری ۶ تنی در کرج (تصاویر)

جدیدترین مطالب سایت