یارانه چه کسانی قطع می شود؟

یارانه چه کسانی قطع می شود؟

چیزی تا واریز دور بعدی یارانه ها نمانده است و برای همه این سوال پیش آمده که یارانه چه کسانی قطع می شود؟

 

در حالی به موعد پرداخت یارانه نقدی ۷۶ میلیون ایرانی در اردیبهشت ماه نزدیک می شویم که هنوز از طرف دولت تصمیمی برای حذف دوباره افراد پردرآمد گرفته نشده است. آمارها نشان می دهد دولت در اسفند ۹۳ و فرودین ۹۴ جمعا حدود ۲۵۰ هزار پردرآمد را شناسایی و یارانه نقدی آنها را قطع کرده است. البته سخنگوی دولت اعلام کرده این حذف بر اساس تصمیمی که در بودجه ۹۳ گرفته شده بود انجام شده است

 

طبق قانون بودجه سال ۹۴ نیز دولت مجاز به حذف یارانه پردرامدها است. اما یکی از نگرانی ها این است که با حذف این افراد هزینه های سیاسی برای دولت ایجاد شود. برخی های می گویند امسال سال انتخابات است و دولت برای همین در حذف پردرامدها تعلل میکند.

 

امیر محمدی ،کارشناس اقتصادی می گوید: اینکه یارانه نقدی پردرامدها حذف شود اقدامی درست است اما دو مشکل وجود دارد. اول اینکه مردم پرداخت این یارانه را حق خود می دانند و دوم اینکه دولت برای جبران کسری خود به این یارانه نیاز دارد. وی تصریح کرد: مشخص است که دولت باید یارانه نقدی افراد با درامد بالا را حذف کند اما باید مراقب باشد تا در این روند به اقشار ضعیف جامعه آسیب نرسد.

 

احمد حاتمی یزدی،استاد دانشگاه نیز معتقد است :دولت این ماه اقدام جدی و عملی در حذف یارانه نقدی افراد نخواهد کرد زیرا این اقدام هزینه ای سیاسی و اجتماعی زیادی در پی دارد.

 

وی تصریح کرد: بانک اطلاعاتی جامعی که نشان دهد تمام فعالیت های اقتصادی افراد در آن ثبت شده است وجود ندارد از این رو حذف یارانه افرادی که باصطلاح پردرامد هستند موجب می شود تا این افراد به تجسس در زندگی دیگر افراد بپردازند.

 

یزدی یادآور شد: به نظر می رسد دولت به پرداخت یارانه نقدی ادامه خواهد داد تا زمانیکه ارزش این یارانه خود به خود صفر شود.

 

انتقال فایل ها بدون نیاز با یارانه

کاهش مصرف لبنیات در ایران

ساخت نسل متفاوتی از اندام‌های مصنوعی

 

جدیدترین مطالب سایت