بازدید یوکیا آمانو از خزانه جواهرات ملی + عکس

بازدید یوکیا آمانو از خزانه جواهرات ملی + عکس
 یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی یک روز پس از اعلام اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به تهران سفر و در جریان این سفر از خزانه جواهرات ملی بازدید کرد.
 
 
به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، در این بازدید که کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی و کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشور، آمانو را همراهی می کردند، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، خزانه جواهرات ایران را نشان ذوق، هنر و تاریخ ایران دانست.
 
 
وی اشیای موجود در خزانه را زیبا، بی نظیر و فراتر از تصور عنوان کرد و گفت: خزانه جواهرات ملی ایران درمقایسه با موزه های کشورهای دیگر بی نظیر و منحصر به فرد است.
 
 
آمانو ایران و ژاپن را مهد فرهنگ، صنعت و تمدن  دانست و تاکید کرد: این دو کشور از لحاظ فرهنگی بسیار به هم نزدیک هستند.
 
 
مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، خزانه‌ جواهرات ملی را فراتر از یک موزه دانست و تصریح کرد: این مجموعه هنری، تاریخی در جهان منحصر به فرد بوده و جواهرات موجود، گنجینه‌ای‌گرانبها از ثروت ملی کشور ایران است.
 
 
یوکیا آمانو با هدف تقویت و توسعه روابط ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران سفر کرد. وجود این خزانه و موزه‌های موجود در کشور، نمایانگر تمدن، تاریخ و فرهنگ غنی این مرز و بوم است و زمانی ارزش واقعی این گنجینه ها و موزه ها مشخص خواهد شد که در معرض دید همگان قرار گیرد.
 
 
بازدید یوکیا آمانو از خزانه جواهرات ملی + عکس
 
بازدید از خزانه جواهرات ملی
 
بازدید یوکیا آمانو از خزانه جواهرات ملی + عکس
 
جدیدترین مطالب سایت