افزایش قیمت فولاد در بازار ایران

افزایش قیمت فولاد در بازار ایران

افزایش قیمت فولاد 

 

فولاد یکی از مهم‌ترین منابع هاي کشور هست و امروز با گران شدن فولاد شاهد هستیم . 

 

بلال امانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بطور طبیعی صنعت رابطه مستقیمی با فولاد، ورق و آهن‌آلات دارد، بر همین اساس کوچک‌ترین تغییر قیمت در عرصه قیمت فلزات سبب خواهد شد که صنایع متعددی تحت تاثیر قرار گیرند.

 

وی ادامه داد: اکنون به دنبال تغییرات صورت گرفته در قیمت آهن و فولاد، مشکلات متعددی برای ما ایجاد شده و بر همین اساس پیشنهاداتی مبنی بر افزایش قیمت را مطرح کرده‌ایم اما با توصیه ما موافقت نشده هست، در حالی‌که وقتی قیمت آهن و فولاد افزایش پیدا میکند قیمت تمام شده انواع ماشین و قطعات آن نیز دستخوش تغییر میشود.

 

رییس اتحادیه آهنگران و صنعتگران ماشین همینطور اظهار کرد: به هر صورت اکنون با افزایش قیمت فلزات، مساله جدی برای ما ایجاد شده و باور ما این هست که باید مسئولان در این اساس فکری برای بهبود شرایط داشته باشند. در دوره‌اي برای رونق‌دهی به بازار مسکن بطور دستوری قیمت فولاد افزایش پیدا کرد اما این تصمیم ضربه جبران‌ناپذیری به ما وارد کرده هست و قیمت تمام شده‌مان رابه شدت افزایش داده هست.

 

امانی با بیان این که باوجود این حجم افزایش قیمت ادامه فعالیت در عرصه قطعات اتومبیل با دشواری‌هاي بسیار روبه‌رو هست، گفت: اکنون همکاران ما یا باید هزینه‌هاي خودرا از سرمایه‌هایشان و پس‌اندازی که دارند فراهم سازی کنند یا گریبانگیر مشکلات متعدد شوند. قطعا چنین روندی برای بلند مدت پاسخ نداده و سبب میشود بعد از دوره‌اي کوتاه یا محصولات این بخش بطور کلی متوقف شود یا شاهد بهرهگیری از کالاهایی باکیفیت پایین‌تر از این باشیم.

 

وی همینطور اظهار کرد: باید فکری کرد تا قیمت فولاد به حالت سابق باز گردد. اکنون ما نمیتوانیم کیفیت کار را کمتر از آن چه هست کنیم چرا که به هرحال ماشین و ایمنی آن از اهمیت بیشماری برخوردار هست اما باید به این مضمون وجود داشت که کیفیت اتفاقی نیست و باید برای رسیدن به آن هزینه شود. اکنون اگر تولید کنندگان ما سود لازم را نداشته باشند رغبتی برای انجام محصولات اکثر نخواهند داشت.

 

به گزارش تالاب رییس اتحادیه آهنگران و صنعتگران اتومبیل ادامه داد: اکنون طی مدت کمتر از چند ماه قیمت فولاد رشدی قابل دقت پیدا کرده که این افزایش ۶۰ تا ۷۰ درصدی قیمت سبب خواهد شد تا قیمت خودروها نیز در حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد افزایش پیدا کند.

 

اگرچه اکنون با این افزایش قیمت مخالفت می شود و همانگونه که اشاره شد این موضوع تبدیل به مساله جدی برای قطعه‌سازان شده هست اما ما در رایزنی و مذاکره با خودروسازان بحث‌هایي را مبنی بر لزوم افزایش قیمت مطرح کرده‌ایم که اگرچه خودروسازان نیز منتظر واکنش بخش‌هایي مثل بورس میباشند که آیا بر این اساس شرایط افزایش قیمت وجود دارد یا آنکه باید فکری دیگر برای حل این مشکل داشت.

 

امانی در پایان با تاکید بر این که لازم هست استانداردهای خودروسازی و قطعه‌سازی در محصولات این بخش لحاظ شود، گفت: ما نمی توانیم کیفیت را از انچه هست پایین‌تر بیاوریم و به مخصوصاً در بخش بدنه به هیچ وجه چنین امکانی وجود ندارد اما حال باید دید که با شرایط پیش آمده مسئولان چه رویکردی داشته و چه راهکاری پیش‌روی ما قرار خواهند داد.

 

جدیدترین مطالب سایت