ثبات قیمت خودرو در شروع پاییز

ثبات قیمت خودرو در شروع پاییز

قیمت خودرو در فصل پاییز 96 

 

قیمت اتومبیل در فصل پاییز با بالا و پایین هاي بیش از حدی شروع شد و الان به ثبات خاصی رسیده هست در ادامه می توانید ما را دنبال نمایید . 

 

به گزارش تالاب آن طور که فعالان بازار میگویند، در یکی دو هفته آخر شهریورماه، همزمان با آخرین سفرهای تابستانی و همینطور فرارسیدن ماه مهر و بازگشایی مدارس، خرید ماشین از تب و تاب می‌افتد؛ و تداوم این رکود به مهرماه منتقل می شود. هر چند بازار اتومبیل به صورت متداول در فصل پاییز با رکودی نسبی در خرید و فروش روبه‌رو هست اما در این میان، ایام محرم نیز در رکود فعلی بی تاثیر نبوده هست. موضوع مهم دیگر این که باوجود رکودی که در بازار صورت گرفته هست اما قیمت‌ها ثبات خودرا حفظ کرده‌اند و عدم تقاضا در بازار روال کاهشی را رقم نزده هست. هر چه هست، نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت معتقدند، رکودی که هم‌اکنون در بازار اتومبیل شروع شده، احتمالا تا دو هفته دیگر ادامه خواهد داشت.

 

در شرایطی که بازار اتومبیل در رکود به سر میبرد اما خودروسازان همواره با بهرهگیری از روش‌هاي اعتباری، کم و بیش فروش خودرا دارند. یکی از اتفاقات صورت گرفته طی هفته جاری این بود که ایران‌ماشین براساس مجوز شورای رقابت قیمت دو محصول پژو 206 تیپ 2 و پژو پارس سال خودرا افزایش داد. حال آنکه به عقیده کارشناسان، بازار جذب افزایش قیمت بیش از این را نداشته و ندارد.در حالی بازار خودروهای داخلی با ثبات قیمت روبه‌رو بوده اما بازار خودروهای وارداتی به‌علت بسته بودن سایت ثبت سفارش همان‌ گونه با تداوم افزایش قیمت روبه‌رو هست. این سایت از اواخر تیرماه امسال متوقف شد ولی جو روانی ناشی از این موضوع به افزایش قیمت‌ها در بازار خودروهای وارداتی دامن زده هست؛ حال آنکه فعالان بازار تاکید دارند هم‌اکنون تقاضای چندانی در بازار وجود ندارد.

 

ثبات قیمت در بازار داخلی‌ها

اما به بازار برویم و ببینیم قیمت خودروها در هفته جاری چه نوسانی را سنجیدن کرده هست. در حال حاضر پژو 206 تیپ 5 با قیمت 39 میلیون تومان خرید و فروش می شود که این موضوع نشان از ثبات قیمت این محصول طی هفته جاری دارد. همینطور مدل صندوقدار این ماشین نیز در حال حاضر 39 میلیون و 200 هزار تومان به فروش می رود. از بازار پژو 405 هم خبر می رسد این ماشین با دقت به افزایش 100 هزار تومانی خود، در حال حاضر قیمتی برابر با 30 میلیون و 800 هزار تومان دارد. در این میان اما پژو پارس که از سمت ایران اتومبیل با افزایش قیمت روبه‌رو بوده، افزایش 300 هزار تومانی رابه خود دیده هست و هم‌اکنون 37 میلیون و 700 هزار تومان خرید و فروش میشود. اما دیگر خودرویی که ثبات قیمت را طی هفته جاری سنجیدن کرده، رانا هست؛ به گفته فعالان بازار، این محصول هم‌اکنون 34 میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد.

 

در میان دیگر خودروهای داخلی سمند EF7 نیز کماکان 32 میلیون تومان قیمت دارد و دنا نیز 44 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می رود. در میان انواع پراید نیز این هفته تغییر قیمت خاصی رخ نداد، به‌نحوی‌که در حال حاضر پراید مدل 131 قیمتی برابر با 21 میلیون و 500 هزار تومان دارد و پراید 111 هم 22 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش می شود.

 

از بازار تیبا هم خبر میرسد که این محصول در حال حاضر قیمتی برابر با 25 میلیون و 700 هزار تومان بخود می بیند. به گفته فعالان بازار پارس‌تندر هم 42 میلیون و 800 هزار تومان به فروش می رود که این موضوع نشان از کاهش 100 هزار تومانی قیمت این اتومبیل دارد.

 

به گفته نمایشگاهداران ماشین پایتخت، در حال حاضر تندر-90 مدل E2 پارس‌ماشین قیمتی برابر با 41 میلیون و 500 هزار تومان داشته هست؛ تندر اتومات با ثبت قیمت خود هم‌اکنون 49 میلیون تومان قیمت دارد. ساندرو دنده اتومات نیز با ثبات قیمتی که در بازار داشته هست در حال حاضر 53 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش می شود.

 

تداوم افزایش قیمت وارداتی‌ها

آن طور که نمایشگاهداران اتومبیل پایتخت میگویند، در حال حاضر باوجود تداوم بسته بودن سایت ثبت سفارش، بازار خودروهای وارداتی همان‌ گونه با افزایش قیمت روبه‌رو‌اند. فعالان بازار تاکید می کنند که اگر چه در روزهای ابتدایی بسته بودن سایت ثبت سفارش شاهد افزایش قیمت بسیار چندان در بازار خودروهای وارداتی بودیم، اما بی‌اعتنایی دولت به این موضوع سبب شده هست، وضعیت به شکلی پیش برود که باوجود رکود سنگین همان‌ گونه قیمت‌ها روال صعودی داشته باشد.

 

به گفته فعالان بازار، در حال حاضر برای خرید هیوندایی سوناتای هیبرید باید 180 میلیون تومان هزینه کرد که این موضوع نشان میدهد ماشین موردنظر حدود دو میلیون تومان افزایش قیمت را سنجیدن کرده هست. هیوندای توسان نیز دو میلیون تومان گران شده بنابر این در حال حاضر 201 میلیون تومان خرید و فروش میشود؛ برای خرید النترا نیز باید 157 میلیون تومان هزینه کرد که این موضوع از افزایش دو میلیون تومانی این ماشین حکایت دارد.

 

از سمت دیگر اما کیا سراتو هم از افزایش قیمت‌ها در امان نبوده و سه میلیون تومان جهش رابه خود دیده هست. این محصول در حال حاضر 150 میلیون تومان خرید و فروش میشود. در میان دیگر خودروهای وارداتی، کیا اپتیما این هفته ثبات قیمت را سنجیدن کرده، به نحوی که در حال حاضر 208 میلیون تومان قیمت دارد. به گفته فعالان بازار، لکسوس مدل NX نیز با ثبات قیمت در این هفته در حال حاضر 375 میلیون تومان قیمت دارد.

 

همینطور سانتافه هم به‌عنوان خودرویی که 12 میلیون افزایش قیمت داشته، هم‌اکنون 270 میلیون تومان خرید و فروش میشود. اما از بازار کیا اسپورتیج خبر میرسد این محصول تغییر قیمت خاصی نداشته ودر حال حاضر 195 میلیون تومان قیمت دارد. تویوتا RAV4 هم اگر چه در هفته‌هاي دورتر افزایش قیمتی شدید را سنجیدن کرد، با این حال چند هفته‌اي هست.

 

در قیمت 260 میلیون تومانی خود اثبات مانده و گویا بیش از این جذب گرانی ندارد. در میان دیگر خودروهای وارداتی اما تویوتا مدل CHR که به گفته خیلی‌ها قیمتی غیر منطقی در ایران دارد، هم‌اکنون 240میلیون تومان خرید و فروش می شود. همینطور نیسان جوک نیز در مدل فول خود 185 میلیون تومان به فروش میرسد و برای خرید مدل ایکس تریل هم باید 260 میلیون تومان هزینه کرد.

 

جدیدترین مطالب سایت