کشورهایی با بیشترین ذخایر طلای جهان + میزان طلا

کشورهایی با بیشترین ذخایر طلای جهان + میزان طلا

بیشترین ذخایر طلای جهان

میزان موجودی ذخایر طلای جهان در کشورهای مختلف جهان را مشاهده نمایید. امریکا با دارا بودن بیش از 8100 تن از ذخائر طلای جهان ، همان‌ گونه با اختلافی زیاد در صدر این فهرست است. “شورای طلای جهان” در تازه‌ترین گزارش خود اسامی کشورها و نهادهای مالی دارای بیشترین ذخائر طلای جهان را منتشر کرده است.

 

به گزارش تالاب به نقل از سی‌آن‌آن؛ موسسه” شورای طلای جهان” «World Gold Council» – که مقر آن در بریتانیاست – در تازه‌ترین گزارش خود اسامی بزرگ‌ترین دارندگان ذخائر طلای جهان و مقدار ذخائر انها را منتشر کرده است.

 

دراین فهرست 10 کشور یا نهاد بزرگ دارنده ذخائر طلای جهان به ترتیب عبارتند از:

 

1- ایالات متحده ایالات امریکا – 8133.5 تن

2- کشور آلمان – 3371 تن

3- صندوق بین المللی پول – 2814 تن

4- ایتالیا – 2451.6 تن

5- فرانسه – 2436 تن

6- روسیه – 1928.2 تن

7- چین – 1842.6 تن

8- سوییس – 1040 تن

9- ژاپن – 765.2 تن

10- هلند – 612.5 تن

کشورهایی با بیشترین ذخایر طلای جهان + میزان طلا

کشورهایی با بیشترین ذخایر طلای جهان

 

دراین فهرست 15 کشور یا نهاد دیگر دارای بیشترین ذخائر طلا به ترتیب عبارتند از:

 

– هندوستان – 560.9 تن

– بانک مرکزی اروپا – 504.8

– تایوان – 423.6

– پرتغال – 382.5

– عربستان سعودی – 322.9

– قزاقستان – 318.7

– بریتانیا – 310.3

– لبنان – 286.8

– اسپانیا -281.6

– اتریش- 280

– ترکیه – 238.3

– بلژیک -227.4  

– فیلیپین – 196.4

– الجزایر- 173.6

– تایلند – 154

کشورهایی با بیشترین ذخایر طلای جهان + میزان طلا

ذخایر طلا در جهان به چه میزان است؟

داخل پوشش زمین، در زیر لایه بیرونی آن، مقدار عظیمی از طلای خالص و با ترکیبات تلوریوم و سلنیوم وجوددارد اما استخراج آن میسر نیست.

 

به گزارش تالاب با مقایسه این اعداد و ارقام، میزان طلای قابل استخراج در روی کره زمین بسیار محدود بوده و 80 هزار تن است که بیشتر این میزان یعنی 60 هزار تن طلا، در طی قرن بیستم استخراج شده است.

 

دانستن این اعداد و ارقام گیج کننده می‌باشد. کل حجم طلای موجود در کره زمین، در مقایسه با میزان استخراج شده آن بسیار ناچیز است. بازده برآورده شده منابع طلای قابل استفاده حدودا 30 هزار تن است.

 

اگر استخراج طلا بهمین صورت ادامه پیدا کند، در پایان قرن حاضر با نبود ذخایر طلا مواجه خواهیم شد.  مغایرت هاي‌ اشاره شده بین منابع عظیم 28 بیلیونی طلا در زیر پوسته زمین، اقیانوس ها و مقدار 30 هزار تنی طلای قابل استخراج ممکن است ما را گمراه کند.

 

طلا میتواند در هر نقطه از کره زمین کشف شود. یک سنگ طلا هنگامی قابل استفاده فرض میشود که در هر تن دستکم 5 گرم طلا وجود داشته باشد.

 

این مقدار ناچیز طلا به ندرت ارزشمند محسوب میشود. اما همین مقدار ناچیز هنگامیکه کشف شود، برای یابندگان آن ارزشمند می‌باشد.

 

شاید عجیب ترین پروژه استخراج طلا بعد از جنگ جهانی اول به وسیله برنده آلمانی جایزه نوبل شیمی فریتز هابر رقم خورد. شخصی که فرآیند ساخت آمونیاک را در آزمایشگاه ابداع کرد.

 

هابر روشی را برای استخراج طلا از آب دریاها کشف نمود. انگیزه اصلی او برای اینکار، شخصی نبود، بلکه وطن پرستانه بود. وی امید داشت تا بتواند به این وسیله، سهم قابل توجهی از بدهی جنگی آلمانی ها را پرداخت نماید. «در پی قدرت گیری حکومت نازی در کشور آلمان، هابر به انگلستان فرار کرد.»

 

به گزارش تالاب محاسبات استادانه وی نشان داد که بیش از حد تصور میتوان طلا از دریا نسبت به خشکی استخراج کرد. اگر چه استفاده نابجا از نقطه اعشاری، این روش را از حقیقت دور نمود و تبدیل به روشی کرد که بنظر سود بسیار بالایی خواهد داشت.

 

همین نکته سبب شد که سرمایه گزاری بر روی این روش صورت نگیرد و یک شیوه رضایتمندانه برای استخراج طلا از اقیانوس هاي‌ جهان، حتی به مقدار ناچیز از شکاف هایي که مقادیر عظیمی طلا در آن ها است، وجود نداشته باشد. به هرحال تکنولوژی پیشرفته امروزه باعث از بین رفتن محدودیت هاي‌ گذشته شد.

 

بررسی ها نشان می دهند بانک‌های مرکزی در سراسر جهان از سال ۲۰۱۰ از فروشندگان بزرگ طلا به خریداران بزرگ این فلز تبدیل شدند و سال گذشته مجموعا ۴۸۳ تن طلا خریدند که دومین خرید بزرگ سالانه از زمان پایان استاندارد طلا بود.

 

جدیدترین مطالب سایت