صنعت گردشگری 10 درصد اقتصاد جهان

صنعت گردشگری 10 درصد اقتصاد جهان

10 درصد گردش مالی دنیا مربوط به صنعت گردشگری

 

شمار زیادی از کشورها با صنعت گردشگری توانسته اند اقتصاد خودرا توسعه دهند . کشورهایی مثل امارات متحده عربی ترکیه تایلند و …با صنعت گردشگری درامد خوبی را داشته اند .

 

به گزارش تالاب در حالی‌که به گفته احمداصغری قاجاری رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران درآمد حاصل از ورود گردشگران به ایران تنها 8 میلیارد دلار  اعلام شده هست، ترکیه بطور متوسط سالانه از صنعت گردشگری خود ۲۷٫۷ میلیارد دلار درآمد دارد.

 

صنعت گردشگری , اما فارغ از این که هر کشور چه میزان و چگونه از صنعت گردشگری خود کسب درآمد میکند، موضوع بعدی سرعت ربایش توریست هست که اندوزی دراین حوزه گوی سبقت را از بقیه ربوده هست.

 

دنپاسار و جاکارتا سال 2017 بیشترین ربایش توریست را سنجیدن کرده‌اند. بنا بر آماری که سازمان منطقه ازاد چابهار اعلام کرده، دنپاسار اندوزی با افزایش 53 درصدی پذیرش توریست نسبت به 2016، بیشترین رشد گردشگرپذیری جهان رابه اسم خود کرده هست.

 

اسم شهرهایی که در لیست افزایش ربایش گردشگری جهان وجوددارد حتی به گوش ما نخورده و این نشان می‌دهد که تمامی جهان اهمیت ربایش توريست را حس کرده‌اند؛ از فوکت تایلند گرفته تا دنپاسار اندونزی.

صنعت گردشگری 10 درصد اقتصاد جهان

آمارها میگویند که حدود ۱۰ درصد گردش مالی جهان مرتبط به صنعت گردشگری هست که سهم ایران دراین میان تنها یک درصد اعلام شده هست.

 

حتی یکبار، ماهاتیر محمد، نخست‌وزیر اسبق مالزی در یکی از سخنرانی‌هاي خود گفت: اگر مدیریت جاذبه‌هاي توریستی استان اصفهان در اختیار مالزی قرار ‌گیرد، سالانه برابر با ارز‌آوری نفت برای ایران سودآور خواهد بود.

 

دنپاسار و جاکارتای اندونزی در ابتدای این آمار قراردارند. بعد ازآن آگرا، دهلی‌نو، بمبئی و جایپور هند قراردارند. در ردیف‌هاي بعدی کانکون کشور مکزیک، جوهور مالزی، هالونگ ویتنام و فوکت تایلند در جایگاه‌هاي بعدی رشد گردشگرپذیری ایستاده‌اند.

 

منبع : پول نیوز

جدیدترین مطالب سایت