افزایش قیمت لوازم خانگی در سال 97

افزایش قیمت لوازم خانگی در سال 97

لوازم خانگی گران میشود !!

 

طبق گفته ي صنف لوازم هاي خانگی استان تهران گفته میشود که درسال جدید لوازم هاي خانگی گران میشود در ادامه می‌توانید با افزایش قیمت لوازم خانگی درسال 97 تالاب را دنبال نمایید .

 

به گزارش تالاب محمد طحان پور در گفتگو با رادیو اظهار داشت:با دقت به افزایش قیمت دلار و مواد اولیه تولید کنندگان لوازم خانگی به ناچار قیمت هاي محصولات خودرا تا پنج درصد افزایش داده اند.

 

وی اظهار داشت: تعداد زیادی از تولید کنندگان مخالف افزایش قیمت بوده اند چرا که با اعمال این افزایش، قیمتها به قیمت محصولات خارجی نزدیک شده و رقابت از میان می‌رود.

 

رئیس اتحادیه لوازم خانگی ادامه داد: با گران شدن فولاد، مس، پتروشیمی، آلومینیوم و غیره بر قیمت لوازم خانگی ساخت داخل نیز افزوده می‌شود.

 

وی همینطور گفت: باتوجه به این که در حوزه ساخت لوازم خانگی در کشور انحصار وجود ندارد تولید کنندگان بعضی از شرکتها تنها پنج درصد به قیمت کالاهای خود اضافه کرده اند.

 

طحان پور افزود: بعضی از شرکتهای ساخت کننده لوازم خانگی نیز پنج درصد تخفیف به محصولات تولیدی خودرا حذف کرده اند.

 

وی اظهار داشت: در راستای حمایت از ساخت داخلی بر تعرفه گمرکی واردات کالاهای خارجی افزوده شده که این میزان افزایش به نفع مردم نیست.

 

به گزارش تالاب رئیس اتحادیه لوازم خانگی با بیان این که هنوز ساخت صفر تا صد مواد اولیه مورد نیاز جهت ساخت لوازم خانگی در کشور محقق نشده است، ادامه داد: توانایی ساخت کمپرسور یخچال در داخل وجود ندارد این در حالیست که تنها پنج شرکت در سراسر دنیا این توانایی را دارا هستند.

 

وی در پایان یادآور شد: تولید کنندگان داخلی همینطور قادر به ساخت پنل تلویزیون نیستند به طوری‌كه در سطح دنیا تنها تعداد انگشت شماری توانایی ساخت این محصول را دارند.

 

جدیدترین مطالب سایت