قیمت پراید در کشور عراق

قیمت پراید در کشور عراق

قیمت دقیق پراید در کشور عراق

در صادرات ماشین به عراق و ورود به بازار هاي عراق قیمت استثنایی در صادرات پراید در عراق وجود دارد به گفته رایزن بازرگانی سابق ایران در عراق قیمت خودروی پراید در عراق حدود ۷۵۰۰ دلار «حدود ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان» هست.

 

ابراهیم رضازاده در گفت‌وگو با ایسنا، به ارائه توضیحاتی درمورد اوضاع صادرات ایران به کشور عراق پرداخت و در پاسخ به این سوال که در موارد متعدد گفته می شود کالای صادراتی به عراق قیمتی به مراتب پایین تر از داخل کشور دارد، گفت: اکثر این موضوع در ارتباط با ماشین اظهار میشود.

 

 

به گزارش تالاب:دبیر میز عراق در سازمان توسعه تجارت ادامه داد: با یک محاسبه سرانگشتی میتوان به نتیجه رسید که قیمت یک خودروی صادراتی باید نصف خودروی داخلی باشد.

 

وی افزود: در مورد صادرات ماشین هزینه‌هایي مثل پلاک گذاری، اسقاط کردن خودروی جایگزین و بسیاری موارد دیگر حذف می شود و براین زمینه باید قیمت خودروی صادراتی ما نصف قیمت داخلی باشد، چرا که مالیات و عوارض از آن گرفته نمی شود.

 

رایزن بازرگانی سابق ایران در عراق در عین حال عنوان کرد: با این وجود اکنون خودرویی مثل پراید در عراق قیمتی بالاتر از ایران دارد، چرا که در ایران قیمت این ماشین به طور تقریبی حدود ۲۰ میلیون تومان هست، اما این رقم در کشور عراق ۷۵۰۰ دلار هست که اگر به طور تقریبی قیمت دلار ۴۰۰۰ تومان در نظر گرفته شود این رقم به بیش از ۲۸ میلیون تومان خواهد رسید.

 

دبیر میز عراق در سازمان توسعه تجارت همینطور اظهار کرد: اکنون خودروهای ایرانی در کشوری مثل عراق بازاری مفید داشته و تقریبا تمام محصولات ایران اتومبیل و سایپا در این کشور به فروش می رسند. گرچه پراید در صدر جدول واردات عراق قرار دارد و پس از آن خودروهای دیگری مثل سمند، روآ و ال ۹۰ در رده‌هاي بعدی قرار دارند، اما در کل عراقی‌ها از حضور پراید بسیار راضی میباشند.

 

 

رضازاده در پاسخ به این سوال که این ماشین از نظر ایمنی با مشکلاتی همراه بوده و در داخل کشور نیز انتقادات متعدد نسبت به آن صورت می گیرد، گفت: شاید در کشور گاه کمی سیاه نمایی در این خصوص صورت گرفته باشد. به هر صورت در عراق هم مثل ایران بخش قابل توجهی از خودروهای سواری پراید هست و مردم مشکلات کمتری را تجربه میکنند.

 

وی ادامه داد: بخشی از مشکل به موضوعاتی مثل جاده‌هاي ما هم باز میگردد. در عراق اختلاف ارتقاع در نقاط گوناگون شهر با دریا بیش از ۲۰۰ متر نمی شود، اما در ایران در شهری مثل تهران حتی شمال و جنوب شهر رقمی بیش از این حد اختلاف ارتفاع‌ دارند.

 

جدیدترین مطالب سایت