توضیحاتی در مورد وام ۶۰ میلیونی خرید مسکن

توضیحاتی در مورد وام ۶۰ میلیونی خرید مسکن
عضو هیات مدیره بانک مسکن با تاکید بر این که رشد ۲۵ درصدی پرداخت تسهیلات مسکن نشان میدهد متقاضیان همچنان به منزل‌دار شدن از این مسیر امیدوار میباشند، گفت: اقساط وام ۶۰ میلیونی خرید مسکن که به بانک مرکزی توصیه شده زیر یک میلیون تومان هست.
 

ابوالقاسم رحیمی انارکی در مصاحبه با فارس در پاسخ به این سئوال که گفته میشود رکود حاکم بر بازار مسکن و ناچیز بودن تسهیلات خرید مسکن باعث شده تا دریافت تسهیلات مسکن از بانک مسکن کاهش یابد،گفت:

 

اتفاقا در 10 ماه امسال 156 هزارمیلیارد ریال در بانک مسکن تسهیلات پرداخت شده هست که از جهت تعداد واحدهایی که در سال جاری فراهم سازی مالی شده 74 هزار واحد تسهیلات تولید و 101 هزار واحد تسهیلات خرید مسکن پرداخت شده هست.

 

وی افزود: با احتساب 371 هزار واحدی که بانک مسکن در بخش سهم الشرکه فراهم سازی مالی کرده هست، در مجموع در 10 ماهه سال جاری 546 هزار واحد مسکونی توسط بانک مسکن فراهم سازی مالی شده هست.

 

عضو هیات مدیره بانک مسکن افزود: از نظر تعداد، واحدهایی که بانک مسکن تسهیلات پرداخت کرده هست نسبت به سال قبل 25 درصد رشد داشته هست پس اتفاقی که در بانک مسکن در طی سال‌ جاری افتاده هست این هست که با افزایش سقف تسهیلات مسکن در سال قبل نسبت به مدت نمونه سال قبل 25 درصد و از لحاظ رقمی نیز 95 درصد رشد داشته هست.
 

رحیمی انارکی تاکید کرد:گرچه این رشد تنها در شهر تهران 25 درصد هست و علی‌رغم این که عمده انتظار نمی رود در تهران از تسهیلات مسکن استقبال شود اما می‌بنیم که رشد 25 درصدی پرداخت تسهیلات مسکن در تهران رخ می دهد بنابراین روال کار بانک مسکن روال افزایشی هست.

 

جزئیات وام 60 میلیونی خرید مسکن/اقساط یک میلیونی

عضو هیات مدیره بانک مسکن در خصوص جزئیات وام 60 میلیونی خرید مسکن که به تازگی از سوی بانک مسکن به بانک مرکزی توصیه شده افزود:این توصیه در حال بررسی هست/ بانک مرکزی اطلاعات تکمیلی از بانک مسکن خواسته هست و ما در حال دادن اطلاعات تکمیلی به بانک مرکزی هستیم پس این تسهیلات در حال بررسی کارشناسی هست.

 

رحیمی انارکی افزود: تمامی سعی ما این هست با دقت به این که سقف وام را 60 میلیون تومان در نظر گرفته‌ایم در استطاعت مالی مردم و اقساط آن زیر یک میلیون تومان باشد.

 

به گفته وی، قالب و جزئیات تسهیلات 60 میلیون تومانی خرید مسکن بعد از تصویب از سوی بانک مرکزی به اطلاع خواهد رسید.
 

وی تاکید کرد: قطعاً با دقت به ثبات بازار مسکن متقاضیان خرید مسکن از تسهیلات 60 میلیون تومانی استقبال خواهند کرد.

 

منبع: فارس
 
جدیدترین مطالب سایت