افزایش 80 درصدی صادرات ايران

افزایش 80 درصدی صادرات ايران

مدیر کل دفتر هماهنگی استان های گمرک ایران امروز با اعلام این خبر در سمنان گفت: با توجه به رفع موانع تحریم و تلاش مضاعف تولید کنندگان کشور ، صادرات انواع کالا در دو ماهه نخست امسال بین 70 تا 80 درصد افزایش یافته است .

 

مجله تالاب محمد حسین باغ عنایت بدون ارائه آماری از میزان صادرات گفت: با توجه به رویکرد اقتصادی جدید ، اجرای طرح فعالیت شبانه روزی گمرکات کشور الزامی و موجب تسهیل تجارت بین المللی ایران خواهد بود.

 

وی با تاکید بر ضرورت توسعه گمرک الکترونیک افزود: طرح دور اظهاری و متصل شدن تمام گمرکات کشور به سامانه ویژه دور اظهاری با هدف افزایش ارزش افزوده کالاهای صادراتی و کاهش قیمت تمام شده ناشی از ایستایی و صف طولانی در مرزها در بازار رقابت های جهانی اجرا شده است .

 

باغ عنایت افزود: این سامانه هم اکنون در گمرک تهران و بازرگان در حال استفاده است و در آینده بسیار نزدیک تکمام گمرکات کشور به این سامانه وصل می شوند .

 

وی با اشاره ارتقای جایگاه بین المللی گمرک ایران تاکید کرد: با توجه به رایزنی ها با بانک جهانی و عضویت گمرک کشورمان در کنوانسیون های کیوتو ، آت آ و استانبول از ماه آینده جایگاه تجاری بین المللی ایران ارتقا می یابد .

 

مدیر کل دفتر هماهنگی استان های گمرگ جمهوری اسلامی ایران امروز برای معرفی علی سعدالین به عنوان مدیرکل جدید گمرک استان به سمنان آمده بود .

 

پیش از سعدالدین علی اکبر شامانی مدیرکل گمرک استان سمنان بود که در مراسمی از وی قدردانی شد .

 

جدیدترین مطالب سایت