تاتو ، شغل پر درآمد زیر زمینی

تاتو ، شغل پر درآمد زیر زمینی

شغل پر درآمد زیر زمینی

تاتو و خالکوبی از شغل هاي پردرآمدی هست که امروزه به صورت زیر زمینی و مخفیانه در بعضی از سالن هاي آرایش کلان شهرها انجام میشود. کسب و کاری پر درآمد که هر روز پر رونق تر از روز دیگرش هست.

 

به گزارش تالاب این شغل اخیرا در ایران مشتری هاي زیادی پیدا کرده هست. مشتریانی که به غیر از پرداخت هزینه هایي گاه میلیونی برای تاتو، باید هزینه هاي عوارض مضر و غیرقابل جبران، نظیر مریضی هاي پوستی و خونی را نیز بپردازند.

 

در نگاه اول شاید اینگونه به نظر آید که این کسب و کار درآمد قابل توجهی نداشته باشد. اما برعکس تصور عامه، اتفاقا شغلی هست بسیار پر درآمد. طبق آمارها، هر تاتو کار خانم یا آقا در تهران میانگین بین ماهی 8 تا 100 میلیون تومان درآمد دارد.

 

قیمت تاتو و خالکوبی برای مشتریان ممکن هست در هر محله با تغییر روش کار یا با دقت به موادی که به کار میبرند متفاوت باشد. مثلا قیمت تاتوی ابرو در سالن آرایشی که در جنوب شهر تهران قرار دارد بین 90 تا 100 هزار تومان هست اما همین کار در آرایشگاه شمال تهران قیمتی بین 250 تا 300 هزار تومان دارد.

 

همین طور تاتو کردن طرح و نقش هاي کوچک، بین 50 تا 70 هزار تومان آب می‌خورد. گرچه بعضی طرح هاي کوچک گران تر نیز میباشند به طور مثال تاتوی پلک یا پشت گوش یا شاهرگ بین 300 تا 400 هزار تومان هزینه دارد.

 

طرح هاي بزرگ هم قیمت هاي متفاوتی دارند که گرچه به اندازه طرح و تعداد رنگ هاي به کار رفته و حتی دو بعدی یا سه بعدی بودنش بستگی دارد. طرح دست بین 1.5 تا 2.5 میلیون تومان هزینه دارد.

 

کل هر دو پا بسته به نقش و تعداد رنگ بین سه تا چهار میلیون و طرح کامل کمر بین 3.5 تا 4.5 میلیون تومان هزینه در بردارد. قیمت تاتوی کامل بدن که کمتر هم مورد علاقه خانم ها هست و اکثر آقایان اینکار را میکنند بین 10 تا 12 میلیون تومان هست.

 

در این میان کسانی میباشند که پس از تاتو به دلایل گوناگون تغییر سلیقه میدهند و به فکر پاک کردن می افتند. پاک کردن تاتو با لیزر، مواد و کرم هاي خاص پاک کننده و یا با روغن هاي مخصوص انجام می‌شود که قیمت پاک کردن آن بسته به اندازه و نوع کار، بین 50 هزار تا یک میلیون تومان هزینه دارد.

 

افرادی که کار تاتو را انجام میدهند اصولا یا در ایران و یا در تایلند دوره دیده اند که گرچه اضافه بر داشتن مهارت باید دستگاه هاي مخصوص تاتو را نیز داشته باشند. این دستگاه ها قیمتی بین یک میلیون و پانصد هزار تومان تا هشت میلیون تومان دارند.

 

 از طرف دیگر هر سوزنی که در تاتو بهرهگیری میشود 250 تومان قیمت دارد و اگر همۀ موارد بهداشتی مانند دستکش یکبار مصرف، اسپری ضدعفونی کننده و مواد بی حس کننده را نیز محاسبه کنید در گران ترین حالت به زحمت 10 هزار تومان میشود.

 

نتیجه این که قیمت تمام شده برای یک تاتو کوچک حداکثر 10 هزار تومان هست اما انچه از مشتری دریافت میشود بین 100 تا 300 هزار تومان هست.

 

بر زمینه نتایج یک تحقیق، پدیده خالکوبی در بعضی شهرهای کشور به ویژه کلانشهرها در میان دختران، دانش آموزان و دانشجویان افزایش یافته هست. گفته شده تقریبا 20 درصد افراد 18 تا 35 ساله در جهان خالکوبی می‌کنند که پیش بینی میشود طی چند سال آینده این مقدار افزایش یابد.

 

جدیدترین مطالب سایت