گربه ای با چنگ زدن دختر کودکی موجب بیماری خطرناک و نادر شد

مجموعه : اخبار حوادث
گربه ای با چنگ زدن دختر کودکی موجب بیماری خطرناک و نادر شد

گربه ای با چنگ زدن به دختری او را به کام مرگ کشاند 

 

قدیمی ها همه ی وقت می‌گویند جانورها را نباید در منزل هایمان راه بدهیم اما بعضی هاهستند که مخصوصا غربی ها تصویر این ماجرا عمل میکنند و نمی دانند که چه بیماری ها را تزریق خانواده میکنند ، یکی از این نظیر ها را دیدن می کنیم . 

 

یک گربه خانگی با چنگ انداختن به گلوی کودک 3 ساله، وی را به بیماری مرگباری مبتلا کرد.

 

به گزارش تالاب دختر بچه سه ساله انگلیسی به نام لیلانا بَتِستون «Lilanna Batstone»، پس از چنگ انداختن گربه خانوادگی خود گریبانگیر سندرم شوک سمی و مرگبار تی اس اس «TSS» شد.

 

این کودک مبتلا به آبله مرغان بوده و خراش پنجه آلوده گربه، یکی از جوش‌هاي ناشی از بیماری را پاره کرده هست. دراثر پاره شدن جوش، باکتری مرگبار وارد بدن کودک شده و وی را در دسترس خطر مرگ قرار داده هست.

گربه ای با چنگ زدن دختر کودکی موجب بیماری خطرناک و نادر شد

پس از بروز علائمی، چون استفراغ، تب بالا، خارش و راش‌هاي پوستی، والدین لیلانا به سرعت وی را به بیمارستان منتقل کردند و پس از چند روز بستری پزشکان بیماری را نظارت و درمان کردند.

 

سایت تالاب : سندرم شوک سَمی تی اس اس، یک بیماری کمیاب و بسیار خطرناک هست که از طریق باکتری‌هاي استافیلوکوک یا استرپتوکوک وارد بدن میشود. پس از ورود باکتری مواد سمی وارد جریان خون میشود و عملکرد اعضای بدن را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

باکتری‌هاي استافیلوکوک و استرپتوکوک بطور طبیعی بر روی بدن انسان قراردارند اما پوست مانع از ورود آن‌ها به بدن می شود.

 

گربه ای با چنگ زدن دختر کودکی موجب بیماری خطرناک و نادر شد

هر زخم، سوختگی یا خراش می تواند واسطه ورود این باکتری‌ها به بدن و ایجاد عفونت‌هاي مرگبار شود، از جمله دیگر عامل‌هاي ایجاد کننده عفونت باکتریایی می توان زخم زایمان، بعضی وسایل بهداشتی مختص بانوان و نیز عفونت گلو را نام برد.

 

درمان بیماری حاوی تجویز آنتی بیوتیک و مایعات برای پیشگیری از کم آبی بدن، قرارگرفتن زیر چادر اکسیژن برای التیام تنفس و داروی بازرسی کننده فشارخون هست.

 

اگر بیماری سریعا شناسایی شود شانس درمان افزایش پیدا می کند، از جمله دیگر علائم ابتلا به سندرم شوک مرگبار تی اس اس میتوان تب، سردرد، احساس لرز، درد‌هاي عضلانی، گلو درد، تهوع، اسهال، بثورات جلدی، قرمزشدن پوست بدن و لب ها، سرگیجه و احساس خستگی و خواب آلودگی را نام برد.

 

خوشبختانه اقدام‌هاي درمانی برروی این کودک خوب بوده و لیلانا پس از چندین روز بستری شدن در بیمارستان سلامت خود رابه دست آورده هست، اگر تشخیص بیماری دیر انجام می ‌شد خطر مسمومیت خونی، از دست رفتن هوشیاری و حتی مرگ این کودک چندان بود.

 گربه ای با چنگ زدن دختر کودکی موجب بیماری خطرناک و نادر شد

کارشناسان بر این اساس به والدین پیشنهاد میکنند درصورت ابتلای کودک به بیماری از ارتباط او با حیوان‌هاي خانگی خودداری کنند، همینطور حیوان‌هاي خانگی خودرا واکسینه کنند تا اساس سرایت بیماری به کودکان و حتی بزرگسالان ایجاد نشود.

 

جدیدترین مطالب سایت