توقف اعدام یک جوان با دستور مقام معظم رهبری

مجموعه : اخبار حوادث
توقف اعدام یک جوان با دستور مقام معظم رهبری

دادستان همدان از اجرای حکم اعدام «بهمن ورمزیار» در زندان همدان خبر داد.

 

کامران حمزه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: روز گذشته (سه‌شنبه) – 28 فروردین ماه – به علت وجود اشکال قضایی در پرونده بهمن ورمزیار، اجرای حکم این فرد به تعویق افتاد.

 

وی خاطرنشان کرد: پس از رفع مشکل قضایی این پرونده، حکم اعدام بهمن ورمزیار صبح امروز (چهارشنبه) – 29 فروردین – اجرا شد.

 

دادستان همدان: شایعه عفو «بهمن ورمزیار» توسط رهبری صحت ندارد

روز گذشته کلیپی در فضای مجازی (اینستاگرام) پخش شد که مادری از اعدام فرزند خود به نام بهمن ورمزیار خبر می‌داد و خانواده متهم از مسئولان تقاضای بخشش و عفو برای این جوان را داشتند.

 

چند ساعت بعد از تقاضای کمک مادر و برادر «بهمن ورمزیار» در فضای مجازی، کلیپی در صفحه اینستاگرام برادر متهم پخش شد که در آن کلیپ مادر بهمن از رهبری و رئیس قوه قضائیه بابت تعویق حکم اعدام پسرش تشکر می‌کند و این مطلب در سایت‌های خبری و فضای مجازی به سرعت منتشر شد.

 

با توجه به اینکه این خبر از هیچکدام از رسانه‌های منتسب به دفتر مقام معظم رهبری اعلام نشده بود، خبرنگار فرهیختگان این ماجرا از دادستان همدان پیگیری کرد.

 

کامران حمزه، دادستان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار «فرهیختگان» با اشاره به اعلام خبر تعویق حکم اعدام «بهمن ورمزیار» اظهار کرد: در این پرونده ۲ نفر اجرای حکم داشتند که در روند قضایی اجرای حکم یکی از آنها (که بهمن ورمزیار نبوده است) اشکال قضایی وجود داشت که باید برطرف می‌شد، در نتیجه اجرای حکم به بعد موکول شد و همچنین موضوع عفو و یا تعویق اعدام که در فضای مجازی و رسانه ها اعلام شد، به هیچ عنوان صحت ندارد.

 

جوانی که پس از سرقت مسلحانه از طلافروشی خودش را تسلیم پلیس و قانون کرده بود از اعدام نجات یافت. توقف اعدام یک جوان با دستور مقام معظم رهبری  ؛ با دستور مقام معظم رهبری اجرای حکم اعدام بهمن ورمزیار موقتا متوقف شد. قرار بود حکم اعدام بهمن ورمزیار به جرم سرقت مسلحانه به اجرا درآید. اما اجرای حکم در پی انتشار گسترده ویدئویی از مادر او در فضای مجازی، با درخواست از مسوولان نظام و به دستور مقام معظم رهبری متوقف شد. 

 

به گزارش تالاب به نقل از فارس، مادر بهمن در ویدئویی با اعلام این مطلب از مقام معظم رهبری و رییس قوه قضائیه تشکر کرد . قرار بود حکم اعدام بهمن ورمزیار به جرم سرقت مسلحانه به اجرا درآید. اما اجرای حکم در پی انتشار گسترده ویدئویی از مادر او در فضای مجازی، با تقاضای از مسوولان نظام و به دستور مقام معظم رهبری متوقف شد.

توقف اعدام یک جوان با دستور مقام معظم رهبری

توقف حکم اعدام بهمن ورمزیار با دستور رهبری

 

مادرش گفته بود  او هیچ سابقه اي نداشته و پس از سرقت مسلحانه طلاها را بازگردانده خودرا تسلیم کرده بودو بشدت از کارش نادم است.

 

توقف اعدام یک جوان با دستور مقام معظم رهبری

کلیپ مادر بهمن

 


حتما بخوانید:  اعدام پسر 18 ساله قائمشهری به جرم تجاوز جنسی به دختر ابتدایی + عکس


 

منبع : عصر ایران

جدیدترین مطالب سایت