جنایتکاری که بعد از 15 سال دستگیر شد !

مجموعه : اخبار حوادث
جنایتکاری که بعد از 15 سال دستگیر شد !

دستگیری جنایتکاری بعد از 15 سال !

 

زندگی «اسماعیل» كه اینك 32 ساله است در زمینی كه با هم‌محله‌یی‌های خود فوتبال باز می‌كرد در یك روز گرم مردادماهی در مسیری متفاوت قرار گرفت.

 

آن روز 17 سال داشت و وقتی در حین بازی با تیم مقابل به اختلاف برخورد و شروع به دعوا كرد حسابی از آنها كتك خورد و همین موجب عملی كردن نقشه‌یی شد كه نخستین پرونده جنایی‌اش یعنی قتل یك نوجوان 14 ساله را رقم زد.

 

سردار «حیدرعباس‌زاده» فرمانده نیروی انتظامی بوشهر با اشاره به تلاش كارآگاهان پلیس آگاهی این استان برای دستگیری این جوان به تشریح اقدامات او پرداخت و گفت: دستگیری «اسماعیل» در بوشهر موجب آرامش مردم شده است زیرا او تبدیل به یكی از اشراری شده بود كه بیم و اضطراب شهروندان را موجب می‌شد.

 

جنایتکاری که بعد از 15 سال دستگیر شد !

 

‌‌ تابستانی كه مسیر زندگی اسماعیل را تغییر داد
براساس گزارشی كه سردار حیدرعباس‌زاده، فرمانده نیروی انتظامی استان بوشهر درباره این جوان داد همه‌چیز از مردادماه 1377 شروع شد.

اوایل مردادماه 1377، اسماعیل و دوستانش در دشتستان در زمینی خاكی در حال بازی فوتبال بودند. در آن بازی موضوعی موجب اختلاف دو تیم شد و بچه‌ها كه همه نوجوان بودند با هم درگیر شدند.

 

در این درگیری اسماعیل كه نوجوانی 17 ساله بود به‌شدت از بچه‌های حاضر در زمین بازی كتك خورد.

 

همین اتفاق چنان موجب سرخوردگی او شد كه نتوانست تصمیم مناسبی درباره موضوع كتك خوردن از هم‌محله‌یی‌های خودش بگیرد. سردار عباس‌زاده درباره تصمیمی كه اسماعیل بعد از این حادثه گرفت به خبرنگار «اعتماد» گفت: این نوجوان با كشاندن برادر 14 ساله كسی كه از او كتك خورده بود نقشه‌یی در سر داشت و آن را عملی كرد.

 

فرمانده نیروی انتظامی استان بوشهر در این باره تصریح‌كرد: اسماعیل به آن پسر 14 ساله كه «افشین» نام داشت گفت بیا تا به تو كبوتری نشان دهم كه خودم گرفتمش. به این‌ترتیب افشین را به محلی خلوت كشاند و با ضربات چاقو او را به قتل رساند.

 

سردار عباس‌زاده همچنین توضیح داد: پلیس 20 روز بعد از گمشدن «افشین» جسد او را در كنار ساحل كشف كرد كه در عمق نه چندان زیادی دفن شده بود.

 

با این حال جست‌وجو برای یافتن عامل قتل این نوجوان به نتیجه نرسید و راز این جنایت سر به مهر داشت تا اینكه پلیس بوشهر برای دستگیری شروری كه مدت‌ها مردم محله «وحدتیه» این شهرستان را به وحشت انداخته بود دامی گستراند و وقتی موفق به دستگیری او شد پرده از راز این جنایت هم برداشته شد.

 

مظنونی با كلكسیونی از جرایم

سردار حیدر عباس‌زاده در تشریح پرونده «اسماعیل» گفت: در پی وقوع قتل مردی به نام «محمدعلی» در محله «وحدتیه» بوشهر كارآگاهان پلیس دست به كار تحقیقاتی شدند تا بتوانند عامل این جنایت را شناسایی و دستگیر كنند.

 

سرنخ‌های اولیه حاكی از آن بود كه عامل جنایت همان كسی است كه پلیس از مدتی قبل در تعقیب او بوده است. در بررسی‌های پلیس مشخص شد كه عامل قتل «محمدعلی» از اشرار مسلح بوشهر است و كارآگاهان دریافتند نشانه‌هایی كه از سرقت از بهزیستی این شهرستان به دست آمده ردپای او را نشان می‌داده است.

 

همچنین كارآگاهان دریافتند مظنونی كه در پی تعقیب او هستند همان كسی است كه به یكی از شعب بانك ملی این شهرستان نیز دستبرد زده است.

 

در حالی كه این سرنخ‌ها به دست كارآگاهان پلیس بوشهر افتاده بود چهره‌نگاری از «اسماعیل» نیز نشان داده كه او سابقه 5 بار تیراندازی به مردم را در پرونده خود جای داده است.

با این داده‌ها پلیس بوشهر دستگیری و توقف فعالیت‌های مردی را در دستور كار داشت كه به عنوان شرورترین متهم مطرح در این خطه مشهور شده بود.

 

سرانجام مردادماه امسال كه فرا رسید درحالی كه درست 15 سال از نخستین جنایتی كه «اسماعیل» مرتكبش شده بود می‌گذشت این جوان در بوشهر به دام افتاد. سردار عباس‌زاده ضمن توضیح این نكته كه پرونده این جوان جزو پیچیده‌ترین پرونده‌های پیش‌روی پلیس استان بوشهر بوده است، گفت:

 

او ضمن اعتراف به جنایت سال 1377 در حال حاضر در مراحل تحقیق قرار دارد و به زودی تحویل مقامات قضایی می‌شود. فرمانده نیروی انتظامی بوشهر تاكید كرد دستگیری اسماعیل احساس امنیت را در مردم بوشهر تقویت كرده است و تاثیر بسزایی در ذهن مردم داشته است.

 

جدیدترین مطالب سایت