داستان واقعی از تجاوز در زندان های عربستان + تجاوز جنسی مقامات کره شمالی

مجموعه : اخبار حوادث
داستان واقعی از تجاوز در زندان های عربستان + تجاوز جنسی مقامات کره شمالی

داستان واقعی از تجاوز در زندان های عربستان

در زندان هاي‌ شیخ هاي‌ سعودی چه بر سر زنان می آورند ؟ سازمان عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌اي گزارش کرد فعالان سعودی از جمله زنان، در هنگام بازجویی مورد اذيت جنسی قرار گرفته و شکنجه می شوند.

 

دراین گزارش با استناد به اعترافات جداگانه سه فعال حقوق بشری بازداشت‌شده در زندان‌هاي‌ سعودی آمده است: «این زنان فعال حقوق بشر چند ماه در منطقه‌اي در ساحل دریای سرخ واقع در غرب پادشاهی عربستان زندانی بودند و مورد اذيت و اذیت و شکنجه قرار گرفتند».

 

فعالان حقوق بشر تأکید کردند:‌ «سعودی‌ها بارها ما را زیر شوک الکتریکی و شکنجه قرار دادند به‌حدی که قادر به ایستادن یا راه رفتن نبودیم».

 

یکی‌از فعالان حقوق بشری گفت:‌ «من بارها از سقف آویزان و شکنجه شدم و به من تجاوز کردند».

 

این گزارش با انتقادات گسترده مجامع جهانی از نقش عربستان در قتل «جمال خاشقجی»؛ فعال مخالف سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول هم‌زمان و باعث شده است، عربستان وارد بدترین بحران دیپلماتیک خود درسال‌هاي‌ اخیر شود.

 

«لین معلوف»؛ مدیر دفتر غرب آسیای سازمان عفو بین‌الملل گفت: «بعد از گذشت چند هفته از قتل وحشیانه خاشقجی، این گزارش ترسناک از شکنجه، اذيت و اذیت جنسی و سایر اشکال بدرفتاری، نقض گسترده حقوق بشر از سوی مقام‌هاي‌ سعودی را نشان میدهد».

 

پادشاهی عربستان تا کنون به این گزارش واکنشی نشان نداده است.

 

به گزارش تالاب به نقل از آنا، چند ماه پیش پادشاهی عربستان ۱۷ فعال حقوق بشری سعودی را در زمینه حقوق زنان بازداشت کرد. در بین این افراد، زنانی حضور داشتند که حامی حق زنان در رانندگی و فعالیت‌هاي‌ آزاد اجتماعی در عربستان بودند. این موضوع باعث شد تا زنان سعودی به‌نشانه اعتراض سوار بر ماشین به خیابان‌ها بیابند و عکسهای رانندگی آن ها به‌شدت در فضای مجازی بازنشر پیدا کرد.

 

پادشاهی عربستان انها رابه آسیب رساندن به منافع ملی و نیز حمایت مالی از مخالفان خارج‌نشین متهم کرده است.

 

منبع: خبرگزاری آنا 

 


 

داستان واقعی از تجاوز در زندان های عربستان + تجاوز جنسی مقامات کره شمالی

تجاوز جنسی مقامات کره شمالی

گزارش هاي‌ مستند جدید نشان می دهد که زنان کره شمالی بطور گسترده توسط مقامات رسمی کشور مورد تجاوز و بدرفتاری جنسی قرار گرفته بدون این‌که تحت کوچک‌ ترین تعقیب قضایی قرار بگیرند.

 

این گزارش جامع ۹۸ صفحه اي دیده بان حقوق بشر که اواخر هفته گذشته منتشر شد و تکمیل ان بیش از دو سال به طول انجامیده، بر اساس گفت و گو هاي‌ متعدد با قربانیان سوء استفاده جنسی که توانسته اند از کره شمالی فرار کنند تهیه شده است.

 

این گزارش دنیایی سرکوبگرانه و دیکتاتوری را دراین کشور منزوی به تصویر می‌کشد که در ان مقامات کشوری- از افسران پلیس گرفته تا نگهبانان زندان و بازرسان بازار، به خاطر بدرفتاری هاي‌ و سوء استفاده هاي‌ جنسی روتین و همیشگی خود هیچ عواقبی را متحمل نمی‌شوند.

 

بر اساس این گزارش تماس ناخواسته و اجباری و خشونتی که در کره شمالی فراگیر شده است به حدی رسیده که به بخشی عادی از زندگی مردم کشور تبدیل شده است.

 

کنت روث، دبیر اجرایی دیده بان حقوق بشر دراین باره می‌گوید: «خشونت جنسی دراین کشور یک راز آشکار و تحمل شده است که کسی از ان سخن نمیگوید.

 

زنان اهل کره شمالی نیز اگر راهی برای اجرای عدالت داشتند بی شک میگفتند “من هم” [Me Too] اما صدای ان ها در حکومت دیکتاتوری کیم جونگ اون خفه شده است».

جدیدترین مطالب سایت