دلیل خودکشی دو دختر از روی پل چمران اصفهان

مجموعه : اخبار حوادث
دلیل خودکشی دو دختر از روی پل چمران اصفهان

چرا دو دختر خودکشی کردند ؟ 

 

در هفته پیش خبر های داغی از طریق خودکشی دو دختر از روی پل چمران در اصفهان خبر دار شده هست . 

 

علت خودکشی دو دختر از روی پل چمران اصفهان , به گزارش تالاب 29 مهر خبر سقوط  هم زمان دو دختر 15 و 16 ساله از پلی در اصفهان روی خروجی سایت‌ها و خبرگزاری ها آمد.

 

ساعاتی بعد از انتشار این خبر ودر حالیکه یک دختر به کام مرگ رفته و دوستش نیز در شرایطی وخیم زنده مانده بود، پلیس  علت سقوط خودخواسته دو دختر نوجوان را درگیری آن ها درچالش نهنگ آبی اعلام کرد.

 

این گزارش تا چند روزی مساله نهنگ آبی رابه موضوع روز بدل کرد اما چندی بعد این علت از سمت کارشناس‌ها رد شد.

 

دلیل خودکشی دو دختر از روی پل چمران اصفهان

 

شاهدان چه می گویند؟

 

تعدادی از مغازه دارانی که در نزدیکی پل Bridge چمران مغازه دارند، روز حادثه Incident نیلوفر و دوستش را خندان وسرخوش در حال بالا رفتن از پله‌هاي پل دیده بودند، گفتند: «این دو دختر از نرده‌ها آن طرف رفتند. یکی پایین پرید اما دیگری وقتی رد خون را کف خیابان دید عقب رفت و چند دقیقه بعد خودرا پایین انداخت. شکی نیست که هردو خودکشی کردند.

 

این چندمین مورد خودکشی از پل چمران هست؛ یکی را مردم نجات دادند، یکی را آتش‌نشانی. چند روز پیش یک برقکار بالا رفت. همه ی فکر کردند می خواهد خودکشی کند. به آتش‌نشانی زنگ زدند که مشخص شد برای بررسی سیم‌ها آمده هست.»

 

قربانی، شاگرد اول بود

 

عموی دختر کشته شده نیز گفت:

«او جسور بود، موتور سواری می کرد. از بچگی کوهنورد خوبی بود. او از هیچ چیزی نمی‌ترسید.» اما مادربزرگ بی‌تاب دختر نوجوان که هنوز نمی تواند به اتاق نوه‌اش برود با گریه می گوید: «آن روز رفتم بازار صفا خرید کنم. تاکسی‌هاي دم پل مرا می شناسند، احوالپرسی کردم. وقتی برگشتم دیدم زیر پل قیامتی برپا هست.

 

همه ی نوه‌ام را می‌شناختند اما دوستش را نه.خیلی مهربان بود. حیف شد رفت. چراکه او از شش سالگی با ما -خانواده پدری -زندگی میکرد. با رفتنش منزل‌ام خالی شده.

 

می خواهم منزل را بفروشم چون همه ی جا خاطرات نوه‌ام را تداعی می کند. روز حادثه ساعت 9 صبح رفت کتابخانه. معدلش همه ی وقت 20 بود. به همه ی بگویید این دختر، دختر خوبی بود.» اشک امانش نمیدهد و دوباره به گریه می‌افتد.

 

دلیل خودکشی دو دختر از روی پل چمران اصفهان

 

اینبار عمه زهرا ادامه داد: «هیچ کسی موضوع را باور نمی کند. همه ی میگویند چه میزان خوشحال بود. با نیلوفر امسال هم مدرسه‌اي شده بود. خیلی باهم جور بودند و روزی 4، 5 ساعت رابا هم می‌گذراندند.

 

بیشتر دوست داشت کلیپ‌هاي دابسمش پر کند. «گلاره» که دوست صمیمی‌اش بود، می گفت هرگز نشنیده دختربرادرم از نهنگ آبی چیزی بگوید. با این که من هر کاری می کردم که نبود مادرش را احساس نکند اما برادرزاده‌ام همه ی وقت کمبود مادرش را احساس می کرد…اما «نیلوفر» چرا اینکار را کرد.»

 

عمه دختر فوت شده نیز از شایعات گله‌مند هست:

«همه ی اعضای خانواده می خواهند بدانند پلیس بر چه اساسی ابتدا در رسانه‌ ها علت مرگ دخترها را نهنگ آبی عنوان و بعد این مسأله را تکذیب کرده هست.

 

افزون بر این به گفته‌هاي وزیر ارتباطات معترض میباشند. ایشان «بر چه اساسی گفتند مادر دختر فوت شده، سال قبل خودکشی کرده هست؟ علت مرگ که موجود هست. سال فوت مادرش هم مشخص هست. چرا پلیس تا کنون با ما صحبتی نکرده هست، او همه ی وقت کنار ما بود.

 

میگویند خاله‌هایش پیش پلیس رفته‌اند. حتی کلیپ توزیع شده هم اظهارات خاله او بود که دخترمان تنها سه روز آخر پیش انها بود.»

 

خانواده هنوز دنبال ردی از تماس مرگ دخترها با مساله نهنگ آبی میباشند. عمه زهرا می گوید: «روزی که برادرزاده‌ام رابه بیمارستان آوردند، من چیزی روی دست او ندیدم اما خاله‌اش گفت اثر بریدگی روی بازوهای او دیده هست. چرا این را در بیمارستان به من گفت.»

 

پدر داغدیده دخترک نیز اظهار داشت: «روز اول مسئولان حراست بیمارستان به من گفتند علت خودکشی بازی نهنگ آبی بوده؟ در پاسگاه گفتند نهنگ آبی بوده؟ همه ی همان روز اول این‌ها را می گفتند.»عمه دختر نوجوان از برنامه‌هاي او برای آینده‌اش گفت:

 

«کسیکه نیت خودکشی داشته باشد زندگی براش بی‌معنی هست. یک هفته پیش برای انتخاب رشته‌اش از من پرسید. میگفت معلمش گفته دکتری چندان شده، مفید نیست. داشت تحقیقات مدرسه‌اش را انجام می‌داد.»

 

چند روز قبل هم اسدبیگی رئیس اورژانس اجتماعی بهزیستی کشور گفته بود دختر نجات یافته در اولین اظهاراتش اعلام کرده نیت خودکشی نداشته و برای نجات دوستش جلو رفته که ناخواسته سقوط کرده هست.

 

او اظهار داشت: «حقیقت این هست که خراش‌هاي روی دست‌هاي دوستش به خاطر تلاش ناکام وی برای خودکشی در قبل بوده هست.»

 

بی خبری «نیلوفر» از مرگ دوستش

«نیلوفر» بتازگی از اتاق مواظبت‌هاي مخصوصاً به بخش منتقل شده هست. پدرش می گوید «جراحی پاها مفید بوده هست. پلیس آگاهی گفته شماره هر شخصی راکه میـــخواهد درمورد این موضوع با خانواده صحبت کند به انها بدهم.

 

نیلوفر هنوز نمی داند که دوستش دراین حادثه جان خودرا از دست داده هست. نه ما چیزی پرسیدیم و نه او حرفی زده هست.»

 

گفته می شود روزهای اولی که پل ساخته شد و هنوز نرده‌ها را نصب نکرده بودند، باد شدید سبب شد یک مرد جوان به پایین پرت شود، بهمین علت چند روزبعد یک نفر با رنگ مشکی روی پل نوشت« طوفان»

 

جدیدترین مطالب سایت