رابطه جنسی مرد ایدزی با صدها زن و دختر (+تصاویر)

مجموعه : اخبار حوادث
رابطه جنسی مرد ایدزی با صدها زن و دختر (+تصاویر)

رابطه جنسی مرد ایدزی با صدها زن و دختر

مردی که بیماری ایدز داشت 104 زن و دختر را ایدزی کرد . رابطه جنسی زن و دختر با مرد ایدزی و  ماجرای ترسناک : در ماه ژوئیه گزارشی از یک مرد اهل مالاوی بدلیل شرکت در نوعی مراسم “آیینی جنسی” منتشر شد. چندی بعد زنی به نام «ناتاشا»روایتش ازآن مرد را تعریف کرد.

 

رابطه جنسی مرد ایدزی با زنان و دختران , به گزارش تالاب حالا اما یکی از همان کفتارها می گوید با 104 زن و دختر رابطه برقرار کرده ولی به آن‌ها نگفته که به ایدز مبتلا است.قرار است در هفته جاری حکم اریک انیوا، مرد اهل کشور مالاوی، صادر شود که خودش شخصا به گزارشگر BBC گفته بود که با ده‌ها دختر نوجوان طی مراسمی “آیینی” رابطه برقرار کرده است.

 

بازداشت به دستور مستقیم رئیس جمهور
پس از آنکه اریک انیوا «Eric Aniva» اعتراف کرد با دختران نوجوان «حتی تا 12 ساله» رابطه نا امن برقرار کرده، وی در ماه ژوئیه و به دستور مستقیم رئیس جمهور این کشور بازداشت شد؛ دلیلش نیز این بود که اریک در مورد وضعیت “اچ آی وی – مثبت” خود سکوت کرده بود. البته عده اي از مردم مالاوی میگویند که چرا برای مراسمی که در تمام جامعه برگزار میشود، فقط یک نفر باید محاکمه شود

رابطه جنسی مرد ایدزی با صدها زن و دختر (+تصاویر)

اریک انیوا اما می گوید که او به سفارش اقوام آن دختران برای شرکت در “مراسم آیینی جنسی” و “آماده ساختن دختران برای ورود به عصر زنانگی” استخدام شده بود.اریک با 104 زن و دختر طبق آیین منطقه رابطه برقرار کرده ولی به آن‌ها نگفته بود که به ایدز مبتلاست!

 

زمانی که پیتر موتهاریکا، رئیس جمهور مالاوی، دستور بازداشت را صادر کرد، او قصد داشت تا اریک رابه جرم “بی‌عفت کردن دختران نوجوان” محاکمه کند اما هیچ دختری حاضر نشد علیه اریک شهادت دهد!بهمین دلیل حالا اریک برای جرم دیگری در حال محاکمه است: اقدام فرهنگی ناشایست!

 

این جرم با توجه به بخش پنجم “قانون برابری جنسیتی” مالاوی تعریف شده چرا که اریک با زنان بیوه‌ي تازه داغ‌دیده نیز رابطه جنسی برقرار کرده بود.دو زن با توجه به این جرم پا پیش گذاشته تا علیه اریک شهادت دهند؛ البته یکی از زنان میگوید پیش از ممنوع شدن این عمل با اریک رابطه برقرار کرده و دیگری میگوید پیش از رابطه جنسی موفق به فرار شده است.

 

آیین “تطهیر بیوه”
این مراسم عبارت است از «برقراری رابطه زن تازه بیوه شده با برادر یا اقوام همسرش و یا شخص تطهیر کننده روستا.»یک مددکار اجتماعی در منطقه اِنسانجه، در جنوب غربی محل زندگی انیوا میگوید: «مراسم تطهیر یا پاک سازی بیوه، عملی به شدت مورد احترام نزد جامعه ماست…

 

ما بر این باوریم که اگر زن یا مردی که تازش همسرش فوت شده از نظر جنسی تطهیر نشود، بدشانسی، مرگ ناگهانی یا بیماری دامان همه ی یا عده اي از اعضای قبیله را خواهد گرفت. ما از زمان اجدادمان این رسم را انجام داده‌ایم.»این شخص خواسته تا نامش فاش نشود، زیرا کارکنان دولت مالاوی حق گفت و گو با رسانه‌ ها بدون کسب مجوزهای لازم را ندارند.

 

مراسمی کاملا عجیب!
تا همین چند سال پیش، برقراری سه مرتبه رابطه در هر شب به مدت سه تا چهار شب پس از فوت همسر، اتفاقی کاملا عادی در آن منطقه بود. برقراری رابطه زن با برادر همسرش اتفاقی کاملا عادی و رایج بود، اما گاهی اوقات، شخصی خارج از خانواده مانند انیوا استخدام می ‌شد تا مراسم آیینی رابه جا آورد.اگرهم مردی همسرش را از دست می‌داد، یک زن برای برقراری رابطه جنسی با وی پیدا می ‌شد.

رابطه جنسی مرد ایدزی با صدها زن و دختر (+تصاویر)

مراسم عجیبی در مناطقی از مالاوی وجوددارد: آماده ساختن دختران نوجوان برای ورود به عصر زنانگی یکی ازآن‌ها است.این رسم اما درسال‌هاي اخیر و بدلیل شیوع بیماری ایدز دستخوش تغییر شد. بهمین دلیل، اینروزها یک زوج بعنوان جای گزین و به نیابت از شخص بیوه شده، آن آیین رابه جا می‌آورند؛ آن‌ها همانند گذشته هنگام پایان رابطه، سوگندی را یاد میکنند تا مانع گسترش بدشانسیِ ناشی از مرگ شوند.

 

104 زن و دختر!
اما مسئله‌اي که جامعه مالاوی رابه شدت نگران کرده این است که اریک انیوا در گفتگو با BBC گفت که او با 104 زن و دختر رابطه جنسی برقرار کرده و حتی پس از مثبت اعلام شدن نتیجه آزمایش HIV، دست ازآن کار نکشید.

 

پاول امزیمو، کشیش، در مقابل بیمارستان مرکزی ملکه الیزابت در بلانتیره می گوید: «ایدز خود یک قاتل است. چگونه ممکن است کسی آگاهانه تن به برقراری رابطه جنسی دهد؟ به نظرم این مرد خود شیطان است. طماع و خودخواه. اگر امکان داشت تا وی را قصاص کنم، حکم مرگ و حبس ابد را برایش می‌بریدم.» گفتنی است آمار مبتلایان به ویروس HIV دربخش‌هایي از این بیمارستان به 70 درصد می رسد.

 

لیست واژگان

کوساسا فومبی «Kusasa fumbi»: تطهیر یا پاک سازی جنسی دختران نوجوان «و ورود به عصر زنانگی» پس از اولین قاعدگی.

 

کولووا کوفا «Kulowa kufa»: تطهیر یا پاک سازی جنسی مرد یا زن تازه بیوه شده، بلافاصله پس از مرگ همسرش.

 

فیسی «Fisi» یا کفتار: این واژه در مالاوی، به مردی اطلاق می شود که برای اجرای مراسم آیینی جنسی استخدام میشود.

مموری لاکسون، مادری جوان، نیز از دست اریک به شدت خشمگین است و میگوید: «جواب آزمایش ایدز او مثبت اعلام شده بودو حالا ویروس HIV رابه این زنان بی‌گناه انتقال داده است. او [اریک] باید آن قدر در زندان بماند تا بمیرد.»

 

«من قبلا در مورد این آداب و رسوم شنیده‌ام. عده اي از دختران اهل انسانجه به من گفتند که این فرهنگشان است و چیز بدی هم نیست. آن‌ها میگفتند که اینکار بینشان رواج دارد، ولی من به آن‌ها جواب دادم که اشتباه است. اما آن‌ها پافشاری کردند که با همین رسوم بزرگ شده‌اند. مشکل اصلی در فرهنگ آن‌هاست.

 

اریک مرتکب جرم شده و نباید آزاد شود. به نظرم اگر اعضای دیگر آن جامعه که به نحوی دراین موضوع دست داشتند هم دستگیر شوند، اتفاق خوبی رخ داده است.»

 

آیا والدین نیز مقصرند؟
ویکتور مهانگو، رئیس مرکز آموزش مشاوره و کمک‌رسانیِ حقوق بشری نیز با حرف‌هاي خانم لاکسون موافق است. وی میگوید: «چرا فقط باید انیوا دستگیر شود؟ او توسط والدین همان دختران استخدام شد تا با دخترشان رابطه جنسی برقرار کند. پس اتهام علیه والدین چه می شود؟»اریک انیوا در مقابل دادگاهی در انسانجه در ماه اوت

رابطه جنسی مرد ایدزی با صدها زن و دختر (+تصاویر)

مالِمیا، از مقامات انسانجه، که اریک انیوا رابه خوبی می‌شناسد و صدای قانون منطقه نیز به شمار می رود، اصرار دارد که «پاک‌سازی جنسیِ» دختران نوجوان هرگز در انسانجه سابقه نداشته است. در همین حین، مالمیا معتقد است که محاکمه اریک فرصتی مناسب است که بررسی کنیم آیا ادعاهای او صحت داشته و اگر پاسخ مثبت است، آیا درسال‌هاي گذشته نیز رخ داده است؟

 

وی در ادامه می‌افزاید: «اگر اریک واقعا کارهایی که میگوید را انجام داده باشد، باید برای محافظت آن دختران بشتابیم. در مقام رئیس فقط میخواهم بدانم که آیا این اتفاقات رخ داده است؟ اگر چنین است، باید فورا همدستان اریک را نیز پیدا کنیم. آیا بهتر نیست به اریک حکم تعلیقی دهیم تا او بتواند بعنوان یک قهرمان در برابر اقدامات آسیب‌رسان ایستادگی کند؟»

 

آن مددکار اجتماعی می گوید که اکثر مردم آن ناحیه مخالف اجرای چنین آیینی هستند. وی می گوید: «احساس میکنم انگشت نما شده‌ایم، زیرا این عمل “عدالت گزینشی” است.»اگر اریک انیوا در هفته جاری محکوم شود، احتمالا باید پنج سال را در زندان سر کند.

 

به گزارش تالاب یکی از جنبه‌هاي نگران کننده در مورد پرونده انیوا این است که علیرغم انتشار ماجرای انیوا در سطح محلی و بین‌ المللی، هیچ تلاشی برای توقف “آیین پاک سازی جنسی” مرسوم به عمل نیامده است.آیا علنی شدن موضوع می تواند بر نقاطی که این اقدام ناشایست انجام می شود، تاثیر مثبت بگذارد؟

 

پاسخ یک زن به سوال ما این است: «اگر قرار باشد چیز دندان‌گیری از این پرونده خارج شود، به حتم این خواهد بود که زنان و دختران جوان حالا دیگر اطلاعات بیشتری از حقوق مدنی‌شان دارند.»البته از روی تن صدای آن خانم میشد فهمید که هنوز فاصله زیادی با متقاعد شدن دارد.

 

جدیدترین مطالب سایت