ماجرای به قتل رساندن پدر توسط پسر و همسر دوم

مجموعه : اخبار حوادث
ماجرای به قتل رساندن پدر توسط پسر و همسر دوم

ماجرای به قتل رساندن پدر توسط پسر و همسر دوم

به گزارش تالاب مردم بوکان چهار، پنج روزی است که درباره یک معمای جنایی در شهرشان صحبت می‌کنند؛ معمایی که در بوکان با قتل مردی 50 ساله به نام محمد و همسر دوم او «پروانه» رقم خورده است.

 

حوادث – به گزارش روزنامه اعتماد، هرچند هنوز تحقیقات جنایی درباره این دو قتل تکمیل نشده اما پسر 20 ساله مقتول از همسر اولش، یکی از مظنونان اصلی پرونده و هم‌اکنون در بازداشت است. مقتول (محمد) در حالی به قتل رسیده است که در منزل همسر دوم خود بوده است و عامل یا عاملان جنایت پس از قتل او همسر دومش را مثله کرده‌اند.

 

این جنایت که در نیمه شب بیست و دوم تیرماه امسال رخ داده از طریق همسایه‌ها به اطلاع پلیس 110 رسیده و دقایقی بعد اکیپ حفظ صحنه جرم، تشخیص هویت و پزشکی قانونی در خیابان گلاویج 18 در کمربندی بوکان حاضر شدند تا به ماجرا رسیدگی کنند.

 

گفته می‌شود عامل یا عاملان جنایت اول به انگیزه اختلاف بر سر ارث و میراث و دیگر به دلیل کینه‌یی که از ازدواج دوم «محمد» داشته‌اند مرتکب این جنایت شده‌اند. با این حال هنوز به جز امیر (فرزند 20 ساله مقتول) هیچ مظنون دیگری دستگیر نشده و انگیزه بازداشت این جوان نیز حرف‌های تهدیدآمیزی بوده که پیش از قتل علیه پدرش زده بود. پرونده قتل زن 42 ساله و محمد 50 ساله در حالی روی میز کارآگاهان جنایی این شهرستان قرار گرفته که گفته می‌شود زن جوان 3 ماهه باردار بوده است.

 

یک دست، سر نخ کشف جنایت
نیمه شب بیست و دوم تیرماه امسال وقتی یکی از همسایگان دست قطع شده زنی را در اطراف خانه‌شان در محدوده خیابان گلاویج 18 مشاهده کرد در حالی که از دست خون‌آلود شوکه شده بود موضوع را به پلیس گزارش داد.

 

با حضور پلیس و شروع تحقیقات ظن پلیس و مردم به خانه‌یی در همان خیابان برانگیخته شد. وقتی ماموران پلیس در آن خانه شروع به جست‌وجو کردند با دو جسد مواجه شدند و با بررسی فضاهای مختلف خانه علاوه بر جسد مرد خانه جسد یک زن نیز کشف شد. ماموران در حالی جسد این زن را کشف کردند که یک دست نداشت و قسمت‌های دیگری از بدن او نیز بریده شده بود. با این حال علاوه بر تیم جنایی پلیس، قاضی کشیک بوکان نیز برای رسیدگی به ماجرا در محل حاضر شدند.

 

نخستین اطلاعات درباره پرونده
بیست و دومین شب تیرماه امسال برای خانواده محمد در حالی گذشت که پسر 20 ساله او به منزل «محمد» و همسر دومش رفته و اقدام به قتل پدر و همسر جوان او کرده است. محمد 50 ساله که با داشتن چهار دختر و یک پسر اقدام به ازدواج دوم کرده بود با همسر دوم و جوانش در خیابان کمربندی بوکان ساکن شده بود. شنیده‌ها حاکی از آن است که محمد قصد داشت به زودی با همسر دوم خود به نام پروانه به سفر ترکیه برود که ضربه‌های تبر امانش نداد.

 

البته آنچه درباره تبر گفته شد فقط مربوط به شنیده‌های خبرنگار «اعتماد» است و برخی نیز می‌گویند این دو قتل به وسیله چاقو انجام شده است. عده‌یی از نزدیکان این خانواده که روز گذشته در ختم این دو شرکت داشته‌اند نیز در این باره به «اعتماد» گفتند: قتل‌ها هر دو به وسیله تبر اتفاق افتاده اما بریدن اعضای زن به وسیله چاقو بوده است.

 

داشتن جواهرات زیاد انگیزه مثله شدن زن بود
یکی از همسایه‌های این خانواده گفت: این قتل‌ها به وسیله تبر انجام شده و سپس با چاقو پروانه را مثله کرده‌اند. روایت‌ها در رابطه با مثله شدن مقتولان زیاد است اما آنچه مردم بوکان بر آن متفق‌القول هستند و به حقیقت نزدیک‌تر است آن است که دست این زن در نزدیکی خانه دیده شده است و علت پیچیدن خبر مثله شدن پروانه در بوکان نیز همین است.

 

البته آنچه درباره بریده شدن دست این زن بیشتر شنیده می‌شود آن است که این زن طلا و جواهرات بسیار زیادی در دستان خود داشته و متهمان پس از بریدن دستان او همه طلاها را به سرقت برده‌اند.

 

مادر و پسر ارث‌شان را می‌خواستند
گزارش‌ها حاکی از آن است که محمد وضع مالی بسیار خوبی داشته و از مهندسان به نام بوکان بوده است. همسر اول و پسر محمد چند روز پیش از حادثه از او خواسته بودند که ارث و میراث‌شان را قبل از مرگ به آنها بدهد اما وی با اشاره به اینکه قرار است به زودی به سفری برود گفته است نمی‌توانم الان اقدام به این کار کنم و سفری در پیش دارم.

 

روز حادثه نیز پسر مقتول با در دست داشتن سلاح سرد (چاقو یا تبر) به سمت منزل دوم پدر خود رفته اقدام به این جنایت کرده است. بلافاصله اکیپ جنایی و بازپرس پرونده به محل قتل رفته و رسیدگی به این دو قتل را در دستور کار خود قرار دادند.

 

با وجود آنکه این پسر 16 ساله هم‌اکنون در بازداشت است اما خیلی از نزدیکان این خانواده در رابطه با متهمان به قتل به «اعتماد» گفته‌اند: این پسر به تنهایی نمی‌تواند دست به قتل دو نفر بزند و حتی یکی از آنها را تکه‌تکه هم بکند.

 

این مساله فرضیه داشتن همدست را نزد شنوندگان خبر برجسته‌تر کرده است. به گفته بسیاری از کسانی که در جریان بیشتری از این ماجرا هستند این پسر به دو نفر پول داده است و از آنها خواسته در ازای دریافت این پول برای ارتکاب این جنایت به او کمک کنند و آنها نیز قبول کرده‌اند.

 

خانواده پروانه هیچ شکایتی ندارند
به گزارش «اعتماد» زن دوم این مرد پروانه که حدود 42 سال داشت از خانواده‌یی بود که به هیچ‌وجه به ازدواج دختر خود با مردی میانسال راضی نبوده‌اند و حتی در مراسم‌های ازدواج او نیز شرکت نکرده‌اند. دختر جوان در حالی همسر دوم بودن محمد را پذیرفته که رابطه خود را با اعضای خانواده‌اش قطع کرده بود.

 

گزارش‌های خبرنگار «اعتماد» از نزدیکان این زن نشان می‌دهد که پروانه در حالی با تبر یا وسیله‌یی مشابه تکه تکه شده است که جنین 3 ماهه‌یی نیز در بطن داشته است. با این حال خانواده پروانه به دلیل خصومت و کینه‌یی که از ازدواج دختر خود دارند هنوز هم دختر خود را نبخشیده‌اند و هیچ شکایتی نیز از متهمان به قتل دخترشان ندارند.

 

مجلس ختم پروانه و همسرش محمد در بیست و پنجمین روز از تیرماه امسال در حالی در شهرستان بوکان برگزار شد که هنوز همه متهمان شناسایی نشده‌اند و فقط پسر نوجوان محمد به عنوان مظنون اصلی در بازداشت به سر می‌برد. کارآگاهان شناسایی و دستگیری متهم یا متهمان دیگر تکمیل این پرونده را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

 

منبع : روزنامه اعتماد

جدیدترین مطالب سایت