قطع دست سارق مشهد به دلیل دزدی گوسفند !

مجموعه : اخبار حوادث
قطع دست سارق مشهد به دلیل دزدی گوسفند !

قطع دست سارق مشهد

در مشهد دزدی را دست هایش را قطع کردن ! چند سال قبل وقوع سرقت هاي متعدد در اطراف برخی شهر های استان خراسان رضوی و جنوبی، درحالی آغاز شد که فرد یا افراد ناشناسی با تخریب شبانه در و دیوار خانه ها روستایی، گوسفندان اهالی روستا رابه سرقت می بردند.خراسان نوشت:چند سال قبل وقوع سرقت هاي متعدد در اطراف برخی شهر های استان خراسان رضوی و جنوبی، درحالی آغاز شد که فرد یا افراد ناشناسی با تخریب شبانه در و دیوار خانه ها روستایی، گوسفندان اهالی روستا رابه سرقت می بردند.

 

به گزارش تالاب : دامنه این سرقت ها هرروز به اطراف شهر های دیگر کشیده می شد و موجب نگرانی روستاییان شده بود. بهمین دلیل ماموران انتظامی با صدور دستورات ویژه قضایی ، تلاش گسترده اي را برای شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان این سرقت ها آغاز کردند.

 

بررسی ماموران انتظامی همچنین براساس شکایت شاکیان، نشان می داد هر باری که دزد یا دزدان به آغل گوسفندان دستبرد می‌زنند بسیاری از گوسفندان به سرقت می‌رود.

 

اگر چه در اثنای این سرقت ها، اموالی از قبیل سرویس طلا، موتورسیکلت و … نیز مورد دستبرد سارق یا سارقان قرار میگرفت اما تحقیقات پلیس بیانگر آن بود که سرقت گوسفند، هدف اصلی دزدان از دستبرد به خانه ها روستایی و گاهی شهری است.

 

با گرد آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل هاي کارشناسی، در نهایت ماموران انتظامی به سرنخ هایي رسیدند که نشان می داد جوان 28 ساله اي ، عامل اصلی سرقت هاي مذکور است بنابر این، وی دریک عملیات هماهنگ و با کسب مجوزهای قضایی درسال 1390 دستگیر شد و مورد بازجویی قرار گرفت.

 

این متهم درمراحل تحقیقات به 21 فقره سرقت احشام در چهار شهر استان هاي خراسان رضوی و جنوبی اعتراف کرد. با توجه به شکسته شدن حرز و چگونگی سرقت هاي این جوان 28 ساله که «علی – خ» نام دارد، کیفرخواست پرونده در یکی از شهرستانها صادر شد و متهم در دادگاه مورد محاکمه قرار گرفت.

 

قاضی دادگاه کیفری با توجه به محتویات پرونده و بررسی دقیق همه ی جوانب سرقت هاي مذکور، رای به «قطع ید» و همچنین ردمال داد اما این رای با اعتراض متهم، در شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی مورد رسیدگی دوباره قرار گرفت ولی قضات با تجربه دادگاه تجدیدنظر نیز با توجه به اسناد ودلایل محکمه پسند، رای این پرونده را مطابق با موازین شرعی و قانونی دانستند وحکم صادره را تایید کردند.

اینگونه بود که رای قطعی دادگاه تجدیدنظر برای اجرای حکم به یکی از شعبات اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب مشهد ارسال شد و بدین ترتیب این حکم ساعت 9 صبح روز گذشته با بازرسی قضات اجرای احکام، در محل زندان مرکزی مشهد به اجرا درآمد و دست سارقی که الان 34 ساله است زیر «گیوتین» قرار گرفت و قطع شد. با اجرای این حکم شرعی و قانونی، بلافاصله محکوم به مرکز درمانی انتقال یافت و مورد مداوا قرار گرفت.

 

منبع:خراسان

جدیدترین مطالب سایت