هشدار پلیس درباره انواع کلاهبرداری در دیوار و شیپور

مجموعه : اخبار حوادث
هشدار پلیس درباره انواع کلاهبرداری در دیوار و شیپور

دیوار و شیپور جزو بهترین و کاربردی ترین سایت ها و اپلیکیشن هایي هستند که بیشتر مردم با انها آشنایی دارند. محبوبیت این دو برند معروف ایرانی باعث شده افراد سود جو با ترفندهایی خاص دست به کلاهبرداری هاي‌ بسیار حرفه اي در شیپور و دیوار بزنند.

 

بهتر است برای استفاده از بهترین سایتهایی ایرانی مثل دیوار و شیپور حتما به این نکات توجه ویژه نمایید.

هشدار پلیس درباره انواع کلاهبرداری در دیوار و شیپور

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا با هشدار به شهروندان گفت:

افراد هنگام مراجعه به سایت هاي‌ دیوار، شیپور و یا سایت هاي‌ مشابه ان به تبلیغات مندرج در ان ها به اسانی اعتماد نکرده و مراقبت هاي‌ لازم را درنظر بگیرند.

 

به گزارش تالاب به نقل از  ایسنا، سرهنگ محمدرضا اکبری دراین باره اظهار داشت: با توجه به گسترش سایت‌هاي‌ تبلیغات اینترنتی هم چون دیوار، شیپور و … برای خرید و فروش کالاهای دست دوم، افراد سودجو از این فضا سوء استفاده کرده و اقدام به فروش کالاهای سرقتی و یا کلاهبرداری با ترفندهای مختلف می‌کنند.

 

وی به تشریح عده اي از شیوه‌هاي‌ خرید و فروش کالا از سوی افراد کلاهبردار در سایت هاي‌ فوق پرداخت و افزود: کلاهبردار در نقش فروشنده ظاهر شده و پس از تماس خریداران برای خرید کالا، آنان را اغفال و تقاضای واریز مبلغی به جهت رزرو کردن کالای مورد نظر می کند ودر ادامه علاوه بر این که هیچگونه کالایی رد و بدل نمی‌شود حتی فرد کلاهبردار پاسخگوی تماس هاي‌ فرد خریدار نیز نمی باشد.

 

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا تصریح کرد:

یک روش دیگر این که کلاهبردار در نقش خریدار ظاهر شده و پس از تماس با فروشنده برای واریز مبلغ کالا تقاضای اطلاعات کارت بانکی فروشنده «رمز دوم، cvv2 و تاریخ انقضای کارت» را می کند ودر ادامه پس از دریافت تمامی اطلاعات، اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب وی می کند.

 

وی در خصوص شیوه سوم کلاهبرداری نیز بیان کرد: کلاهبردار در نقش فروشنده ظاهر و کالاهای سرقتی را در سایت برای فروش بارگذاری می کند ودر ادامه با فریب و نیرنگ موفق به فروش آنان می‌شود.

 

سرهنگ اکبری ادامه داد: در روش دیگری کلاهبردار در نقش خریدار پس از تماس با فرد فروشنده به بهانه واریز وجه کالا، او را پای دستگاه عابر بانک کشانده ودر ادامه با فریب و نیرنگ اقدام به تخلیه حساب فروشنده و یا همان کلاهبرداری به روش کارت به کارت می کند.

 

وی در ادامه با هشدار به شهروندان عنوان کرد:

افراد هنگام مراجعه به سایت هاي‌ دیوار، شیپور و یا سایت هاي‌ مشابه ان به تبلیغات مندرج در ان ها به اسانی اعتماد نکرده و مراقبت هاي‌ لازم را درنظر بگیرند.

 

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا یادآور شد: در خصوص آگهی هایي همانند تقاضای مشارکت در سرمایه گذاری، فروش ماشین با قیمت پایین تر از بازار و خرید و فروش عمده کالا بسیار مراقبت و هوشیار باشید زیرا احتمال کلاهبرداری متصور می‌باشد.

 

وی ادامه داد: خریداران باید مراقب تقاضای هایي از طرف فروشنده در راستای مطالبه واریز وجه باشند زیرا به محض واریز ان؛ فروشنده «کلاهبردار» دیگر پاسخگوی تماس هاي‌ خریدار نخواهد بود.

 

سرهنگ اکبری بیان کرد: هنگام انجام معامله از دریافت چک هاي‌ تضمینی، رمزدار و … جداً خودداری کنید و یا این که قبل از انجام معامله چک هاي‌ فوق را از بانک هاي‌ مربوطه استعلام و از اصالت ان خاطرجمعی حاصل کنید.

 

این مقام انتظامی خطاب به شهروندان مطرح کرد: معاملات خود راکه همراه با دریافت چک صورت می‌گیرد حتما در ساعت کاری بانک ها انجام تا امکان استعلام و نقد کردن ان ها وجود داشته باشد.

 

براساس گزارش سایت پلیس، وی با بیان این که اگر قرار است هر گونه وجهی از طریق فروشنده یا خریدار به حساب شما واریز و یا انتقال یابد، لازم نیست شما به دستگاه عابر بانک مراجعه کنید، گفت:

 

با ارائه عدد کارت و یا حساب و بدون حضور شما این امر صورت خواهد گرفت. مراقب باشید کشاندن شما پای دستگاه عابر بانک به بهانه واریز وجه کالا و … شگرد کلاهبرداران می باشد.

 


 

هشدار پلیس درباره انواع کلاهبرداری در دیوار و شیپور

بازداشت دزدان 10 میلیاردی در تهران

رئیس کلانتری شهرک قدس از دستگیری سارقان منزل در شهرک غرب خبر داد و گفت: این متهمان از منزل مال باخته ۱۰ میلیارد ریال طلا و ارز سرقت کرده بودند.

 

به گزارش ایسنا، سرهنگ ضرغام آذین اظهار کرد: اواخر دی ماه سال جاری وقوع یک فقره سرقت از منزل در شهرک غرب به کلانتری شهرک قدس اعلام شد که بلافاصله ماموران به آدرس اعلامی اعزام شدند.

 

رئیس کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس با اشاره به این که سارقان فقط طلا ؛ جواهر و ارز از منزل مال باخته سرقت کرده بوند، گفت: با حضور ماموران در محل ؛ تحقیقات پلیسی آغاز شد ودر پایش‌ها اطلاعاتی به دست آمد که راننده و سرنشینان ۲ دستگاه خودروی سفید رنگ ۲۰۶ اقدام به سرقت میلیاردی کرده‌اند.

 

وی با بیان این که در تحقیقات پلیسی یک برگ رسید بانکی از منزل مال باخته که متعلق به سارقان بود، کشف شد،اظهار کرد: با شگردهای خاص پلیسی، اعضای این باند شناسایی شدند و تحت مراقبت‌هاي‌ ویژه پلیسی قرار گرفتند.

 

رئیس کلانتری شهرک قدس در ادامه گفت: مخفیگاه متهمان در محدوده شهر ملارد شناسایی شد و اطلاعاتی به دست آمد که در ان محل افراد مشکوکی تردد دارند. در ادامه تحقیقات پلیسی، مخفیگاه دوم این سارقان در فرحزاد تهران نیز شناسایی شد و نتیجه ان در اختیار مقام قضائی قرار گرفت.

 

بر اساس گزارش پایگاه خبری پلیس، وی با بیان این که ماموران موفق شدند صبح روز گذشته در چندعملیات منسجم و هم زمان اعضای باند سارقان منزل که دو مرد و دو زن بودند را دستگیر کنند، اظهارکرد: از مخفیگاه متهمان تعدادی اموال مسروقه و ۷ قبضه سلاح سرد کشف شد.

 


 

هشدار پلیس درباره انواع کلاهبرداری در دیوار و شیپور

افزایش 55 درصدی سرقت های خُرد در کردستان

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کردستان گفت: از ابتدای سال تا پایان دی «10 ماه» میزان و وقوع سرقت هاي‌ خُرد در استان 55 درصد افزایش داشته است.

 

به گزارش ایرنا، سرهنگ جمال سلمانی روز سه شنبه در نشست خبری اظهار داشت: سرقت وسایل داخل ماشین یا سرقت از ساختمان هاي‌ نیمه کاره، تجهیزات برق و سرقت از خانه باغ هایي که دراین فصل رها شده اند، بیشترین میزان این سرقت ها را تشکیل می‌دهد.

 

وی با بیان این که میزان سرقت ها در سنندج به طور کلی کاهش یافته است، اضافه کرد: دراین شهر شاهد کاهش سرقت منزل به میزان هشت درصد، سرقت ماشین 13 درصد، جیب بری 30 درصد و احشام 29 درصد دراین مدت بودیم.

 

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی کردستان افزود: همکاری خوب مردم و تلاش مجموعه انتظامی دلیل کاهش تعداد سرقت ها در شهر سنندج بوده است.

 

سرهنگ سلمانی یادآور شد: استان کردستان از نظر وقوع جرایم در بین 32 استان کشور در رده 30 قرار دارد که استانی سفید از این نظر محسوب می‌شود. وی با بیان این که در 10 ماه منتهی به دی امسال میزان کشفیات قاچاق در کردستان هشت درصد افزایش یافته است، گفت: 54 باند قاچاق دراین مدت در استان کشف و متلاشی شده است.

 

سرهنگ سلمانی با اشاره به وقوع 25 فقره قتل درسال جاری تاکید کرد: افزایش قتل دراین 10 ماه، 13.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته و 92 درصد قتل هاي‌ اتفاق افتاده نیز کشف شده است.

 

سرهنگ سلمانی با بیان این که 68 درصد سرقت هاي‌ مسلحانه با سلاح سرد و گرم کشف شده است یادآور شد: در استان کردستان شاهد سرقت هاي‌ مسلحانه یا قتل هاي‌ سریالی و برنامه ریزی شده نبوده ایم.

 

وی اضافه کرد: با هماهنگی پلیس فتا تمام جرایم مربوط به جعل و کلاهبرداری نیز دراین استان کشف شده است که دراین حوزه شاهد کاهش 21 درصدی وقوع جعل و کاهش پنج درصدی وقوع کلاهبرداری بودیم.

 

سرهنگ سلمانی ضمن توصیه به شهروندان برای نگه داری و محافظت بیشتر از اموال خود افزود: 64 درصد سرقت اتومبیل مربوط به خودرو های پیکان و پراید مدل پایین بوده است.

جدیدترین مطالب سایت