کشیشان آمریکایی متهم به آزار جنسی کودکان + شکنجه و تجاوز جنسی

مجموعه : اخبار حوادث
کشیشان آمریکایی متهم به آزار جنسی کودکان + شکنجه و تجاوز جنسی

کشیشان آمریکایی متهم به آزار جنسی کودکان

خبر تجاوز جنسی 700 کشیش آمریکایی به کودکان باعث عصبانی شدن مردم نسبت به کشیش ها شده است. دستگاه قضایی ایالات امریکا اعلام کرد حدود هفتصد کشیش در ایالت ایلینوی به اذيت و اذیت جنسی کودکان متهم شده‌اند.

 

به گزارش تالاب به نقل از خبرگزاری فرانسه، دستگاه قضایی ایالات امریکا اعلام کرد حدود هفتصد کشیش در ایالت ایلینوی به اذيت و اذیت جنسی کودکان متهم شده اند.

 

«لیسا مادیگان»؛ دادستان کل ایالت ایلینوی بامداد پنجشنبه «به وقت تهران» اعلام کرد تحقیقات دفتر او نشان می دهد شمار واقعی موارد سوءاستفاده کشیش‌ها از کودکان از ۱۸۵ مورد که کلیسای کاتولیک قبلاً به آن اعتراف کرده بود بسیار بیشتر است.

 

نتایج اولیه تحقیقاتی که دفتر این دادستان از ماه اوت کلید زده نشان میدهد دست‌کم ۶۸۵ کشیش به این جرم متهم شده‌اند. مادیگان در بیانیه‌اي از عملکرد کلیسا در مدیریت موارد مربوط به ادعاهای تعرض جنسی به کودکان انتقاد کرده است.

 

ایالت ایلینوی تحقیقات درباره این موضوع را پس ازآن آغاز کرد که دیوان عالی ایالت «پنسیلوانیا» در گزارش ماه اوت افشا کرد بیش از ۳۰۰ کشیش کاتولیک در ۷۰ سال گذشته نزدیک به ۱۰۰۰ کودک را مور اذيت جنسی قرار داده‌اند و کلیسای کاتولیک در تمام این سالها پرونده‌هاي‌ این تخلفات را پنهان کرده است.

 


 

کشیشان آمریکایی متهم به آزار جنسی کودکان + شکنجه و تجاوز جنسی

گزارشی از افزایش خشونت جنسی و جسمی علیه زنان در ایتالیا

براساس امارهای رسمی در ایتالیا هر 3 روز یک زن در محیط خانوادگی به قتل می‌رسد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، براساس امارهای رسمی در ایتالیا، درده ماهه نخست سال جاری میلادی 106 زن به دست همسران و یا شریک زندگی سابق خود به قتل رسیده اند که 90 درصد این موارد در چهار دیواری خانه به وقوع پیوسته است.

 

انجمن هاي‌ حامی حقوق زنان در ایتالیا با ابراز تاسف از افزایش خشونت هاي‌ فیزیکی و جنسی علیه زنان، تصویب قوانینی شدیدتر برای مبارزه با خشونت هاي‌ ناشی از نابرابری جنسی را خواستار شدند.

 

یک فعال ایتالیایی به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در رم گفت:«انجمن هاي‌ حمایت از حقوق زنان در ایتالیا همواره بر این نکته تاکید دارند که خشونت علیه زنان در کشور ما یک پدیده ساختاری و درونی است و باید با آن به صورت بنیادی برخورد کرد».

 

به گفته فعالان ایتالیایی، هر سال دراین کشور 80 درصد زنان مورد ازار و خشونت هاي‌ جنسی و فیزیکی قرار میگیرند.

 

یک زن ایتالیایی که توسط همسرسابق خود به اتش کشیده شد گفت:« همسر سابقم جلوی در منزل با ریختن نفت بر روی دستها و صورتم من را اتش زد.بر اثر شدت سوختگی،پزشکان وادار شدند دست چپم را از مچ به پائین قطع کنند».

 

یکیدیگر از فعالان ایتالیایی گفت: «خشونت علیه زنان در ایتالیا یک پدیده پیچیده اي است که در مقایسه با دیگر مناطق جهان به صورت غیر ملموس تری چه در صحنه سیاسی و چه اجتماعی و چه در چارچوب خانوادگی اعمال می شود».

 

سازمان عفو بین الملل نیز پیشتر نسبت به افزایش خشونت علیه زنان در ایتالیا ابراز نگرانی کرد.

 

به گفته کارشناسان حتی در کشور های اروپایی مانند ایتالیا که در نظام قضایی آنها توجه خاصی به حقوق زنان شده است کماکان شاهد شرایط نابرابر کاری زنان با مردان و وقوع رویدادهایی دلخراشی مانند خشونت و تجاوز جنسی علیه زنان هستیم.

 


 

کشیشان آمریکایی متهم به آزار جنسی کودکان + شکنجه و تجاوز جنسی

 شکنجه و تجاوز جنسی در عربستان

عربستان گزارش‌هاي‌ دو سازمان عفو بین‌الملل و دیده‌بان حقوق بشر را درخصوص شکنجه و تجاوز جنسی به فعالان بازداشتی را رد کرده ‌و آن‌ها را بی‌اساس خواند.

 

به گزارش تالاب به نقل از روسیا الیوم، وزارت رسانه عربستان در بیانیه‌اي اعلام کرد: دولت قاطعانه این ادعاها را تکذیب میکند، ادعاهای عجیب‌وغریب که دراین گزارش‌ها آمده و اقتباس از اخبار غیر مشهور یا منابع ناآگاه، ساختگی و غلط هستند.

 

دو سازمان مذکور اعلام کرده بودند که فعالان عربستانی از جمله چندین زن که از ماه مه گذشته بازداشت شده‌اند در دسترس شکنجه و اذيت و اذیت جنسی قرار گرفته‌اند.

 

ادعاها درباره شکنجه و تجاوز جنسی به فعالان بازداشتی در حالی مطرح می شود که ریاض به دنبال قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار و منتقد عربستانی در کنسولگری کشورش با انتقادات شدید بین‌ المللی مواجه است.

 

 

جدیدترین مطالب سایت