کلاهبرداری میلیاردی از هک کردن یک مجرم

مجموعه : اخبار حوادث
کلاهبرداری میلیاردی از هک کردن یک مجرم

مجرمی که میلیاردی هک کرد 

 

یک مجرم فناوری و تکنولوژی پول هاي زیادی را هک کرد و دزدید در ادامه می توانید تالاب را دنبال نمایید. 

 

رئیس پلیس فتا استان خوزستان با اشاره به پرونده 18 میلیارد ریالی کلاهبرداری سایبری در پلیس فتا گفت: شاکی این پرونده در پی تماس با یک هویت دورغین فریب خورده و 18 میلیارد ریال از وی کلاهبرداری شد.

 

به گزارش تالاب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس سرهنگ شاهین حسنوند پنجشنبه اظهار کرد: شخصی با مراجعه به پلیس فتا خوزستان اعلام کرد در شبکه اجتماعی با صفحه‌اي تحت عنوان فروش لوازم دندان دکتری آشنا شده هست.

 

وی گفت: صاحب صفحه شبکه مجازی خودرا پزشک دندان پزشک و خانم مطلقه معرفی کرده بودو تاکید کرده بود که در اساس تجهیزات دندانپزشکی فعال هست.

 

وی گفت: شاکی که خواستار خرید تجهیزات دانپزشکی بوده در توافق با وی در شبکه اجتماعی بدون هیچ‌گونه پژوهش و بررسی گفته‌هاي فرد در پی تقاضای وجه کالاها ، اقدام به واریز 18 میلیارد ریال نموده هست.

 

رئیس پلیس فتا استان خوزستان افزون کرد: اما پس از گذشت مدتی سفارشات وی وصول نشدند و شاکی متوجه کلاهبرداری‌ گردید.

 

وی تصریح کرد: پس از تحقیقات و بررسی‌هاي ضروری متهم شناسایی شد که در یکی از شهر های هم‌جوار ساکن بوده و با اخذ نیابت قضایی دستگیر و به شهرستان مربوطه منتقل‌ شد. 

 

سرهنگ حسنوند افزود: پس از بررسی مشخص شد متهم مردی 30 ساله هست و با شگرد تقلید صدا اقدام به کلاهبرداری توسط شبکه‌هاي اجتماعی کرده هست.

 

کلاهبرداری میلیاردی از هک کردن یک مجرم

به گزارش تالاب وی در ادامه به کاربران تاکید کرد: برای هر گونه فعالیت اقتصادی در فضای مجازی حتما به سایت‌هاي رسمی کسب و کارها که دارای نماد اطمینان الکترونیک میباشند مراجعه کنند و از خرید کالا در شبکه هاي مجازی خودداری نمایند.

 

به گفته این مقام مسئول اطمینان به کسب و کارهای موجود در شبکه‌هاي اجتماعی نه تنها بر باد رفتن سرمایه و ثروت هست، بلکه در بعضی مواقع حتی آبروی و حیثیت افراد را نیز بر باد میدهد.

 

وی تاکید کرد: گام اولیه در انجام خریدهای مجازی تائید هویت کسب و کار و فروشنده می‌باشد لذا گذشته ازآن که اقدام به واریز وجه به حساب کسب و کاری نمائیم باید از وجود و قانونی بودن این کسب و کار مطمئن باشیم.

 

به گفته وی یکی از راههای کسب اطمینان داشتن نماد الکترونیک هست که از سمت بنگاه توسعه تجارت الکترونیکی صادر میشود.

 

رئیس پلیس فتا استان خوزستان با بیان این که تغییر جنسیت و هویت در فضای سایبر سهل و ساده هست، گفت: یکی از مهم ترین ضعف هاي فضای مجازی این هست که فرد به سهولت می تواند هویت و جنسیت خودرا تغییر دهد و با هویت و جنسیت دروغین با کاربران دیگر در تماس باشد.

 

وی اظهار کرد: از این رو کاربران باید بسیار مراقب باشند تا در ارتباطات خود در دام مجرمان سایبری که با هویت‌هاي جعلی و دروغین در شبکه‌هاي اجتماعی فعالیت میکنند نیفتند.

 

جدیدترین مطالب سایت