ماجرای وحشتناک سه خواهر اسیر داعش !

مجموعه : اخبار حوادث
ماجرای وحشتناک سه خواهر اسیر داعش !

3 خواهر ایزدی اسیر داعش در عراق

 

می‌خواهیم با ماجرای ترسناک و سخت سه خواهر عراقی همراه شویم که در 3 سال حضور گروه تروریستی داعش بسیار زجر کشیدند اما سالم ماندند در ادامه می‌توانید با ماجرای 3 خواهر کودکی که با گروه تروریستی داعش زندگی میکردند ! تالاب را دنبال نمایید. 

 

سه خواهر ایزدی , ماجرای ایزدی هاي عراق و ستم و جنایتی که از طرف تروریست هاي تکفیری گروه تروریستی داعش بر آنان رفته تا کنون روایات و سرگذشت هاي فراوان داشته است، اما بنظر می‌رسد ماجرای این سه خواهر اسیر و خانواده شان یکی از غریب ترین این سرگذشت ها باشد، دختر بچه هایي که مثل برده ها خرید و فروش شدند و بیگاری کشیدند.

 

تالاب نوشت: روزا، بشرا و سهیلا اکنون به ترتیب 14 ، 12 و 7 سال دارند، سه خواهری که پس از پشت سر گذاشتن سه سال رنج و مصیب وحشت‌ باری که به همراه سایر ایزدی‌ها و اقلیت‌هاي مذهبی هنگام تسلط گروه تروریستی داعش بر شهر شهر موصل شروع شد، اکنون بار دیگر درکنار هم قرار گرفتند، اینبار شاید با امید به زندگی بهتر در عراق پساداعش. 

 

روایت این سه خواهر کم و سن سالی که در پی حمله گروه تروریستی داعش درسال 2014 پدر، مادر و برادرشان را گم کرده اند و هنوز از سرنوشت آنان هیچ خبری ندارند، اینروزها ورد زبان رسانه هاي محلی عراق و منطقه شده است. 

 

خبرگزاری سومریه نیوز عراق به نقل بعضی رسانه هاي خارجی، حکايت این سه خواهر اسیر ایزدی را روایت کرده است:

 

رزا وقتی از داعشی هایي که دو خواهر کوچکترش بشرا و سهیلا رابه اسارت گرفته بودند حال آنها راجویا شد به او گفتند، آنها بخاطر بد رفتاری کشته شدند.روزا میگوید: دراین مرحله دیگر هیچ چیز برایم مهم نبود انگار که مرده باشم…هرگز به این فکر نمی کردم که دوباره انها را خواهم دید.

 

این سه خواهر پس از گذشت بیش از سه سال اذيت و اهانت تکفیری هاي تندرو سرانجام یکشنبه هفته پیش دوباره دورهم جمع شدند. 
روزا و دو عضو باقی مانده از خانواده او گر چه بعد از پیروزی نظامی عراق بر گروه تروریستی داعش بار دیگر دورهم جمع شده اند، اما فراموشی خاطرات سه سال گذشته برای این دختربچه هاي نحیف و آسیب دیده، هرگز راحت بنظر نمی‌رسد.

 

به گزارش تالاب رهبران طایفه ایزدی می گویند، بیش از سه هزار ایزدی هنوز پیدا نشده اند که والدین روزا نیز درمیان آنها هستند و خيال می رود به دست تکفیری ها گروه تروریستی داعش کشته و اجسادشان در گورهای دسته جمعی پراکنده در مناطق کوهستانی سنجار دفن شده باشد، مناطقی که هنوز هزاران ایزدی در آنها در چادر زندگی میکنند .

 

زینل برادر «9 ساله» این سه دختر نیز در بین گمشدگان است. وی بعد از آنکه به همراه خواهران کوچکش در شهر تلعفر به اسارت و گروگان گرفته شد دریک خودروی حامل کودکان ایزدی به شهر موصل برده شد و ازآن دوران تا کنون هیچ خبری از وی در دست نیست .

 

روزا و سهیله بعد از گروگانگیری‌شان در تلعفر به ترتیب به سوریه و ترکیه منتقل شدند و سپس به عراق بازگردانده شدند. سهیلا نیز پس از اطلاع دولت عراق از وجود او دریک اردوگاه آوارگان در ترکیه به کشور بازگردانده شد و سپس خانواده روزا از روی تصویرش او را شناسایی کردند.

 

 

رزا می گوید: گروه تروریستی داعش بعد از حمله به سنجار او را به همراه دو خواهرش به یک تروریست گروه تروریستی داعش فروخت که با خانواده اش در تلعفر زندگی میکرد. در آنجا تمام امور خانه را انجام می‌داد و به برادر و خواهران خود و دیگر اسیران کوچک ایزدی که با وی در اتاق کوچکی زندگی میکردند رسیدگی می‌کرد.

 

بعد از گذشت یکسال زینل به شهر موصل منتقل شد درحالیکه سهیلا و بشرا نیز به دو خانواده جداگانه از اعضای گروه تروریستی تکفیری گروه تروریستی داعش فروخته شدند که در نزدیکی هم زندگی میکردند اما اجازه ملاقات یک دیگر بهآنها داده نمی‌شد.

 

یکبار اسیرکنندگان بشرا او رابه خانه روزا برای ملاقات با وی بردند او نیز مسیر رابه خاطر سپرد تا بتواند دوباره باز گردد.

 

بشرا می گوید: منتظر بودم تا همگان در نیمروز به خواب بروند و من تظاهر می کردم که در خواب عمیقی هستم سپس برای ملاقات روزا به خارج از خانه می رفتم. یکبار من را گرفتند و تهدید کردند درصورت متوقف نکردن ملاقات خواهرم من را خواهند فروخت اما توجهی به سخنانشان نکردم.

 

بشرا افزود، وی در انتها مجددا فروخته شد اما تقریباً قبل از گذشت یکسال توانست به همراه 6 دختر ایزدی بزرگ تر از خودش فرار کند و وارد سنجار شود ، جایی که مبارزان کرد بهآنها کمک کردند تا خانواده هایشان را بیابند .

 

روزا به دیر الزور در سوریه منتقل شد و دوبار دیگر فروخته شد .وی میگوید ، بار اول به قیمت حدودا 40 دلار در تلعفر و بار آخر به قیمت 60 دلار در سوریه فروخته شد.

 

وی با لبخندی نیم بند و محتاطانه می گوید: این سگها از طریق من به سودهای بسیار خوبی دست یافتند. رزمندگان کرد به شکل غیر منتظره اي من را در ادلب دیدند و به عراق و نزد خانواده ام باز گرداندند.

 

گروگانگیرهای ترکمان سهیلا نیز او را به اردوگاه آوارگان در ترکیه انتقال داده بودند، تا این که مسئولان از حالات او آگاه شدند و زمینه بازگشت او به میهن را فراهم کردند. سهیلا روز یکشنبه گذشته و پس از گذشت یک روز از بازگشت روزا با خواهرانش و دیگر نزدیکانش دورهم جمع شدند.

 

اسیر کنندگان روزا او را نور نامیدند و به او گفتند، نامش از اسامی کفار است. سهیلا که در سه سالگی به اسارت گرفته شده بود به سختی می‌توانست خواهرانش را بشناسد و به لهجه ترکمانی شکسته و عربی سخن میگفت .

 

وی گفت ، باید یاد میگرفت چطور دوباره ما را بیاد بیاورد بهمین علت وقتی در اسارت بود عادت کرده بود یکی از غریبه ها رابه جای مادرمان و دیگری را به جای پدربزرگمان صدا کند..

 

خواهر وی می گوید: سهیلا از دوران بازگشتش نزد خانواده بسیار کم حرف بوده است اما احساس آسودگی و آرامش دارد.

بشرا که هنگام اسارتش 9 ساله بود تنها با افراد بسیار نزدیک بخود احساس سهولت می کند و چون نخستین کسی است که به بغل خانواده بازگشته است اطرافیان از وی خواسته اند تا کمک کند خواهرش از نظر روحی و احساس سهولت با خانواده به شرایط عادی بازگردند، بشرا می گوید که این امر راحت نیست، درست است که ما قوی هستیم و روزهای سخت را پشت سرگذاشته ایم، اما قلبمان ضعیف و شکسته است.

 

جنایات گروه تروریستی داعش علیه ایزدی هاي عراق بدلایل مختلف بیش از دیگر قربانیان شیعه و سنی مورد دقت رسانه هاي غربی و حتی مجامع بین المللی قرار دارد، اما به هرحال ‘مشت نمونه خروار’ فاجعه اي بزرگ با ابعاد نظامی، انسانی، فکری، دینی است که به همه ی بافت هاي اجتماعی و دینی عراق آسیب زده است. 

 

به اسارت و بردگی کاری و جنسی بردن دختران و زنان ایزدی توسط گروه تروریستی داعش مطابق اخبار منتشره در رسانه هاي عراق طی این سال ها دهها دختر و زن را مجبور به خودکشی کرده است تا بدست گروه تروریستی داعش نیفتند. 

 

به گزارش تالاب درکنار دخترکانی چون روزا، بشرا و سهیلا که از سرنوشت برادر و پدر و مادر خود بی خبرند، پدران و مادران فراوانی هم هستند که نمی‌دانند گروه تروریستی داعش بر سر دختران و پسرانشان چه آورده است، آیا آنها را سربریده ودر گورهای دسته جمعی 

 

دفن کرده و یا همان‌ گونه در اسارت بیگاری و جنسی خود دارد. 

 

به هر روی، عراقی ها اینروزها درحالی پایان نظامی گروه تروریستی داعش را در جای جای کشورشان جشن می‌گیرند که شاید کمتر شهروند عراقی است که جراحتی از زياده روي و تکفیر در بدن یا قلب و روح خود نداشته باشد.

 

جدیدترین مطالب سایت