عاقبت تلخ رابطه دوستی زن متاهل با پسر جوان در مترو تهران

مجموعه : اخبار حوادث
عاقبت تلخ رابطه دوستی زن متاهل با پسر جوان در مترو تهران

رابطه دوستی زن متاهل با پسر جوان

در مترو تهران زنی که گریه میکرد و از زندگی با شوهرش رضایت نداشت با پسری جوان آشنا شد و ادامه ماجرا را بخوانید …سایت تالاب: زنی که در پی دعوا و درگیری هاي با همسر خود،به شدت نیازمند کسی بود تا به او نزدیک شود ودر انتها به پسر کوچک تر از خودش دل باخت. مترو برای خیلی ها سمبل انسان هاي سرگردانی است که نه راه پیش دارند و نه راه پس ….

 

عاقبت رابطه دوستی زن جوان با پسر , کافیست یک‌بار در رفتار عده اي از مسافران دقیق شوید و ببینید چطور ساعت ها در ایستگاه مینشینند و ورود هیچ قطاری به آنها انگیزه حرکت نمیدهد.نه در بالای پله هاي مترو کسی انتظارشان را میکشد و نه سوار شدنشان به قطار آنان را در هیچ کدام از ایستگاه ها به شادی معجزه اي میرساند.

 

اما بدتر از تمام این شرایط انتخاب ایستگاه اشتباهی است ! تصمیمات اشتباهی که قطار زندگیمان رابه ایستگاه آخر میرساند بدون هیچ فرصت دوباره اي برای بازگشت و جبران …..هنوز صورتش از ضرب سیلی که از همسرش خورده بود می سوخت … هر چند دقیقه یکبار صدای قطاری که از راه می‌رسید

 

و از مسافر خالی و دوباره پر می شد مریم رابه خود می آورد و باز با سکوت سکوی مترو غرق اندیشیدن به رنج هاي زندگی مشترکش می شد. زندگی مشترکی که هر چند وقت یکبار به بحث و مجادله می‌کشید ،بحث هایي که به دعوا و دعوایی که به ضرب و شتم و کتک و بیرون کردن از خانه منتهی می شد و دور باطلی از رنج و تحقیر که سراسر زندگی اش را دراین سال‌ها فرا گرفته بود.

 

امروز هم مثل خیلی از روزهای گذشته چند ساعتی بود که تنها توی ایستگاه نشسته بودو هر چند دقیقه یکبار با مرور مشکلاتش بغض میکرد ،می گریست و باز در سکوت رفت و آمد مسافران را تماشا میکرد بی آنکه بداند اینبار خودش چند ساعتی است که زیر نظر چشم هاي دیگری است که متوجه اندوه و تنهایی و سردرگمی اش شده اند ….

 

به گزارش تالاب ، مرد جوان مدت طولانی بود که مریم را زیر نظر گرفته بودو بالاخره برای پایان دادن به کنجکاوی اش به وی نزدیک شد و از حالش پرسید و این که چرا سوار هیچ قطاری نمیشود . زن آن قدر تشنه هم صحبتی و درد و دل کردن بود که بدون توجه به این که حرف زدن از مشکلات شخصی و زندگی مشترکش چه ارتباطی به یک غریبه دارد

 

شروع کرد و از تمام مشکلاتش حرف زد ودر حالی‌که می گریست از رفتار غیر انسانی همسرش با وی گفت .حرفهای تلخ زن خیلی زود مرد جوان را تحت تاثیر قرار داد و ملاقات اتفاقی آن روزشان را تبدیل به قرارهایی از پیش تعیین شده کرد.

 

ارتباطی که قرار بود باوجود فاصله سنی زیاد بین مریم و مرد جوان جلسات درد و دل کردن و تخلیه هیجانی مریم باشد اما کم کم دو طرف متوجه شکل گرفتن احساسی ورای ارتباط سالم انسانی شدند.

 

آن قدر قوی و پر رنگ که خیلی ساده و سریع حس وفاداری نسبت به زندگی مشترک در ذهن مریم رنگ باخت و علاقه به مرد جوان که از لحاظ سنی می توانست پسر او محسوب شود جای همه ی چیز را گرفت . به طوری‌كه بخود اجازه داد تا تمام پایبندی هاي شرعی اخلاقی و انسانی را برای بودن درکنار عشق خود زیر پا بگذارد.حالا به درجه اي از کشش برای رسیدن به یک دیگر رسیده بودند که حاضر بودند هر مانعی را از سر راه بردارند

 

و تنها مانع برای رسیدن به یک دیگر را شوهر مریم می‌دیدند و اینجابود که عشقش پیشنهاد قتل حریف را مطرح کرد و گفت حاضر است شوهر وی را بکشد.کم کم این پیشنهاد بعنوان نقشه اي جدی در ذهن آنان شکل گرفت و به برنامه ریزی برای نحوه به اجرا درآوردنش پرداختند و سرانجام به بهای وصال دستهایشان به خون انسانی دیگر آلوده شد.

 

به گزارش تالاب قرار بود مریم گزارش فقدانی همسرش رابه آگاهی بدهد تا وقتی که پيکر همسرش که در قعر دره اي در اطراف تهران رها شده بود پیدا شود و بالاخره آب ها که از آسیاب افتاد و بیوه عزادار از عزا درآمد عاشق دلسوخته در نقش خواستگار از راه برسد و وی را از خانواده اش خواستگاری کند .

 

اما با هوشیاری کارآگاهان پایتخت تمام شک ها با بررسی روابط شخصی مریم متوجه او شد و خیلی زود ماجرای ارتباط پنهانی وی با قاتل لو رفته و مریم وادار به اعتراف و معرفی قاتل شد و به دنبال آن قاتل پیش از آنکه بتواند لباس دامادی بپوشد و زندگی مشترک خودرا بر ویرانه هاي زندگی مشترکی دیگر بنا کند دستگیر شد و تصمیم اشتباه مریم رابه ایستگاه آخر زندگی اش رساند و بجای گشودن مسیری نو در پیش روی او و رسیدن به آرامش و خوشبختی به ایستگاهی بی برگشت­و بن بستی همیشگی رساند .

 

نظریه کارشناس

زن و شوهری که ازدواج می‌کنند، در ابتدای زندگی زناشویی متعهد می‌شوند با یک دیگر در تمامی ابعاد زندگی مشترک، حسن رفت و آمد و تشریک مساعی داشته باشند.این موضوع می‌تواند در زمینه هاي جنسی،عاطفی،اقتصادی،اجتماعی،امنیتی و روانی مورد توجه باشد.

 

قصور هر یک زیر پا گذاشتن پیمان زناشویی است و عده اي از انها به اصطلاح خیانت محسوب می شود.خیانت همسران به هم انواع مختلف دارد که مانند یک چرخه عمل میکنند و شامل خیانت عاطفی، اقتصادی، اجتماعی، روانی وجنسی است.

 

از آنجایی که روابط نامشروع یکی از مضامین نکوهیده در ادبیات عامه پسند و افسانه ها است، بنابر این خیانت به معنای جنسی آن یعنی داشتن رابطه زناشویی خارج از چارچوب خانواده بیشتر نزد مردم شناخته شده است.

 

بر اساس شواهد اجتماعی خیانت جنسی در مردان همواره بیشتر از زنان بوده،منتهادر چند سال اخیر درصد تغییرات رشد آن در زنان بالاتر است.وقتی نیازهای اولیه فرد در زندگی مشترک برطرف نمیشود، به فکر فرو میرود و با خودش ­میگوید این شرایط چندان درست ، خوب و منصفانه نیست.

 

سپس شروع به جست‌وجو برای یافتن شخصی برای درد و دل کردن میکند و با خودش میگوید: ” اگر فقط کسی را برای صحبت کردن داشتم ، چقدر عالی می شد.”و همین ممکن است گام کوچکی برای یافتن حمایت خارج از پیوند زناشویی باشد.در واقع فرد به اجبار به شکار چنین فردی نمیرود ، بلکه او به نحوی پیدا می شود

 

و زن با خودش می‌گوید: ” آیا عالی نیست که ما میتوانیم فقط صحبت کنیم و مسائلمان را با هم در بین بگذاریم؟”این خطر ممکن است در زندگی هر زوجی رخ دهد، حتی زوج هایي که سال‌ها از ازدواجشان می گذرد. و متأسفانه بنظر میرسد که تعهدات اخلاقی و مذهبی نیز دراین زمینه به کلی رنگ میبازند.

 

خیانت زیان آورترین عمل دریک ارتباط است که نه تنها منجر به صدمات غیرقابل جبران به طرفین می شود، بله اعتماد و اطمیـنان کسیکه مورد خیانت قرار گرفته شده را نیز نسبت به افراد دیـگر از بین خواهـد برد. مـعمولا نارضایتی از مسائل گوناگون دریک رابطه باعث خیانت می شود ولی در کل هیچ عذری برای این عمل نکوهیده پذیرفته نیست و باید ازآن دوری نمود.

 

تنها چیزی که می‌توان با خاطرجمعی کامل بیان کرد این است که هـمـه زنـان تـشـنـه و عاشق تعریف و تمجید توسط شوهرشان هستند بخصوص هنگامیکـه تغییری در آنها بوجود آید.اگر او مو هاي بلند و بلوند خودرا کوتاه و تیره نمود و توسط شوهرش مورد توجه و تعریف قرار نگرفت باید انتظار داشت فرد دیگری زحمت این کار را بکشد !

 

یا این که احساس می کنـد کـسی که دوسـت داشـت تمام اوقـات خودرا با او بـگـذرانـد اکنون بیشتر وقتش را در محل کار و با همکاران و دوستان خود صرف می‌کند ، احساس تنهایی میکند چرا که هرگاه همسر خودرا می طلبد با پاسخ منفی مواجه می شود، بخاطر انچه که انجام داده مورد تحسین قرار نمیگیرد، احساس کمبود می‌نماید چون شوهرش حداقل انتظاراتش را برآورده نمیکند.

 

گاهی زنانی که مردان آنها خیانت میکنند، بعد از قرار گرفتن دریک دوره شوک در مقابله با استرس و فشار وارده اقدام به رفتار تلافی جویانه می‌کنند.

 

راهکارهای موثردر کاهش خیانت زنان به نقل از سایت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری:

* افزایش خدمات اجتماعی و رفاهی زنان کم بضاعت و بی بضاعت مانند زنان دارای شوهران معتاد

* آموزش مهارت زندگی

* آموزش مهارت شغلی

*آموزش نحوه برنامه ریزی اوقات فراغت به دختران

*جلوگیری از ازدواج زود رس دختران

*تقویت نگرش مذهبی و دینی در دختران

*افزایش سواد رسانه اي خانواده ها

*استفاده از مددکار اجتماعی برای کمک به زوجین دارای مشکلات زناشویی

*اهتمام رسانه ها در ارایه تصویر درست از روابط اجتماعی درست با کمک روانشناسان و جامعه پژوهان/ف

تهیه و تنظیم : ستوانیکم سمانه مهربانی – کارشناس معاونت اجتماعی پلیس آگاهی فاتب

با سپاس از سرهنگ کارآگاه حمید مکرم –معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی فاتب

 

جدیدترین مطالب سایت