خودکشی در مترو و جلوگیری از اتفاق (عکس)

مجموعه : اخبار حوادث
خودکشی در مترو و جلوگیری از اتفاق (عکس)

تصوير زیر مربوط به اجراي اين سيستم در ايستگاه هاي قطار درون شهري کشور کره جنوبي مي باشد. خودکشی در مترو و جلوگیری از اتفاق اقدام مهمی است.

 

متاسفانه آمار بالای خودکشی در مترو باعث نگرانی فزاینده ای در میان مردم شده است. متأسفانه همواره فرهنگ استفاده از فناوري، بسيار ديرتر از خود فناوري وارد بسياري از کشورها و از جمله کشور ايران مي شود.فرهنگ استفاده از قطار زير زميني (مترو) نيز از اين قاعده مستثني نبوده است

 

به عنوان نمونه اخیرا در يکي از ايستگاه هاي متروي تهران تابلوي تبليغاتي بسيار بزرگي را مي بينيم که بر روي آن با استفاده از تصاوير کارتونی اين مطلب به مخاطب منتقل شده است که با صرف چند دقيقه وقت در طول روز براي شستشوي بدن (استحمام)، شانه کردن موي سرو مسواک زدن پيش از ورود به مکان هاي عمومي (از جمله مترو و ساير وسايل حمل و نقل عمومي)، ديگر کسي بخاطر ظاهر ژوليده و بوي بد بدن و دهان شخص دچار حال به هم خوردگي نمي شود.

 

برای اجرای اخلاقیات و دوری از معضلات اجتماعی نه تنها به فرهنگ سازی بلکه به اقدام عملی نیز در کنار آن نیاز است. به عنوان مثال طرح بسيار خوب جلوگيري ازفعاليت متکديان و دست فروشان در داخل واگن هاي مترو تنها با درخواست از مسافران برای عدم خرید از دست فروشان مقدور نبود.

 

همچنین ناگفته نماند در رابطه با افزايش آمار تلفات ناشي از خودکشي يا مرگ تصادفي هموطنان بر اثر سقوط عمدي (خودکشي يا هُل داده شدن) يا غير عمدي (سقوط افراد ناتوان،نابينايان و کودکان، سقوط بر اثر سرگيجه يا شوخي) بر روي ريل هاي قطار در ايستگاه هاي مترو، در کنار پيشگيري از اين حوادث از طريق فرهنگ سازي رسانه اي و همچنين رفع مشکلات جامعه شناختي (مشکلات اقتصادي، مشکلات خانوادگي و  شکست هاي روحي بويژه در جوانان) منجر به خودکشي و آموزش به افراد جامعه براي مقابله منطقي با اين مشکلات، راه حل تکميلي ديگري نيز وجود دارد.

 

خودکشی در مترو و جلوگیری از اتفاق (عکس)

 

شایان ذکر است برای حل مشکل خودکشی یا پرتاب ناخواسته افراد و اشیاء روی ریل قطار،که علاوه برخسارات جاني، معمولا خسارت هاي مالي فراواني نيز در پي دارد، در بسياري از کشورهاي پيشرفته جهان (از جمله کره جنوبي) یک راهکار بسيار ساده اي در نظر گرفته شده است.

 

در اين روش در حد فاصل بين محل توقف قطار بر روي ريل ها و سکوي انتظار مسافران، يک سري درب شيشه اي نصب شده است که اين درب ها تنها زمانی باز مي شوند که قطار به طور کامل توقف کرده باشد. بنابر اين ديگر امکان سقوط يا پرتاب بر روي ريل وجود ندارد. هر چند در نگاه اول اجراي اين طرح نيازمند هزينه خيلي زيادي مي باشد، اما حداقل مي توان ابتدا با اجراي آن در ايستگاه هاي مهم تر و شلوغ تر متروي تهران شروع کرد و به تدريج بااختصاص بودجه لازم در تمام ايستگاه هاي مترو اين کار را ادامه داد.

 

 

جوانی که به خاطر اردوغان از خودکشی منصرف شد (عکس)

خودکشی دختر تهرانی از روی پل + عکس

پل های خودکشی- آمریکا، جمهوری چک، انگلیس

 

جدیدترین مطالب سایت