9 بازیگر سوگلی تلویزیون (عکس)

مجموعه : اخبار چهره ها
9 بازیگر سوگلی تلویزیون (عکس)

بازیگران سوگلی تلویزیون

تعدادی از بازیگران سوگلی را برای شما عزیزان فراهم نموده ایم با من در سایت تالاب باشید بین سریال‌هاي پرتعداد شبکه‌هاي گوناگون سیما، چند بازیگر مشخص میباشند که در اکثر این آلبوم‌ها حضور دارند و مدام بین شبکه‌هاي گوناگون در رفت و آمدند.

 

به گزارش روزنامه صبح نو،بین سریال‌هاي پرتعداد شبکه‌هاي گوناگون سیما، چند بازیگر مشخص میباشند که در اکثر این آلبوم‌ها حضور دارند و مدام بین شبکه‌هاي گوناگون در رفت و آمدند.

 

تعداد معدودی بازیگر میباشند که در چند سال جدید در پروژه‌هاي متعدد تلویزیونی حضور دارند و این حضور صرفاً محدود به بازیگری هم نبوده هست. همین امر باعث شده که گمانه‌زنی‌هاي مختلفی در این‌باره به‌وجود آید. در این گزارش به تعدادی از بازیگران پرکار سال‌هاي جدید سیما اشاره می کنیم. رتبه‌بندی این بازیگران با دقت به میانگین تعداد نقش‌ها درمقابل میزان سال‌هاي بازیگری ارزیابی شده هست.

 

1-شهرزاد کمال‌زاده

بازیگر زن جوان تلویزیون که در سال‌هاي جدید پا به عرصه بازیگری گذاشته هست. شهرزاد کمال‌زاده در طول12سال از عمر حرفه‌اي خود در 8 اثر سینمایی حضور داشته هست.

 

9 بازیگر سوگلی تلویزیون (عکس)

وی در حدود یک دهه فعالیت در 37 پروژه تلویزیونی نقش‌آفرینی داشته که19مورد از انها به تله‌فیلم اختصاص دارد. کمال‌زاده در فاصله بین سال‌هاي 89 تا 95 در 14 سریال حضور داشته که با دقت به عمرکوتاه حرفه‌اي‌اش تا بدین جا، قطعاً بین بازیگران هم سطح خود رکورد دار هست.

 

2-سام درخشانی

بازیگر42ساله سینما و تلویزیون که اکثر فعالیت‌هایش محدود به تلویزیون بوده ، تاکنون در 8 فیلم سینمایی نقش‌آفرینی کرده هست.

 

9 بازیگر سوگلی تلویزیون (عکس)

سام درخشانی در عمر18ساله حرفه‌اي خود در 40آلبوم تلویزیونی حضور داشته که با دقت به سال‌هاي فعالیتش، بین هم نسلانش رکورد‌دار به حساب می آید. درخشانی در فاصله بین سال‌هاي 89 تا 95 در 13سریال نقش‌آفرینی کرده و در سال جاری هم در پروژه گسل مشغول ایفای نقش هست.

 

3-مهران غفوریان

بازیگر میانسال، با استعداد و دوست داشتنی سینما و تلویزیون که از سال73 فعالیت هنری خود را شروع کرده هست. مهران غفوریان در 17 اثر سینمایی نقش‌آفرینی کرده هست.

 

9 بازیگر سوگلی تلویزیون (عکس)

وی در طول سال‌هاي فعالیتش در 39 پروژه تلویزیونی حضور داشته و بعضی از انها را نیز کارگردانی هم کرده هست. غفوریان در طول سال‌هاي 90تا95  در12 سریال حضور داشته هست. وی یکی از بازیگران پرکار خنده دار سیماست که در عین پرکار بودن عمدتاً پیروز هم بوده هست.

 

 

4-کامران تفتی

بازیگر 38 ساله سینما و تلویزیون که انرژی زیادی برای فعالیت در حوزه‌هاي گوناگون از جمله خوانندگی دارد، درطول عمر حرفه‌اي خود که عمده زمان زیادی هم از آن نمی‌گذرد، در تعداد قابل توجهی از پروژه‌هاي سیما حضور داشته هست. تفتی در عمر20ساله حرفه‌اي خود به جز 10فیلم سینمایی در حدود 7 تله فیلم و 28 سریال حضور داشته هست.

 

9 بازیگر سوگلی تلویزیون (عکس)

 

وی در فاصله سال‌هاي  89 تا 95 در 16 سریال تلویزیونی حضور داشته که بین بازیگران هم سطح او، رکورد قابل توجهی به حساب می آید. تفتی در سال جاری با دو آلبوم سردلبران و از یادها رفته قرارداد امضا کرده هست. گرچه فعالیت‌هاي کامران تفتی به بازیگری و خوانندگی محدود نشده و او در سال جاری اجرای یک شوی تلویزیونی در شبکه نسیم را هم برعهده گرفته که به زودی از سیما اکران خواهد شد.

 

5-مهران رجبی

بازیگر55 ساله سینما و تلویزیون که از میانسالی فعالیت بازیگری در سینما و تلویزیون را آغاز کرد. مهران رجبی از 20سال پیش وارد این عرصه شد و تاکنون در بیش از 60 اثر سینمایی حضور داشته هست.

 

9 بازیگر سوگلی تلویزیون (عکس)

 

رجبی مجموعاً در 36 آلبوم تلویزیونی نقش‌آفرینی کرده هست. وی بین سال‌هاي 89 تا 95 لااقل در 16سریال نقش بازی کرده که با دقت به عمر نه عمده عمده حرفه‌اي او، رکورد بالایی هست.

 

6-آتیلاپسیانی

بازیگر 50ساله سینما و تلویزیون که فرزند مرحوم جمیله شیخی هست، در فهرست بازیگران پرکار تلویزیون قرار می گیرد. آتیلاپسیانی در کارنامه پربار حرفه‌اي خود لااقل در 68 فیلم سینمایی نقش بازی کرده هست.

 

9 بازیگر سوگلی تلویزیون (عکس)

 

پسیانی از سال62 به صورت رسمی پا دراین عرصه گذاشته هست. او در40 پروژه تلویزیونی نقش‌آفرینی داشته و فقط بین سال‌هاي  89 تا 95 در 14آلبوم تلویزیونی نقش بازی کرده هست و توانسته سهم قابل توجهی در آنتن رسانه ملی داشته باشد.

 

7-پژمان بازغی

بازیگرمیانسال سینما و تلویزیون که بین هم‌نسلان خود رکورددار نقش‌آفرینی در پروژه‌هاي سینمایی و تلویزیونی هست. بازغی در طول عمر22ساله حرفه‌اي خود به جز حدود 35 تجربه سینمایی، درحدود 28پروژه تلویزیونی «منهای تله فیلم» حضور داشته هست. بازیگر فیلم دوئل  بین سال‌هاي 89 تا 95 در حدود 12پروژه تلویزیونی حاضر شده که این حضور منحصر به بازیگری نبوده و در برنامه‌هاي گوناگون در مقام داور و همینطور مجری نیز ظاهر شده هست.

 

9 بازیگر سوگلی تلویزیون (عکس)

 

بازغی سال96 را با اجرای ویژه برنامه سال تحویل شبکه دو سیما آغاز و اکنون نیز برنامه «کودک شو» با اجرای وی در حال اکران هست. بازیگر پرکار تلویزیون به زودی بازی در یک آلبوم تلویزیونی را شروع خواهد کرد.

 

8-پوریاپورسرخ

بازیگر40ساله سینما و تلویزیون که توسط آقای محمدحسین لطیفی به تلویزیون وارد شد. پوریاپورسرخ حدود 12سال هست که به‌طور رسمی وارد عرصه بازیگری شده  و تاکنون در 24 اثر سینمایی حضور داشته هست.

 

9 بازیگر سوگلی تلویزیون (عکس)

وی مجموعاً در 20پروژه تلویزیونی حضور داشته هست. پورسرخ در فاصله سال‌هاي 89 تا 95  در11 آلبوم نقش‌آفرینی کرده هست.

 

9-جواد عزتی

بازیگری که راه پیشرفت را کم کم و از طریق تلویزیون طی کرده هست. جواد عزتی در حدود 14 سال فعالیت هنری در20 اثرسینمایی نقش‌آفرینی داشته هست.

 

9 بازیگر سوگلی تلویزیون (عکس)

 

وی در طول عمرحرفه‌اي خود در 15 پروژه تلویزیونی حضور داشته هست. عزتی بین سال‌هاي 89 تا 95 در 14 پروژه رسانه ملی نقش‌آفرینی کرده که 5 اثر آن به تله فیلم اختصاص دارد. عزتی با سریال دردسرهای عظیم نقش اول یک آلبوم تلویزیونی را تجربه کرد و توانست بیش از قبل در این حرفه شناخته شود.

 

لیاقت یا روابط؟

اولین مساله قابل دقت دراین موضوع، وجود یا عدم وجود یک قانون مدون در سازمان صداوسیماست. این که اصولاً برای حضور بازیگران در پروژه‌هاي تلویزیونی چه ملاک و استانداردی وجود دارد؛ به لحاظ کمی و کیفی به کارگیری بازیگران در تلویزیون چه ضوابطی دارد؟

 

آیا به صرف چهره شدن و علاقه شخص، یک بازیگر میتواند برای مثال درطول یک سال در 3 یا 4 سریال بازی کند؟ جدای از صدمات این رویه برای خود بازیگر، آیا این روند باعث خسته شدن چشم و ذهن مخاطب نخواهد شد؟

 

به جز بعضی از بازیگران پرکار که واقعاً به لحاظ کیفی پتانسیل این حضور پررنگ را دارند علت حضور متعدد حلقه بسته بازیگران در بسیاری از پروژه‌هاي سیما چیست؟ به نظر می رسد نه تنها دراین اساس قانون و استانداردی در تلویزیون وجود ندارد، بلکه تعاملات پشت پرده نیز باعث بولد شدن بعضی از بازیگران میشود. بازیگرانی که درطول سال لااقل چند قرارداد امضا شده دارند و گویا روابط خوبی با برنامه سازان و مدیران رسانه ملی دارند به‌طوری‌که از بازیگری به سمت اجرا نیز پیش رفته‌اند.

 

شاید یکی از دلایل ریزش مخاطب تلویزیون همین تکراری شدن چهره‌ها باشد؛ بازیگرانی اثبات با نقش‌هایي اثبات که در شبکه‌ها و آثار گوناگون حضوردارند و مجالی برای حضور چهره‌هاي جدید نمی دهند. راستی چند نقش از پژمان بازغی، کامران تفتی یا شهرزاد کمال‌زاده به یاد دارید که کاراکتر انها در ذهن شما ماندگار شده باشد؟

 

جدیدترین مطالب سایت