نگاهی به زندگی عاشقانه اشکان خطیبی و همسرش

مجموعه : اخبار چهره ها
نگاهی به زندگی عاشقانه اشکان خطیبی و همسرش

اشکان خطیبی و همسرش + بیوگرافی

 

اشکان خطیبی بازیگر مشهور سینما و تئاتر ایران که در برنامه خندوانه هم بسیار ذکر ماندنی بود بتازگی با همسر جدیدش ازدواج کرد.

 

«اشکان خطیبی» مرد شغل های مختلف است. البته پافشاری میکند هر شغلی هم برایش زیبا نیست. به گزارش تالاب عموما او کارهایی را که حال و هوایش به بازیگری نزدیک باشد انتخاب میکند.

 

داشتن تمام این حرفه ها به مرور دوران از او بازیگر باتجربه ای ساخته که دانش واطلاعات زیادی در زمینه های مختلف دارد. اشکان خطیبی تجربیاتی را که در حرفه های مختلفی به دست آورده با ما در میان می گذارد.

 

نگاهی به زندگی عاشقانه اشکان خطیبی و همسرش

 

داشتن چند شغل عیب نیست

«اشکان خطیبی» تا امروز شغل های متعددی را سنجیدن کرده است. از مدیریت گرفته تا ورود به عرصه موسیقی و ترجمه. او داشتن شغل های مختلف را عیب نمی داند و معتقد است آدم ها می‌توانند به کارهای مختلف ناخنک بزنند و اگر استعداد و توانایی انجام آن ها را داشتند، با قدرت بیشتری به فعالیت ادامه بدهند.

 

نگاهی به زندگی عاشقانه اشکان خطیبی و همسرش

 

به گزارش تالاب البته مشکلاتی که در حیطه های مختلف کاری برای اشکان خطبیی پیش آمده، باعث شده او برخی از کارها مثل غذاخوری داری را تعطیل کند اما نه برای همه وقت: «آدم تک بعدی ای نیستم و دوست دارم مشاغلی را که میتوانم از عهده شان بربیایم حتماً سنجیدن کنم.

 

دو سالی مدیر یک پردیس سینمایی بودم و اکنون مدیر هنری آلبوم شهرزاد هستم. دو مدرک معتبر در زمینه ترجمه زبان انگلیسی دارم و از کودکی این زبان را ذکر گرفتم.

 

نگاهی به زندگی عاشقانه اشکان خطیبی و همسرش

 

در خارج از ایران هم درس بازیگری صحنه دادم و مدتی است که دریک موسسه مشغول تعلیم بازیگری صحنه به نوجوانان هستم. البته در میان این مشاغل غذاخوری داری را هم سنجیدن کردم اما چون در آن جا به دشواری های حقوقی برخوردم، تصمیم گرفتم خودم را کنار بکشم و اینروزها در تلاشم یک کافه با استانداردهای ناب خودم راه اندازی کنم.

 

امیدوارم در نیمه دوم سال بتوانید به کافه من و همسرم بیایید. در مورد انتخاب تمام این شغل ها باید بگویم هر کدام شان برایم جذابیت خاصی داشته و دارند، همه ی آن ها به نوعی به حرفه اصلی ام، یعنی بازیگری مربوط هستند. اگر فکر کنم توانایی انجام دادن کاری را ندارم وارد آن نمی شوم و اگر دست به کاری بزنم تمام تلاشم این است که به بهترین شکل مقدور آن رابه ثمر برسانم.»

 

نگاهی به زندگی عاشقانه اشکان خطیبی و همسرش

 

در میان تمام شغل هایی که اشکان خطیبی سنجیدن کرده است اول از همه سراغ تعلیم بازیگری صحنه دریک موسسه میرویم. کلاس های آقای خطیبی طبق معمولً برای نوجوانان و جوانان برگزار می شود.

 

او در این کلاس ها افراد مستعد را شناسایی کرده و به انها کمک می کند تا راه خودشان را پیدا کنند: «قبل از ورود به این موسسه هر دوران که فرصتی پیش می آمد کلاس های بازیگری صحنه برگزار می کردم.

 

برای همین «پریسا اقبال آور» همسر آقای اصغر فرهادی به عنوان مدیر این موسسه به من اطمینان کردند و از من خواسته شد در موسسه شان مشغول کار شوم.

 

نگاهی به زندگی عاشقانه اشکان خطیبی و همسرش

 

در این دوره ها من هنرجویان بسیار بااستعدادی دارم و می توانم برای اجرای یک نمایشنامه روی تک تک شان حساب کنم. جوانانی که سن انها بین 12 تا 17 سال است در این کلاس ها استعدادیابی می شوند.

 

ضروری نیست این افراد سابقه کاری خاصی در زمینه بازیگری تئاتر داشته باشند. آن ها در این دوره ها خودباوری شان افزایش می‌یابد و هر جلسه به معلومات شان افزون میشود.»

 

نگاهی به زندگی عاشقانه اشکان خطیبی و همسرش

 

اشکان خطیبی هفته ای یک روزش را در کلاس هایی که گفته شد می گذراند و البته آدمی نیست که ذوق داوطلبان کلاس های بازیگری اش را کور کند.

 

به گزارش تالاب او میگوید: «بعد از برگزاری کلاس های متعدد بازیگری برای گروه سنی نوجوان متوجه شدم, آن ها حتی اگر استعداد بازیگری هم نداشته باشند برای رسیدن به خواسته شان تلاش میکنند و دست پایان می توانند روی صحنه بروند. بهمین علت کار با این افراد را انتخاب کردم.

 

نگاهی به زندگی عاشقانه اشکان خطیبی و همسرش

 

پشتکارشان مرا سر ذوق می آورد. در این راه برای این که بتوانم یک بازیگر خوب تحویل دنیایسینما و تئاتر بدهم تمام تلاشم رابه کار میگیرم. اینروزها مشغول حاضر کردن هنرجویانم برای راه اندازی یک تئاتر هستم.»

 

با شاگردانم دوست می شوم

خیلی ها معتقدند کار با گروه سنی نوجوان بسیار مشکل است و تنها افرادی می توانند مدرس این گروه سنی باشند که دانش و اطلاعات ضروری در زمینه رابطه با دلنازک ترین قشرجامعه را داشته باشند.اشکان خطیبی هم با این مسئله دقیقا موافق است: «هر گروه سنی، روانشناسی خودش را می طلبد و اگر شما بخواهید به افراد تعلیم بدهید باید با زبان انها گفت‌وگو کنید.

 

نگاهی به زندگی عاشقانه اشکان خطیبی و همسرش

 

نوجوانان بعلت این که سادگی های ناب خودشان را دارند صمیمیت را ترجیح می دهند. ازاین جهت هر چه میزان صاف و ساده تر با آن ها برخورد کنیم پاسخ بهتری خواهیم گرفت. من تمام تلاشم این است که در کلاس های آموزشی، دوست شاگردانم باشم نه فقط یک معلم و این رمز موفقیت من برای تدریس بازیگری است.».

 

چرا تعلیم بازیگری روی صحنه؟

سوالی که در مورد کلاس های اشکان خطیبی ذهن مان را مشغول میکند این است که چرا تدریس بازیگری روی صحنه تئاتر را انتخاب کرده است: «بازیگرهایی که قبل از همه ی صحنه را سنجیدن میکنند همه ی وقت موفق ترند و تعلیم های اساسی می بینند.

 

نگاهی به زندگی عاشقانه اشکان خطیبی و همسرش

این افراد به مرور دوران سنجیدن های خوبی به دست می آورند و به اصطلاح وقتی خاک صحنه می خورند می توانند آینده خودشان را در این حرفه تضمین کنند. بنابر این تعلیم بازیگری صحنه را انتخاب کردم، کسانی که در این کلاس ها ثبت اسم میکنند بعد ها می توانند وارد رشته های مختلف بازیگری شوند.»

 

ترجمه، نخستین راه برای پول درآوردن

از حال و هوای کلاس های بازیگری که خارج شویم به شغل دیگر اشکان خطیبی یعنی ترجمه کتاب های انگلیسی می رسیم. این کار برای آقای خطیبی یک علاقه قدیمی است که به شغل تبدیل شده: «حدود 12 سال پیش نخستین کتابی که ترجمه کردم چاپ شد و ازآن به بعد تصمیم گرفتم کتاب های بیشتری ترجمه کنم.

 

این حرفه نخستین راهی بود که من برای کسب درآمد انجام می دادم اما بعد ها به سرگرمی تبدیل شده و اکنون دیگر مثل آن سال‌ها روی پول حاصل ازآن حساب باز نمی‌کنم. ترجمه کار سختی است و طبق معمولً کسانی که دارای صبر و حلم عمده هستند این شغل را انتخاب میکنند، مقدور است چاپ اثر شما چند سالی به تعویق بیفتد.

 

از این جهت معتقدم مترجم ها عموما شغل دیگری دارند ودر کنار آن بکار ترجمه کتاب میپردازند. این مضمون را هم افزون کنم که تمام کتبی که تا به حال ترجمه کرده ام یا نمایشنامه هستند یا درباره فنون بازیگری نوشته شده اند، اصلا برای همین است که ترجمه را جدا از بازیگری نمیبینم.»

 

موسیقی، یک شغل انحصار به فرد

اشکان خطیبی، علاوه بر ترجمه و تعلیم بازیگری چند سالی است که در زمینه موسیقی فعالیت میکند. اما نه صرفا فعالیت هنری بلکه او این کار را هم شغل و منبع درآمد خود میداند: «از کودکی سازهای مختلف را تعلیم دیدم، بعد ها چند گروه مختلف موسیقی راه اندازی کردم و آلبوم های متعددی را توزیع کردم، البته هم چنان کنسرت های مان هم ادامه دارد.

 

موسیقی مثل هم شغل ها می تواند منبع درآمدی باشد برای کسانی که دانش و استعدادش را دارند. از نظر من آدم ها آزادند هر شغلی را که دوست دارند سنجیدن کنند و این تفکر که اگر هنرپیشه ای، موسیقی را به عنوان شغل دوم انتخاب کند، موفق نخواهدشد دقیقا اشتباه است. همه آدم ها استعدادهای زیادی دارند و هر چه میزان انرژی بیشتری صرف کنند و ثابت قدم تر باشند موفقیت زیادتری کسب خواهندکرد.»

 

اشکان خطیبی خوانندگی و نوازندگی در گروه آپولون و ترافیک را خیلی جدی دنبال می کند و این هنر را بعد از بازیگری شغل اصلی خودش میداند.

 

مدیر هنری پردیس تئاتر «شهرزاد» هستم

در انتها از دنیای موسیقی سری به پردیس تئاتر شهرزاد می‌زنیم. اشکان خطیبی یک ماهی است که در این مکان به سمتمدیریت هنری منصوب شده است. این دومین سنجیدن او در زمینه کارهنری و تبلیغات برای یک آلبوم است: «وقتی در پردیس سینمایی چارسو مشغول کار شدم, به مرور مردم

 

رابه سمتمدیریت فرهنگی- هنری شناختند. چارسو یک آلبوم تازه راه اندازی بود که به سرعت شناخته شد و شهرزاد هم همین خصوصیت را دارد با این تفاوت که منحصرا به تئاتر تعلق دارد.کار مدیر هنری این است که یک آلبوم رابه مردم و هنردوستان معرفی کند. بنابر این باید تئاترهای متعددی در آن برگزار شود

 

تا بتوان افراد زیادی رابه این فضا کشید. وقتی شمار کسانی که پا به چنین آلبوم هایی می گذارند عمده باشد میتوان دیده شدن آن و تئاترهایی را که در آن جا برگزار می شوند تضمین کرد.»

 

آلبوم هایی که در آن تئاتر برگزار میشود نیاز به حضور پررنگ مردم دارد

اشکان خطیبی و گروهی که پردیس تئاتر شهرزاد را راه اندازی کردند یک هفته رابه امتحان و خطا گذراندند تا فرصتی برای رفع کمبودهای این آلبوم داشته باشند. اشکان خطیبی در مورد مکانی که همین حالا درون آن هستم میگوید: «این جا قبلا زایشگاه امید بود، جاییکه روزی صدها طفل در آن متولد می شد و طی یک تحول به پردیس شهرزاد تغییر یافت. اکنون ما قرار است این جا را بستری برای تولد هزاران روح بکنیم.»

 

طبیعی است وقتی یک مکان جدیدا آغاز بکار کرده باشد دست اندرکاران آن نمی توانند توقع مالی زیادی داشته باشند. برای همین اشکان خطیبی در مورد درآمد پردیس شهرزاد با ما گفت‌وگو نمی کند اما می گوید که اگر چنین آلبوم هایی پابگیرند بستر مناسبی را برای کارآفرینی و درآمدزایی فراهم خواهندکرد. احتمالاً بتوان از راه تبلیغات و برگزاری همایش ها و تئاترهای مختلف در این مکان ها، درآمد خوبی داشت.

 

جدیدترین مطالب سایت