روایت احمد نجفی از ممنوع‌ الکاری اش | آنچه در دورهمی دیشب گذشت

مجموعه : اخبار چهره ها
روایت احمد نجفی از ممنوع‌ الکاری اش | آنچه در دورهمی دیشب گذشت

دورهمی دیشب با حضور احمد نجفی

دیشب مهمان برنامه دورهمی آقای احمد نجفی بود . وی که هنرمندی توانمند در بازیگری و مجری گری است از زندگی خود گفت . دورهمی با حضور هنرمند خوب کشورمان احمد نجفی , مهران مدیری شب گذشته میزبان احمد نجفی مجری سابق برنامه تلویزیونی صندلی داغ و بازیگر سینما بود.

 

احمد نجفی بازیگر و مجری سینما و تلویزیون در ابتدای صحبت هایش به سن و زادگاهش خرمشهر اشاره کرد و گفت:

ابتدای جنگ من ایالات امریکا بودم و از طریق تلویزیون وقتی متوجه شدم ، آبادان و خرمشهر توسط دشمن گرفته شده؛ با هر چه سختی بود به ایران آمدم و رفتم خرمشهر.

 

نجفی با اشاره به آغاز فعالیت‌هایش قبل از انقلاب اسلامی بیان کرد:
خیلی اتفاقی قبل از انقلاب دستیار کارگردان کیمیایی بودم و بازیگری را بعد از انقلاب ودر دوران جنگ تحمیلی با پیشنهاد مسعود کیمیایی شروع کردم.

 

وی با اشاره به ساختار برنامه تلویزیونی صندلی داغ، درخصوص اجرای خود در آن برنامه گفت:
تهیه کنندگی صندلی داغ بر عهده مرحوم حمید آخوندی و امیر جلالی بود که با توجه به همکاری هاي پیشین با آن ها، اجرای صندلی داغ را برعهده گرفتم.

 

نجفی در ادامه با تاکید بر این که هنرمند نباید وارد سیاست شود، گفت:
ما کار فرهنگی در سینما و یا تلویزیون میکنیم و من از هر طریق که بشود، برای صنف سینما و هنرمندان تا رفع مشکلاتشان تلاش می کنم. در همکاری با دولت نهم و دهم هم بنا را بر این گذاشتم که مشکل همکاران هنرمند رابا دوستان برطرف کنم.

 

روایت احمد نجفی از ممنوع‌ الکاری اش | آنچه در دورهمی دیشب گذشت

احمد نجفی در دورهمی

 

وی در خصوص دوران ممنوع الکاری‌اش و رفع آن گفت: بعد از کار «کارآگاه علوی» بدون هیچ دلیلی که حداقل خودم بدانم، ممنوع الکار شدم و بهمین سبب گفتم اگر کسی به من دلیل آنرا توضیح ندهد، هر کاری میکنم.

 

یک روز لباس جنگ پوشیدم و پوتین پا کردم. در مسیر خدا را شکر آقای ضرغامی را دیدم. او من رابه اتاقش برد و من را آرام کرد. بعد ازآن اتفاق حدود ۳ یا ۶ ماه بعد آقای شمقدری، ساخت توفان برای فیلم طبس را شروع کرد. ممنوع الکاری من در واقع قبل از دولت پیشین و با تولید فیلم شمقدری رفع شد.

 

برنامه دورهمی با حضور احمد نجفی

مجری «صندلی داغ» درباره زندگی فعلی اش گفت: من با افتخار می گویم در خانه اجاره‌اي زندگی میکنم و هیچوقت در هیچ جناحی نبوده‌ام. من هنوز دست مزد کارهای قبل را نگرفتم که بتوانم هم اکنون ۲۰ میلیارد بگیرم‌! ما وظیفه داریم که فیلم خوب بسازیم و با همین فیلم‌هایمان بین مردم شناخته شویم نه با شایعات دست مزد‌هاي میلیاردی.

 

نجفی در پایان پالتوی خود راکه در فیلم «تاواریش» بر تن داشت، به موزه دورهمی اهدا کرد.

 

این بازیگر همچنین در پایان صحبت‌هایش، به دغدغه ساخت مسکن در مناطق آزاد و غیره اشاره کرد و گفت:

از مسئولان می خواهم جلوی این ساخت و سازها را بگیرند و پول‌ها را صرف سرمایه ملی کنند. از دولت عزیز خواهش می کنم، جلوی خرج اضافه را دراین کشور بگیرد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان

جدیدترین مطالب سایت