ایده اولیه چراغ راهنمای و رانندگی (+عکس)

مجموعه : اخبار چهره ها
ایده اولیه چراغ راهنمای و رانندگی (+عکس)

ایده جالب اولیه چراغ راهنمای و رانندگی

 

ایده ساخت چراغ راهنمایی و رانندگی چگونه بوجود آمده است.

 

به گزارش تالاب شاید هیچ وقت فکر نکرده‌ باشید که چراغ‌های راهنما و ترمز خودروها از کجا سر و کله‌شان پیدا شده است. ایده اولیه این مسئله اما از یک بازیگر زن فیلم‌های صامت بوده است.

 

 فلورانس لورنس نامش به خاطر بازی در بیش از ۲۵۰ فیلم صامت در تاریخ سینما ثبت شده است. اما شاید کسی نداند این بازیگر زن که در چنین روزهایی در سال ۱۹۳۸ دست به خودکشی در بورلی هیلز زد ایده اولیه چراغ راهنمای خودروها و چراغ ترمز را داشته است.

 

او بازیگر موفقی بود و به همین خاطر با دستمزدهایی بالایی که می‌گرفت موفق به خریدن یک خودرو شد. در آن زمان اما خودرو یک وسیله لوکس و تجملاتی به حساب می‌آمد و  فلورانس لورنس خودش شروع به سردرآوردن از همه اجزای خودرویش شد.

 

ایده اولیه چراغ راهنمای و رانندگی (+عکس)

بازیگری که ایده ساخت چراغ راهنمایی را داد

 

او خیلی زود فهمید که نقصی در خودروهای آن زمان وجود دارد که باعث تصادف می‌شود. به همین خاطر  در سال ۱۹۱۴ بازویی مکانیکی طراحی کرد که با زدن یک دکمه توسط راننده از سپر عقب خودرو بیرون می‌آمد و جهتی که راننده قصد گردش به آن سمت را داشت مشخص می‌کرد.

 

برای ترمز هم او ایده مشابهی داشت. وقتی راننده پدال ترمز را فشار می‌داد تابلویی با علامت ایست از سپر عقب بیرون می‌پرید و به راننده عقبی اخطار می‌داد.

 

هر چند این ایده بعدها باعث شد تا چراغ‌های راهنما و ترمز روی همه خودروها یک وسیله عادی شود اما فلورانس لورنس چون ایده‌اش را ثبت نکرده بود هیچ منفعت مالی از اختراعش به دست نیاورد.

 

منبع : خبرانلاین

جدیدترین مطالب سایت