داریوش اسدزاده بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون (عکس)

مجموعه : اخبار چهره ها
داریوش اسدزاده بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون (عکس)

داریوش اسدزاده در تاریخ 3 شهریورماه 1398 در سن 96 سالگی درگذشت.

 

مجله تالاب : داریوش اسدزاده متولد 1 آذر 1302 در کرمانشاه، بازیگر اسـت ، فارغ التحصیل معادل دکترای رشته ادبیات هنر در کشور آمریکا با تایید دانشگاه تهران می‌باشد، دارنده نشان درجه یک هنر، استاد دانشگاه و بازیگر قدیمی می باشد.

 
داریوش اسدزاده بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون در سن ۹۶ سالگی درگذشت. بـه گزارش تالاب وکیل خانوادگی این هنرمند کـه مدتی قبل هم در بیمارستان بستری بود در گفت و گو با ایسنا، این خبر را تایید کرد و گفت او یکشنبه «سوم شهریورماه» در منزل خود چشم از دنیا فروبسته اسـت.
 
 
داریوش اسدزاده بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون (عکس)
داریوش اسدزاده، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، متولد یکم آذرماه ۱۳۰۲ در کرمانشاه بود. او در ۲۰ سالگی وارد عرصه بازیگری شد و سالها در مقام بازیگر، نویسنده و کارگردان در تئاتر تهران «نصر» فعالیت کرد.
 
 
در دهه ۴۰ و ۵۰ شمسی در بیش از ۵۰ فیلم سینمایی ایفای نقش کرد.
 
 
او پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران را ترک کرد ودر سال ۱۳۶۵ پس از ۱۰ سال اقامت در ایالات امریکا بازگشت ودر دو سریال «سمندون» و «خانه سبز» و فیلم‌هاي‌ سینمایی زیادی مثل دو نیمه سیب، همسر، قلاده‌هاي‌ طلا، یتیم‌خانه ایران، زمان از دست‌رفته و بوی کافور عطر یاس بازی کرده اسـت. آخرین فیلم او هم «حکایت دریا» بـه کارگردانی بهمن فرمان‌آرا بوده اسـت.
 
جدیدترین مطالب سایت