دو هنرمند بی‌حاشیه‌ی سینما ایران (عکس)

مجموعه : اخبار چهره ها
دو هنرمند بی‌حاشیه‌ی سینما ایران (عکس)

امین حیایی و نیلوفر خوش‌خلق دو هنرمند بی‌حاشیه‌ی سینما

دو هنرمند بی‌حاشیه‌ی سینما ایران : دو هنرمند که با وجود تمام جنب و جوشی که دارند، وقت رفتن به سینما را پیدا نمی‌کنند! آن دوبا خانواده هایشان ارتباط زیادی دارند و ترجیح میدهند زندگی آرام و دور از حاشیه اي داشته باشند؛ امین حیایی و نیلوفر خوش خلق.

زوجی هنری که سال هاست در کنار هم با تفاهم کامل زندگی میکنند؛ یکی پرکار در سینما و دیگری گزیده کار. گاهی در منزل، با یکدیگر نقش آفرینی می‌کنند که شاید یک جورهایی تمرین بازیگری باشد.

به گزارش تالاب: زوجی هنری که سال هاست در کنار هم با تفاهم کامل زندگی میکنند؛ یکی پرکار در سینما و دیگری گزیده کار. گاهی در منزل، با یکدیگر نقش آفرینی می‌کنند که شاید یک جورهایی تمرین بازیگری باشد.

 

امین؛ صبور و صمیمی

شهرزاد بابایی: زمان کودکی با دوستان در محله شان سیاه بازی راه می انداخت و در مدرسه هم پانتومیم اجرا میکرد.

طی اجرای این پانتومیم ها در زمان خدمت سربازی بود که برای اولین بار دیده شد و از او برای گروه تئاتر نیروی هوایی دعوت کردند.

 

او متولد 19 خرداد 1349 در بیمارستان شهدای تجریش و فرزند بزرگ خانواده هست. برادر کوچک ترین امید نام دارد که در اساس موسیقی فعالیت می‌کند. امین حیایی خوش مشرب و خوش محضر هست و شوخ طبعی معتدلی در رفتارش دیده می‌شود.

 

خودش تاکید دارد دنبال پول نیست و نقش ها را به این خاطر گزینه نمیکند؛ پس باید بگوییم او عاشق بازیگری هست و پرکاری اش گواه همین احساس!

 

دو هنرمند بی‌حاشیه‌ی سینما ایران

دو هنرمند بی‌حاشیه‌ی سینما ایران (عکس)

دو هنرمند بی‌حاشیه‌ی سینما ایران

 

میگوید از همان بچگی عاشق پیشه بوده و تا زمان ازدواجش عمده عاشق می شده!

 

هرچند او در سنین پایین علاقه مند به دانستنی ها و فیلمهای کمیک بوده و عشقی هم به سینما نداشته هست، ولی اولین باری که به تنهایی به سینما رفت، 9 سال اکثر نداشت. آن زمان در تجریش زندگی میکردند و او بعد از مدرسه به سینما آستارا رفته که مطمئنا تجربه جالبی برایش بوده هست.

 

شاید هرگز فکر نمیکرد روزی مردم برای مشاهده نقش آفرینی هاي او بلیت سینما تهیه کنند! امین 9 ساله شلوغی هاي زمان انقلاب را از پنجره منزل شان که در بالاترین طبقه یک آپارتمان بوده، تماشا می کرده و اکثر سال هاي کودکی تا جوانی اش را در تجریش و قیطریه گذرانده.

 

در سال هفتاد در نمایشی برای کودکان، به کارگردانی ثریا قاسمی بازی کرد. بزرگترها حتما وی را در آلبوم تلویزیونی «آپارتمان» به خاطر دارند؛ اولین سریالش که در کنار بزرگان بازیگری، ایفای نقش کرده هست.

 

او در بیست و چهار سالگی با مونا بانکی پور ازدواج کرد که زندگی شان اکثر از یک سال دوام نیاورد. بعد از جدایی از همسر اولش، تا مدت ها سوژه روزنامه هاي زرد بود. مشکلات و از دست دادن دو تن از عزیزانش باعث شد در امین یک تحول درونی به وجود بیاید و این درست همزمان شد با نقش آفرینی اش در پروژه «قرمز». تا جایی که مجبور به انصراف از ادامه همکاری شد.

 

بعد از آن بود که حتی به انزوا رفت و روی خودش کار کرد تا اشتباهاتی راکه تا آن زمان در زندگی داشتند تکرار نکند. رابطه امین با خدا نزدیکتر شد و فرصت خلوت با خود را پیدا کرد.

 

«قرمز» به کارگردانی فریدون جیرانی اولین فیلمی بود که داشت نقش اول آن را بازی میکرد.

حتی بیست دقیقه هم در آن ایفای نقش کرد. در سکانس آخر نسخه نهایی، بیننده سایه وی را روی دیوار میبیند، نه محمدرضا فروتن! ترانه «عاشقم من» را هم خودش را گیتار اجرا کرد که بعدا حذف شد.

 

حدود چهار سال بعد از ازدواج اولش بود که با نیلوفر خوش خلق پیمان زناشویی بست. نیلوفر در تمام روزهای سخت در کنارش بود. پس از فیلم «سیب سرخ حوا» روند کاری امین حیایی تغییر کرد، به طوری‌كه مرتبا نقش هاي اول به او توصیه می شد، ولی بعد از بازی در فیلم «قلاده هاي طلا» تا مدت ها توسط تهیه کنندگان، بایکوت شد و هیچ توصیه از طرف آنان نداشت.

 

دو هنرمند بی‌حاشیه‌ی سینما ایران

دو هنرمند بی‌حاشیه‌ی سینما ایران (عکس)

زندگی مشترک: عاشقانه و پرهیجان

 

دو دوست! بله چیزی که به برترین نحو رابطه آنها را توصیف میکند. اولین دغدغه امین در زندگی، همسرش هست که با هم بسیار رفیق میباشند و زندگی مشترک را در شرایطی سخت و از زیر صفر آغاز کرده اند. اصلا اهل سانسور کردن خودشان نیستند و صادقانه حرف هایشان را می‌زنند.

 

سر پروژه فیلم «بوی بهشت» با هم ازدواج کردند. «شاید برخی افراد هنوز به خاطر داشته باشند که نیلوفر خوش خلق فعالیت هنری اش را با نام نیلوفر حیایی شروع کرد.» همۀ اطرافیان شان میدانند که این دو به شدت به هم وابسته اند.

 

گرچه همشه همۀ چیز گل و بلبل نیست و آن دو هم مثل هر زن و شوهری دعوایشان میشود اما اکثر مثل دعوای یکی از والدین با فرزندشان! امین و نیلوفر پا به پای هم در زندگی گام بر می دارند و از کنار هم بودن لذت میبرند.

 

آن دو با هم آشپزی میکنند ولی وقتی که میهمان دارند، از بیرون غذا می‌گیرند.

نه اینکه دست پخت شان مفید نباشد، یا به آشپزی بی علاقه باشند، فقط میخواهند همۀ وقت را در کنار میهمان شان بگذرانند. امین در کارهای منزل به همسرش کمک میکند و ظرف شستن را دوست دارد. حتی میگوید در طالعش آمده رابطه خوبی با آب دارد.

 

«دو خردادی تنوع طلب». این اعترافی هست که خودشان می‌کنند. یکنواختی را دوست ندارند و هر دو سرشار از انرژی اند. همۀ وقت اکتیو میباشند و در عین حال جدی و تا حد زیادی عاشق بچه ها. رویای مشترکی دارند؛ زندگی در یک مزرعه با طبیعت و حیوانات. چرا که به این‌ها بسیار علاقه مندند!

 

دو خردادی تنوع طلب

آنها در لواسان زندگی می‌کنند؛ منطقه اي سرسبز که به خاطر آرامش و خلوتش مورد دقت هنرمندان قرار گرفته هست. این زوج از شلوغی و ترافیک تهران به دورند از خلوت و آرامش لواسان برای تفریحات شان بهرهگیری می‌کنند، مثل دوچرخه سواری و سوارکاری. میهمانان شان می‌توانند اولین جایزه سیمرغ امین را روی میز پذیرایی منزل انها ببینند!

 

خود امین معتقد هست احتمالا اگر کمی زودتر این جایزه را می‌گرفت، روی نقش هاي بعدی اش تاثیر منفی می گذاشت و حتی شاید تا پیش از جشنواره بیست و ششم ظرفیت آن را نداشته هست.

 

بعد از این همۀ سال این دو دل شان میخواهد نقشی قابل دقت را رو به روی هم بازی کنند. این زوج آدم هاي خوشبینی میباشند و حضور خداوند در زندگی شان نقش مهم را ایفا می‌کند. اشتراک هاي زیادی دارند اما در برخی اساس ها نیز متفاوتند. مثلا امین اکثر فیلمهای گیشه اي کار میکند، در حالی‌که نیلوفر به نقش هاي هنری علاقه مند هست و از کاراکترهای پیچیده لذت می‌برد.

 

این دو خردادی، عاشق سفر و تفریح اند و اکثر به شمال کشور میروند. ضمنا از اغلب کشور های اروپایی هم مشاهده کرده اند.

 

دیدنی هست بدانید نیلوفر و امین در منزل شان عمده از المان هاي سینمایی بهرهگیری نمی‌کنند و سینما برایشان صرفا یک مسیر کاری هست و هدف اصلی آنها رسیدن به رویاهای خود و اطرافیان شان هست.

 

و اما یک نکته قابل دقت! انها تا به حال با هم قهر نکرده اند؛ دستکم این ادعایی هست که خودشان دارند.

 

دو هنرمند بی‌حاشیه‌ی سینما ایران

دو هنرمند بی‌حاشیه‌ی سینما ایران (عکس)

روزی رسان خداوند است

 

او جزو معدود هنرمندانی هست که کار تیمی را از باندبازی جدا می‌داند. اخلاق حرفه اي دارد و با همۀ هنرمندان ارتباطی مفید برقرار می‌کند. در اکثر فیلم ها پیشنهاداتی برای اضافه کردن به دیالوگ ها و نقش میدهد چرا که واقع گرایی کار برایش مهم هست.

 

امین اهل کمک کردن هست و اعتقاد دارد آدم ها باید از هم خبر بگیرند و هوای هم دیگر را داشته باشند تعامل با مردم باعث شده او شخصیت هاي گوناگون را ببیند و از انها الگوبرداری کند؛ هرچه باشد او همۀ وقت میل به یادگرفتن دارد.

 

برخورد امین با مردم بسیار آشنا و صمیمانه هست. در این باره میگوید برخی از مردم حس می‌کنند چون انها مرا می شناسند، من هم انها را می شناسم و در برخوردهایم واقعا همین را هم نشان میدهم!

 

حیایی در زندگی اعتقاد دارد روزی رسان، خداوند هست و حرف اول زندگی اش خداست و پول را اولویت آخر می‌داند. طوری در این عقیده راسخ هست که می‌گوید زندگی اش به مو هم برسد، پاره نمی‌شود.

 

او موزیک را بعنوان علاقه پیگیری و مثل رضا گلزار کنسرت برگزار کرده هست و یک خبر که در یکی از گفتگو هایش داده این هست که معتقد هست وقت آن رسیده به بازنشستگی فکر کند تا کمی هم برای خودش زندگی بکند!

 

نیلوفر: یکرنگ و همراه

متولد 24 خرداد 1351 در آبادان. نیلوفر خوش خلق ساده و مبادی آداب هست. او مدت ها در خارج از کشور زندگی میکرد، سپس به ایران آمد تا برای همۀ وقت در کنار امین حیایی باشد. آمدن او به ایران، مصادف شد با برهه اي از زندگی امین که دچار استحاله روحی و افسردگی شده بود.

 

نیلوفر خوش خلق هر تصمیمی راکه میگیرد، به سرعت اجرا میکند و همین اراده و پشتکارش باعث جذب امین به او شده هست و اما چیزی که وی را به زندگی با امین مشتاق کرد، فعالیت هنری اش نبود «چه بسا تا گذشته از آن، نیلوفر حتی فیلم هم نگاه نمی کرده!» و به خاطر شخصیت مثبتش با او پیمان زناشویی بسته هست. امین را انسان بسیار صبور و با گذشتی می‌داند.

 

 

او درمورد اش این طور می‌گوید: «رفیق خیلی خیلی خوبی هست و همۀ جا پشتیبان من بوده.» دیدنی هست بدانید که نیلوفر در ابتدای ازدواج شان، خیلی به همسرش وابسته بوده طوریکه تنها توصیه بازی هایي را قبول می کرده که امین نقش مقابلش باشد!

 

اما حالا میگوید باید یاد بگیریم که مستقل و قوی باشیم و روی پای خود ما بایستیم. چرا که اعتقاد پیدا کرده وابستگی نه فقط به آدم ها، بلکه به همۀ چیز بد هست و بهتر هست آدم عشقش را با اطرافیان و کائنات تقسیم کند.

 

دو هنرمند بی‌حاشیه‌ی سینما ایران

دو هنرمند بی‌حاشیه‌ی سینما ایران (عکس)

دو خردادی تنوع طلب

 

نیلوفر خوش خلق بازی در سینما را از ابتدای دهه هشتاد آغا کرد هرچند اولین فیلمهای او عمده قوی نبود، ولی تدریجی با تلاش اکثر، جایگاه بهتری برای خودش پیدا کرد.

 

کافه «وانیل»، کافی شاپی هست که خوش خلق به همراه شریکش در لواسان راه اندازی کرده و با رسیدگی به آن حسابی سرگرم شده. کیک هاي کافه وانیل، خانگی هست و کیفیت و دیزاینی مثل زدنی دارد. راستی! بد نیست بدانید نام «وانیل» ترکیبی از اسم نیلوفر و شریکش هست که ترکیب قشنگی هم از کار درآمده.

 

نکته قابل ستایش در بیزینس شان این هست که او و شریکش هنرمندان گمنام را پشتیبانی می‌کنند و تابلوهای نقاشی، مجسمه ها و سایر آثار هنری انها را در کافه وانیل، جهت فروش و شناساندن هنرشان به نمایش می گذارند. نیلوفر حتی از دوست خود برای آموزش رایگان نقاشی به کودکان کم بضاعت کمک می‌گیرد.

 

جدیدترین مطالب سایت