صحبت های کریم انصاری فرد درباره زندگی فوتبالیش

مجموعه : اخبار چهره ها
صحبت های کریم انصاری فرد درباره زندگی فوتبالیش

مصاحبه با کریم انصاری فرد درباره زندگی فوتبالیش

 

بیوگرافی کوتاهی از کریم انصاری فرد

کریم انصاری فرد در سال ۱۳۶۹ در شهر اردبیل دیده به جهان گشود. علاقه زیاد او به فوتبال باعث شد در این رشته پیشرفت زیادی بکند.وی فوتبال خود را از باشگاه ذوب آهن اردبیل آغاز کرد و توسط علی دایی به دنیای حرفه‌ای فوتبال معرفی شد.

 

انصاری‌فرد همچنین یک سال در رده جوانان در باشگاه سایپا بازی کرده است. وی بین سال‌های 1386 تا 1391 مجموعا 123 بار در تیم بزرگسالان سایپا به میدان رفت و 55 گل به ثمر رساند.انصاری‌فرد بعد از آن قرارداد یک ساله با پرسپولیس بست و در 30 بازی 8 گل برای این تیم به ثمر رساند.

 

به گزارش تالاب:وی از جمله بازیکنانی است که تمام رده‌های تیم ملی را تجربه کرده‌است. او در اولین بازی ملی خود در رده بزرگسالان در برابر تیم ملی ایسلند تنها گل بازی و اولین گل ملی خود را به ثمر رساند.همچنین کریم انصاری‌فرد تک گل بازی ایران – کره‌شمالی در مسابقات جام قهرمانی آسیا در قطر(۲۰۱۱) را به ثمر رسانده است.وی تیر سال 1392 از تیم پرسپولیس جدا شد و به تیم تراکتورسازی تبریز پیوست. انصاري‌فرد در سال 2014 به تيم اوساسونا اسپانيا و بعد هم به پانیونیوس يونان پيوست.

 

برخي از افتخارات کریم انصاری‌فرد:

 

  • آقای گل ایران در لیگ یازدهم- ۲۱ گل
  • نایب قهرمانی جام حذفی فوتبال ایران ۹۲-۹۱ به همراه تیم پرسپولیس

 

 

صحبت های کریم انصاری فرد درباره زندگی فوتبالیشکریم انصاری فرد درباره زندگی فوتبالیش

 

وضعیتت در پانیونیوس به چه شک لاست؟ تو یک سال حضور در این تیم را پشت سر گذاشتی و به بازیکنی محبوب و تاثیرگذار هم تبدیل شدی و حالا سال دوم حضورت در این تیم است.

 

– وضعیت خیلی خوبی دارم و فصل گذشته در این تیم سال خوبی را پشت سر گذاشتم. برخورد خیلی خوبی هم از سوی سرمربی تیم، مسئولان باشگاه و هواداران با من صورت گرفت.

 

یک سال خوب داشتم و به رغم این که خیلی ها فکر می کردند انتخاب خوبی نداشتم، سال خوبی را پشت سر گذاشتم. خیلی خوشحالم که شرایطم به این شکل پیش رفت و اکنون هم خودم را برای فصل جدید آماده می کنم. می دانم که توقع هم از من بالاتر رفته و باید خیلی قوی تر و بهتر از فصل قبل باشم.

 

تو پیش از حضور در پانیونیوس در تیم اوساسونا، روزهای موفقی را پشت سر نگذاشتی و حتی در مقطعی، حضور در تیم ملی را هم از دست دادی اما حالا دوباره اعتماد به تو برگشته و توانستی با حضور در لیگ یونان شرایط را مانند گذشته و حتی بهتر از گذشته کنی. درباره این اتفاقات و اینکه چه شد در اوساسونا نتوانستی بازیکن موفقی باشی بگو.

 

– من در اوساسونا شرایط خیلی خوبی داشتم. خوب تمرین می کردم و خیلی حرفه ای زندگی می کردم اما متاسفانه سرمربی اوساسونا رفتار خوبی با من نداشت. نمی خواهم به گذشته برگردم اما من معتقدم در اوساسونا خیلی چیزهایی که به من گفته شد با حقیقت مطابقت نداشت و شرایط خیلی سختی را تجربه کردم. آنجا همه چیز فوتبالی نبود و من می خواستم در اوساسونا موفق شوم و حقم بود که به من فرصت بازی داده شود اما فکر می کنم رفتاری که سرمربی اوساسونا با من داشت اصلا درست نبود.

 

بعد از جدایی از اوساسونا چرا لیگ یونان را انتخاب کردی. شاید برای خیلی ها عجیب بود کریم انصاری فرد که برای هدف های بزرگتری به فوتبال اروپا رفته بود به لیگ یونان برود که در سطح اول فوتبال اروپا جایی ندارد.

 

– من پیشنهادهایی داشتم. از مارسی هم به باشگاه پیشنهادهایی رسیده بود و مسئولان باشگاه با خود من صحبت کردند اما در نهایت به این نتیجه رسیدند که این پیشنهاد نمی تواند پیشنهاد چندان خوبی برای من باشد.

 

حتی در طول فصل از لیگ استرالیا هم به من پیشنهاد شد و از کی لیگ کره جنوبی هم این اواخر پیشنهاد رسیده بود اما من اینجا در یونان راحتم. این فصل هم در پانیونیوس خواهم بود و من به آینده فکر می کنم. به این دلیل که امسال سال مهمی برای من خواهد بود؛ هم در رده باشگاهی و هم در رده ملی باید از شانس هایی که دارم استفاده کنم.

 

من این شانس را دارم که در جریان لیگ آینده یا در پایان آن به لیگ بهتری بروم و در تیم های به مراتب سطح بالاتری بازی کنم. با این حال الان از شرایطم راضی ام اما خودم را با فکر آینده اذیت نمی کنم.

 

نمی دانم که در آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد اما درصد زیادی از شرایطی که برای من رخ خواهد داد به عملکرد خودم بستگی دارد. من باید ده برابر فصل گذشته خوب باشم و اصلا از عملکردی که در فصل قبل داشتم راضی نیستم. هیچ وقت به چیزی که به آن می رسم راضی نیستم چون باز هم باید پیشرفت کنم و باز هم باید خودم را بالاتر ببرم.

 

من در فوتبال دنبال نوک قله و دنبال بالاترین هستم و باید به آن برسم. با این که فصل قبل عملکرد خوبی داشتم اما دیگر هیچ چیز از فصل گذشته در ذهن من باقی نمانده و به آینده فکر می کنم. به این که سال سختی پیش رو دارم و باید 10 برابر تلاش کنم.

 

صحبت های کریم انصاری فرد درباره زندگی فوتبالیشکریم انصاری فرد درباره زندگی فوتبالیش

 

زندگی کردن در کشوری مثل یونان به چه شکل است. با زبان آنها آشنایی پیدا کرده ای و تفاوت زندگی در یونان و اسپانیا چقدر است؟

 

– حضور در یونان برای من خیلی خوب است. من برای زندگی ام در این کشور برنامه دارم و حرفه ای زندگی می کنم. صبح ها به موقع از خواب بیدار می شوم. صبحانه می خورم و آماده رفتن به تمرین می شوم. بعضی روزها دو نوبت تمرین داریم و اگر تمرینات هم دو نوبت نباشد، من خودم به صورت اختصاصی تمرین می کنم تا همیشه بهترین شرایط بدنی و آمادگی را داشته باشم.

 

درباره کشور یونان هم بگویم که من این کشور را دوست دارم و یک سرزمین قدیمی در دنیاست و من احساس خوبی نسبت به اینجا دارم.

 

در اسپانیا هم راحت بودم و مشکلی نداشتم اما اکنون در یونان زندگی بهتر و راحت تری را دنبال می کنم. همه چیز در اینجا حساب شده و کنترل شده پیش می رود. من پزشک تغذیه دارم و هر سه چهار ماه یک بار اوضاع من را چک می کنند. یک مربی بدنسازی اختصاصی هم دارم که بهترین تمرینات را با او پشت سر می گذارم و همیشه دوست دارم در بهترین شرایط باشم و همه چیز برای من رضایتبخش است.

 

در یونان که یک کشور باستانی است، اهل گشت و گذار هم هستی و آیا فضاها و مکان های تاریخی این کشور را دیده ای؟

 

– در یونان سعی کردم از مکان هایی که خیلی معروف است دیدن کنم. با این حال هنوز نتوانسته ام خیلی جاهای دیدنی را از نزدیک ببینم. به این دلیل که تمرینات و بازی های ما بسیار فشرده است. با این حال برنامه ریزی دارم و باز هم در پی دیدن مکان های تاریخی این کشور هستم چون آشنایی با تاریخ کشورها را خیلی دوست دارم.

 

زبان این کشور را هم یاد گرفته ای و می توانی کارهای شخصی ات را خودت انجام بدهی یا نه؟

 

– تا حدودی زبان یونانی را یاد گرفته ام اما زبان بسیار سختی دارند و هنوز نتوانسته ام زبانم را کامل کنم. با این حال اگر کاری باشد بیشتر با زبان انگلیسی کارهایم را پیش می برم.

 

هم یونان و هم ایران از سرزمین های تاریخی دنیا هستند که از زمان های قدیم هم فرهنگ و آداب اصیلی داشته اند. فرهنگ یونانی ها چقدر به فرهنگ مردم ایران شباهت دارد و تفاوت ها چقدر است؟

 

– تقریبا می توانم بگویم که تا حدودی فرهنگ ها شبیه به هم است. اما در مجموع در کشورهای اروپایی گاهی وقت ها خیلی سخت با غریبه ها ارتباط برقرار می کنند. ما ایرانی ها خیلی راحت ارتباط برقرار می کنیم و نکته مهم این است که اگر ما در کشور مان با یک خارجی روبرو شویم، هیچ وقت در برخورد اول نسبت به او موضع و حس بد نداریم.

 

با این حال فرهنگ ها نزدیک به هم است اما در بیشتر کشورهای اروپایی مردم سرد هستند و خیلی دیر ارتباط برقرار می کنند. البته وقتی ارتباط اولیه شکل گرفت، شرایط بهتر می شود. من در یونان هم دوستان زیادی دارم که بیشتر آنها همبازیانم هستند اما با این حال وقتی هواداران فوتبال من را می بینند برخورد گرمی دارند و این خیلی خوب است.

 

صحبت های کریم انصاری فرد درباره زندگی فوتبالیشکریم انصاری فرد درباره زندگی فوتبالیش

 

در یونان می توانی رانندگی کنی و توانسته ای مجوز این کار را بگیری یا هنوز مجبوری با تاکسی یا ماشین باشگاه به تمرینات بروی؟

 

– مشکلی برای رانندگی ندارم چون گواهینامه بین المللی گرفته ام. هیچ مشکلی نیست و نکته مهم هم این است که در کشورهای اروپایی یا خارج از ایران، رانندگی خیلی منظم است و قوانین سختگیرانه ای هم وجود دارد. تخلف رانندگی هم در یونان جریمه های سنگینی دارد اما خوشبختانه تاکنون هیچ مشکلی برای من به وجود نیامده است.

 

در یونان روزنامه ها و رسانه های این کشور را هم مطالعه می کنی که ببینی درباره تو چه چیزی می نویسند یا اگر انتقادی از عملکردت کرده باشند، بخواهی شرایط را تغییر بدهی؟

 

– زیاد این کار را انجام نمی دهم. من در ایران هم که بودم و فوتبال بازی می کردم زیاد دوست نداشتم فکرم را مشغول خواندن خبر یا مصاحبه ها کنم و بیشتر سعی می کردم تمرین کنم و روی فوتبالم تمرکز داشته باشم. البته که رسانه ها نقش بسزایی در پیشرفت یک فوتبالیست دارند اما من خودم هم کمتر در رسانه ها حضور دارم. حس می کنم کمتر مصاحبه کنم یا در رسانه ها خبرهای کمتری از من باشد تا حاشیه ساز نشوم و بتوانم کارم را انجام دهم.

 

در سنی هستی که حساسیت هم زیاد است و شاید خیلی از فوتبالیست های حرفه ای در این سن تصمیم به ازدواج می گیرند. آیا به این مسائل فکر می کنی یا ترجیح می دهی به همین شکل به زندگی ات ادامه بدهی؟

 

– نه. به موضوع ازدواج هنوز فکر نکرده ام و هدف فوتبالی ام را دنبال می کنم. می خواهم در فوتبال به خیلی چیزها برسم و البته به خودم هم ظلم نمی کنم. برای زندگی ام برنامه دارم و طبق همین برنامه پیش می روم.

 

از آرزوهای فوتبالی ات هم صحبت کن که در رده باشگاهی و ملی دوست داری به چه موفقیت هایی برسی؟

 

– یکی از اخلاق هایی که در فوتبال دارم این است که هیچ وقت از موقعیتی که در آن قرار دارم راضی نیستم و همیشه به دنبال پیشرفت بیشتر هستم. دوست دارم 10 برابر در موقعیت بهتر قرار بگیرم و طبیعتا دوست دارم در لیگ بزرگتر و باشگاهی بزرگتر حضور داشته باشم اما این را هم بگویم که نمی توانم محبت های پانیونیوس را فراموش کنم و یک سال خوب را در این تیم پشت سر گذاشتم. روزی هم که به این باشگاه رفتم تا قرارداد امضا کنم، مربی این تیم گفت در اینجا خیلی از بازیکنان برای پیشرفت کردن می آیند و به تیم های بزرگ هم راه پیدا می کنند و برای من هم آرزو کردند که بتوانم پیشرفت کنم.

 

صحبت های کریم انصاری فرد درباره زندگی فوتبالیشکریم انصاری فرد درباره زندگی فوتبالیش

 

قبول داری که کار تو برای رسیدن به ترکیب اصلی خیلی سخت است و تیم ملی مهاجمان زیادی با کیفیت بالا دارد که رقابت را سخت کرده اند؟

 

– دقیقا همین طور است. تیم ملی مهاجمان خیلی خوبی دارد و رقابت بالاست اما رفاقت خیلی بالایی هم با آنها دارم و رابطه مان دوستانه است. بالاخره کار کارلوس کی روش هم برای انتخاب مهاجم بسیار سخت است و آنهایی که در تیم ملی حضور دارند، همه بهترین های فوتبال ایران هستند. همین موضوع باعث می شود کار سرمربی تیم ملی هم برای انتخاب یازده بازیکن اصلی سخت باشد و این رقابت در همه پست ها به همین شکل است. با این حال فضای خوبی در تیم ملی برقرار است و من به این تیم خیلی امیدوارم.

 

درباره لیگ ایران هم صحبت کنیم. این فصل لیگ بسیار پرهیجانی داریم و شاید خیلی ها دوست داشته باشند در این لیگ عضو تیم هایی چون پرسپولیس، استقلال، تراکتورسازی یا سایر تیم های مدعی باشند. خودت چنین حسی نداری و دوست نداشتی در دربی هیجان انگیز پایتخت بازی کنی؟

 

– دربی خیلی هیجان انگیز است و از بهترین بازی هاست اما من وقتی از ایران رفتم اصلا به برگشتن فکر نکردم. سال قبل که به ایران آمده بودم تا تیم آینده ام را در اروپا انتخاب کنم، 10 تیم با من تماس گرفتند و پیشنهاد همکاری دادند که من از همه تشکر کردم و گفتم می خواهم همچنان در اروپا به فوتبالم ادامه دهم. به همین دلیل دوست ندارم به این زودی ها فوتبال اروپا را رها کنم. بازیکنی که در این سطح فوتبال بازی کرده، خیلی سخت است که بخواهد دوباره به گذشته برگردد.

 

صحبت های کریم انصاری فرد درباره زندگی فوتبالیشکریم انصاری فرد درباره زندگی فوتبالیش

 

خودت فکر می کنی کدام تیم ها مدعی قهرمانی باشند و پیش بینی ات از لیگ شانزدهم چیست؟

 

– امسال یکی از بهترین لیگ ها خواهد بود. بازیکنان خوب از تیم های گوناگون آمده اند و به تیم هایی چون پرسپولیس، تراکتورسازی و استقلال پیوسته اند. مثلث قدرت و مدعیان قهرمانی همین تیم ها هستند. اما در کنار آنها سپاهان، استقلال خوزستان، ذوب آهن و یکی دو تیم دیگر هم می توانند مدعی باشند. پی بینی سخت است چون دیگر تیم ضعیف نداریم و همان اتفاقی که در فوتبال اروپا رخ داده، به فوتبال ایران هم تسری پیدا کرده است. مثلا سال گذشته لسترسیتی در لیگ برتر انگلیس قهرمان شد. کسی هم فکرش را نمی کرد و همین اتفاق در فوتبال ایران برای استقلال خوزستان رخ داد.

 

با تمام این شرایط باید گفت یکی از مهم ترین هدف های فوتبال ایران باز هم صعود به جام جهانی است. با لیگی که گفتی جذاب شده و تیم ملی که جوان تر شده است، چقدر به این موفقیت امیدواری؟

 

– خوشبختانه ما تیم خوبی دارم اما در دوره قبل هم که به جام جهانی صعود کردیم شرایط سختی داشتیم. ما با سخت ترین شرایط، کمترین امکانات و کمترین بازی های تدارکاتی توانستیم به جام جهانی صعود کنیم و اگر باز هم شرایط به همین شکل باشد، شرایط مان سخت تر خواهد شد چون همه تیم ها سال به سال پیشرفت می کنند. ما نیاز به بازی های تدارکاتی بزرگ داریم و فکر می کنم از زمانی که کی روش به ایران آمده، فقط پنج شش بازی خوب و بزرگ تدارکاتی داشتیم.

 

اگر حمایت صورت بگیرد و باز هم به جام جهانی برویم، اتفاق بزرگی رقم خورده است ضمن این که ما در دوره قبلی جواد نکونام را که یک رهبر واقعی بود در تیم ملی داشتیم که اخیرا هم از فوتبال خداحافظی کرد و نمونه چنین بازیکنی که هفده سال در سطح ملی توانست فوتبال بازی کند کم داریم اما اکنون او بسیار باتجربه است و می تواند به عنوان یک مربی خوب به تیم ملی کمک کند.

 

جدیدترین مطالب سایت