حکم قتل برای بازیگر زن هندی صادر شد !+ عکس

مجموعه : اخبار چهره ها
حکم قتل برای بازیگر زن هندی صادر شد !+ عکس

در حکمی غیر عادلانه قتل بازیگر معروف هندی صاد شد !

 

جزئیاتی از فرمان حکم قتل بازیگر زن جذاب هندی ! به گزارش تالاب سوراج‌پل آمو یکی از رهبران حزب بهاراتیا جاناتا که نارندرا مودی رئیس جمهور هند نیز به آن تعلق دارد،

 

بازیگر زن هندی , فرمان قتل دیپیکا پادوکن بازیگر و سانجی لیلا بهانسالی کارگردان فیلم پرستاره “پادماواتی” «Padmavati» رابه انگ عرضه عکس اشتباه از پادمینی ملکه افسانه‌اي صادر کرد.

 

“پادماواتی” حکايت زندگی ملکه سرشناس قرن چهاردهمی را روایت می کند.

 

دیپیکا پادوکن بازیگر اهل هندوستان

 

حکم قتل برای بازیگر زن هندی صادر شد !+ عکس

 

مجله تالاب : سیاستمدار هندی برای بریدن سر پادوکن و بهانسالی ۱٫۵ میلیون دلار جایزه تعیین کرده‌ هست. به دنبال این رخداد نمایش فیلم به تعویق افتاد.

 

طبق معمولً در هند اغتشاشات هندوها با شایعه‌ها به راه می‌افتد، مثل قیام‌هاي پرخون و خون ریزی و درگیری‌هایي که بر سر ادعاهای نادرست کشتن گاوها از طریق مسلمان‌ها بپا می شود.

 

گاو در فرهنگ هندوها مقدس هست، اما این مرتبه بلوایی که در مورد “پادماواتی” به وجود آمده گیج‌کننده‌تر هست.

 

به گزارش تالاب اعضای راجپوت کارنی سنا، گروهی که با طایفه مبارز راجپوت پیوند دارند، پیش از این مدعی شدند که “پادماواتی” با به عکس کشیدن ارتباط عاشقانه‌‌ میان ملکه «با نقش‌آفرینی پادوکن» و مهاجمی مسلمان «سلطان علاءالدین خلجی»، تاریخ را تحریف کرده هست.

 

وقتی ویدیو کلیپی از فیلم توزیع شد، گروه عصبانی‌تر شدند. گروه راجپوت کارنی سنا فراخوان اعتصاب سراسری را داده و از تهدید به قتل پادوکن و بهانسالی حمایت کرده هست.

 

دیپیکا پادوکن بازیگر اهل هند

عجیب آنکه تیزر “پادماواتی” نشانی از رمانس بین دو شخصیت با دو مذهب متمایز ندارد و اتفاقاً علاءالدین خلجی را شیطان‌صفت و ددمنش نشان می دهد.

 

در همین حال، بهانسالی تأکید کرد که در “پادماواتی” نمای عاشقانه‌اي میان ملکه و علاءالدین خلجی «با نقش‌آفرینی رانویر سینگ» نیست و تیزر تبلیغاتی فیلم ادای دین به شجاعت راجپوت‌ها و نقش‌ آن‌ها در پایداری مقابل ارتش مسلمان‌ها هست.

 

دیپیکا پادوکن بازیگر بالیوود

 

حکم قتل برای بازیگر زن هندی صادر شد !+ عکس

 

بهانسالی در ویدیویی با اشاره به این‌که انتقاد‌ها ناشی از سوءتفاهم هست، گفت:

 

ما فیلم را بسیار مسئولانه و با درنظر داشتن عزت و شأن راجپوت‌ها ساختیم. می خواهم بار دیگر تأکید کنم که هیچ سکانس خیال‌پردازانه‌اي میان ملکه پادمینی و علاءالدین خلجی نیست یا هیچ نمایی که به فردی لطمه بزند.

 

به گزارش تالاب پادوکن نیز که در فیلم هالیوودی “سه ‌ایکس” با وین دیزل نیز همبازی بود، در واکنش به این انتقاد‌ها گفت: دقیقاً ناخوشایند هست. درگیر چه شده‌ایم؟ بعنوان یک ملت به کجا رسیده‌ایم؟ به قهقرا رفته‌ایم. ما به تنها افرادی که جواب‌گو هستیم هیئت سانسور هست. من خاطرجمعی دارم که هیچ چیزی مانع نمایش “پادماواتی” نخواهد شد.

 

تهدید به قتل یکی از مشهور ترین بازیگران زن و یک کارگردان برجسته با واکنش سریعا در هند روبرو شد. تعدادی از دیگر رهبران حزب بهاراتیا جاناتا و رامالینا ردی وزیر ایالت کارانتاکای جنوبی، دستور حفاظت از پادوکن و خانواده‌اش را دادند. یکی از مقام‌هاي رسمی حزب بهاراتیا جاناتا نیز حرف‌هاي سوراج‌پل آمو را محکوم کرد و گفت که مجازاتی برای او درنظر خواهند گرفت.

 

دیپیکا پادوکن بازیگر سینمای بالیوود

در همین حال، وزیران شمار زیادی از ایالت‌هاي هند خواهان حذف سکانس‌هاي مناقشه برانگیز پیش از نمایش عمومی “پادماواتی” شدند.

 

این در حالی هست که سوراج‌پل آمو در تظاهرات انتقاد‌آمیز علیه نمایش فیلم ‌گفت:
نیازی به مذاکره درمورد حذف سکانس‌ها نیست. ما اصلاً اجازه نمایش “پادماواتی” در سینما های کشور را نخواهیم داد.

 

از سمت دیگر، ماهیپال سینگ ماکرانا یکیدیگر از اعضای حزب بهاراتیا جاناتا در ویدئویی چنین ابراز نظر کرد:
یک راجپوت هرگز دست روی زن بلند نمی کند، اما اگر ضروری باشد این بلا را سر دیپیکا پادوکن خواهیم آورد، همان کاری که لاکشمان با شورپاناکا کرد.

 

«اشاره ماهیپال به حکايت افسانه‌ هندو هست که لاکشمان بینی شورپاناکا را برید».

 

اعضای این حزب به سینماها ضرر وارد کردند، پوسترهای “پادماواتی” را آتش زدند و رانویر سینگ بازیگر نقش سلطان علاءالدین خلجی را تهدید کردند که پاهایش را می‌شکنند.

 

حکم قتل برای بازیگر زن هندی صادر شد !+ عکس

 

واکنش خشونت‌آمیز به نمایش فیلم “پادماواتی” نشان از طغیان محافظه‌کاران در هند دارد.
فیلم‌هاي بالیوودی درسال‌هاي ۲۰۰۰ تابوشکنی‌هاي زیادی انجام دادند که می توان از میان آن‌ها به ارتباط عاشقانه میان زن و مرد بدون ازدواج، رمانس‌ میان شخصیت‌هایي با مذاهب گوناگون اشاره داشت.

 

سرشناس ترین این رمانس در درام تاریخی “جودا اکبر” ساخته آشوتوش گواریکار به نمایش درآمد.

 

به گزارش تالاب برخی از اعضای حزب بهاراتیا جاناتا تلاش میکنند نقش مسلمانان را در فرهنگ و تاریخ هند به دست کم برسانند. اخیراً اعضای این حزب دولتی ادعای اشتباهی را مطرح کردند که عمارت تاج‌محل در محلی بنا شده که پیش‌تر معبد هندوها بوده هست و تاج‌محل نمادی از فرهنگ هند نیست.

 

شاه دنیا از پادشاهان مسلمان سلسله مغول تاج‌محل را تولید. هرچند در قبل برخی از اعضای احزاب دست راستی به خاطر تهدیدها دستگیر شده‌اند، اما به ندرت دولت تعقیب قضایی آن‌ها را خواهان شده هست.

 

جدیدترین مطالب سایت