مصاحبه جدید با نگین صدق گویا

مجموعه : اخبار چهره ها
مصاحبه جدید با نگین صدق گویا

نگین صدق گویا:وقتی سن بالا می‌رود٬ افراد خود به خود بازنشست می شوند

 

نگین صدق گویا خاطر نشان کرد که مشکلات اجتماعی ما تنها جوانان نیست بلکه مسن ها نیز مشکلات اقتصادی زیادی دارند.

 

نگین صدق گویا؛ در خصوص استفاده از بازیگران جوان در فیلم یا سریال با موضوع دغدغه جوانان گفت: بازگو کردن نیاز جوانان یک مبحث جداست و استفاده از جوانان در فیلم یا سریال بحث دیگری است.

 

این دو هیچ منافاتی با هم ندارند. هرکدام در جای خودش قرار دارد. وقتی نیاز جوانان بازگو می‌شود، طبیعتا باید از بازیگران جوان استفاده شود. موضوع این است که صرفا تمام کارهای تلویزیونی قرار نیست، بازگوکننده مشکلات جوانان باشد. مشکلات اجتماعی ما٬ تنها مشکلات جوانان نیست.

 

درست است که جوانان تعداد بیشتری از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و می‌خواهند زندگی بسازند و در کشور به موفقیت برسند٬ ولی آینده جوانان٬ همین افراد مسن هستند.و مسن‌ترها نیز مشکلات اقتصادی٬ اجتماعی زیادی دارند.
 

مصاحبه جدید با نگین صدق گویا

نگین صدق گویا

 

وی همچنین درباره ارزیابی خود از بازی جوانان تازه کار و بیکاری بازیگران پیشکسوت اظهار داشت: از نظر من این یک مسئله طبیعی است و در کل دنیا و در تمامی رشته‌ها و مشاغل وجود دارد.

 

در هر حرفه‌ای وقتی سن بالا می‌رود٬ افراد خود به خود بازنشست می شوند و جوانان تازه نفس روی کار می‌آیند. این مسئله تا حدی طبیعی است.

 

در وهله بعد اصولا قصه‌ها دست جوانان می‌چرخد؛ چرا که بیشتر بیننده پیدا می‌کند. وقتی سن بازیگران از حدی فراتر می‌رود، باید در خانه باشند و کار را به دیگران بسپارند؛ نه اینکه در سن نود سالگی هم بازیگر٬ به علت اینکه مخارج روزمره خود را تامین کند٬ دنبال کار در این عرصه باشد. مسئله دیگر نیز این است که در بعضی از فیلم‌ها٬ تهیه‌کننده و کارگردان‌ها برای ایفای نقش مسن‌ترها از جوانان استفاده می‌کنند که این می تواند به علت جوان تر بودن چهره یا نیروی بدنی جوانان باشد. مثلا به یک بازیگر جوان، نقش یک مادربزرگ را می‌دهند.

 

در حالی که ما همیشه یک ذهنیت متفاوت از مادربزرگ در ذهنمان داریم و نمی‌توان در حالت جوانی٬ نقش مسن بودن را ایفا کرد. متاسفانه این روند در سینما خیلی وجود دارد و برای خود من نیز پیش آمده است. این مسائل خود به خود سبب بیکاری مسن ترها با عاقبت و نتایج ناخوشایند می‌شود.

 

بازیگر مجموعه تلویزیونی «ساعت صفر» در خصوص معیار و ملاک جوانان تازه کار در عرصه بازیگری گفت: از نظر من در درجه اول٬ فرد باید استعداد ذاتی و علاقه به این حرفه را داشته باشد. بعد امکاناتی که بتواند تعلیمات این حرفه را ببیند و بعد هم در کشور ما٬ داشتن ارتباطات و آشنا نقش مهم دارد.

 

نگین صدق گویا در پایان پیرامون موانع ورود جوانان به بازیگری تصریح کرد: از نظر من٬ نداشتن رابطه و آشنا در حرفه بازیگری٬ بجز موارد خاص که بازیگر خیلی توانمند و حرفه‌ای است٬ خود به تنهایی یک مانع است.

 

یعنی فردی واقعا استعداد و توانایی دارد٬ علاقه هم دارد٬ دوره می بیند و کلاس های آکادمیک این حرفه را می گذراند؛ ولی وقتی وارد این عرصه می شود، بازهم موفق نمی شود. تمام این مسائل مانعی برای رسیدن به آن چیزی است که می‌خواهد.

 

 

جدیدترین مطالب سایت