معرفی بازیگران برتر جهان + عکس

مجموعه : اخبار چهره ها
معرفی بازیگران برتر جهان + عکس

معرفی بازیگران برتر جهان در سال 2023

فهرستی از برترین بازیگران در سال 2023 تا امروز را برای شما عزیزان فراهم نموده ایم با ما در سایت تالاب باشید بابهترین ها معرفی بازیگرانی که در فاصله سال هاي 2023 تا امروز توانسته اند فروش فیلمهای شان را در سینماها تضمین کنند و به این ترتیب ستاره هاي جدید سینمای دنیا میباشند.

 

به گزارش تالاب: معرفی بازیگرانی که در فاصله سال هاي 2023 تا امروز توانسته اند فروش فیلمهای شان را در سینماها تضمین کنند و به این ترتیب ستاره هاي جدید سینمای دنیا میباشند.

 

 

نگاهی به جدول فروش فیلم ها نشان می‌دهد که امسال ستارگان قدیمی تر سینما شکست خورده اند. نام کروز که زمانی حضورش در یک فیلم ضامن گیشه مفید بود، این روزها به ضرب و زور تهیه کننده ها و تبلیغات فیلم «مومیایی» را در بین 10 فیلم پرفروش نگه داشته

 

آن هم در فصلی که رقیب چندانی به جز «زن شگفت انگیز» نداشت، به خصوص که نقش تام کروز در فیلم «مومیایی» فراتر از بازیگر هست و در تولید این فیلم اعمال نفوذ زیادی کرده.

 

از آن طرف قسمت جدید «دزدان دریایی کارائیب» با بازی جانی دپ هم نتوانست انتظارات تهیه کننده ها را چنان که باید و شاید در گیشه فراهم سازی کند. به نظر می‌رسد دوران ستاره هاي جدید فرا رسیده؛ ستاره هایي که آن ها نجات دهنده گیشه ها میباشند. طبق آمار و ارقام از سال 2017 تا 2020 بازیگران زیر، ستاره هاي جدید سینما میباشند.

 

کریس پرت

4 فیلم؛ 3 میلیارد دلار

معرفی بازیگران برتر جهان + عکس

 

متولد 1979 که کارش را از سال 2002 با بازی در تلویزیون و سریال «Everwood» شروع کرد. پرت بعد از اینکه سال 2014 در دو فیلم تجاری پیروز حضور پیدا کرد توانست تبدیل به نقش اول فیلمهای هالیوود شود. «فیلم لگو» و فیلم ابرقهرمانی «نگهبانان کهکشان» محصول استودیوی مارول، دو فیلمی بودند که باعث راهیابی پرت به نقش هاي اصلی تر فیلم ها شدند.

 

«پارک ژوراسیک» در سال 2015 یکی از نخستین فیلم هایي بود که پرت در آن نقش اصلی را بازی کرد. بعد در فیلمهای ابرقهرمانی «نگهبانان کهکشان قسمت دوم» و «انتقام جویان: جنگ بی نهایت» این بار نقش اش در مرکز قرار گرفت.

 

طبق آمار گیشه ها، پرت در 9 فیلم کارنامه اش نقش هاي مکمل داشته که میزان فروش انها در دنیا بیش از 837 میلیون دلار بوده هست.

 

در چهار فیلم خودش به تنهایی نقش اول را نقش بازی کرده که فروش این فیلم ها نزدیک به سه میلیارد دلار هست و در چهار فیلم دیگر که عمدتا ابرقهرمانی بودند و به همراه چند بازیگر نقش هاي اصلی بین شان تقسیم شده بود، فروش جهانی یک میلیارد و 383 میلیون دلاری را تجربه کرده هست.

 

امسال فیلم «نگهبانان کهکشان» با بازی او پیروز ظاهر شد و مشغول بازی در دنباله «پارک ژوراسیک» و دنباله «انتقام جویان» هم هست که احتمالا هر دو پرفروش میشوند.

 

دواین جانسون

21 فیلم؛ 5 میلیارد دلار

معرفی بازیگران برتر جهان + عکس

دواین جانسون، بازیگر سرشناس فیلمهای اکشن قبل از ورود به سینما کشتی گیر بود؛ آن هم از نوع حرفه اي اش. اسمش در رینگ بوکس «راک» به معنای سنگ و صخره بود. او متولد 1972 در آمریکاست اما تابعیت کانادایی هم دارد.

 

در دانشگاه فوتبال بازی می‌کرد و یکبار هم به همراه تیم دانشگاه میامی قهرمانی را تجربه کرد اما بعد از دانشگاه تصمیم گرفت مانند پدربزرگش کشتی گیر حرفه اي شود؛ پدربزرگی که تابعیت کانادایی اش را از او داشت.

 

شاید فکرش را نکنید اما جانسون یک کتاب اتوبیوگرافیک هم نوشته به نام «راک می‌گوید…» که برای 30 هفته در لیست پرفروش ترین هاي نیویورک تایمز قرار گرفت. حضورش در تلویزیون به خاطر سریالهای مربوط به کشتی در سال 1996 آغاز شد. در ابتدای قرن بیست و یکم در سریال «سفر ستاره اي» بازی کرد که نخستین حضورش در سریالی بود که به کشتی ربطی نداشت.

 

جانسون در 21 فیلم کارنامه اش در نقش اصلی نقش بازی کرده که نزدیک به شش میلیارد دلار فروش جهانی داشته اند. در پنج فیلم بازیگر مکمل بوده که فروش آن ها هم بالغ بر دو میلیارد و 311 میلیون دلار بوده هست.

 

امسال فیلم پرفروش «سرنوشت خشمگین» قسمت هفتم از سری «سریع و خشمگین» را روی پرده داشت که جزو سه فیلم پرفروش 2017 تا امروز هست. بیش از 10 فیلم هم در برنامه کاری اش برای یک سال آینده هست.

 

جنیفر لارنس

5 فیلم؛ 5 میلیارد دلار

معرفی بازیگران برتر جهان + عکس

 

تنها بازیگر زنی هست که در لیست مان قرار دارد و یعنی بیش از هر بازیگر زن دیگری فیلم هایش در دو سال جدید فروخته اند؛ برنده جایزه اسکار هم که شده. او تمام ویژگی هاي یک ستاره تمام عیار سینما را دارد.

 

لارنس متولد 1990 در ایالات امریکا از سال 2015 اضافه بر اینکه توانست عنوان پیروز ترین بازیگر زن گیشه را به ارمغان بیاورد، بیشترین دستمزد را هم در بین بازیگران زن دریافت می‌کند که وی را تبدیل به یکی از ثروتمندترین بازیگران هالیوود کرده هست.

 

این بازیگر 26 ساله سال 2013 در لیست صد چهره تاثیرگذار دنیا مجله تایم قرار گرفت و سال 2014 و 2016 نامش میان سلبریتی هاي مجله فوربز دیده شد.

 

شهرتش به خاطر بازی در نقش کتنیس اوردین در سری فیلمهای نوجوانانه «بازی گرسنگان» «2015-2012» همۀ گیر شد اما بازیگری را از سال 2006 با تلویزیون آغاز کرد. لارنس تا به حال در پنج فیلم نقش اصلی را نقش بازی کرده که فروش جهانی شان بیش از پنج میلیارد دلار بوده هست. از معدود بازیگران سینماست که بیشتر نقش هایي که در کارنامه اش دارد، نقش اصلی بوده اند.

 

سال قبل با فیلم ابرقهرمانی «ایکس من: آخرالزمان» صدرنشین گیشه ها بود. امسال فیلم مهم «مادر» ساخته دارن آرنوفسکی را دارد که احتمال موفقیتش هم در گیشه و هم میان منتقدان وجود دارد. این بازیگر نامزد چهار اسکار، جایزه اش را برای فیلم «کتابچه نقره اي راهنما» گرفت.

 

ساموئل ال. جکسون

52 فیلم؛ 12 میلیارد دلار

معرفی بازیگران برتر جهان + عکس

 

این بازیگر و تهیه کننده آمریکایی، بازیگر محبوب کوئنتین تارانتینو هست و بیشترین همکاری را از زمان «پالپ فیکشن» تا امروز با تارانتینو داشته هست. متولد 1948 از دهه 90 مورد دقت منتقدان و کارگردانان قرار گرفت. اما نخستین فیلمی که بازی کرد «کنار هم برای همۀ وقت» محصول 1972 بود. پرکارترین بازیگر این لیست که 176 فیلم و سریال بعنوان بازیگر در کارنامه اش دارد.

 

ساموئل ال. جکسون برعکس چند بازیگر دیگری که نام بردیم بیشتر برای بازی در نقش هاي مکمل شهرت دارد و پولی را هم که به گیشه تزریق کرده مربوط به همین نقش هاي مکمل هست ولی آن قدر در همین نقش هاي مکمل اش بازی هاي درخشانی دارد که نمی‌توان نادیده اش گرفت و حتی نامزد جایزه اسکار هم شده هست.

 

او در 44 فیلم نقش اصلی را نقش بازی کرده که خب مجموع فروش این 44 تا در دنیا 3 میلیارد و 700 میلیون دلار شده که رقم عمده دندان گیری نیست. در عوض برای بازی در 52 فیلم در نقش بازیگر مرد مکمل فروشی معادل 12 میلیارد و 200 میلیون دلار در گیشه سینماهای دنیا داشته هست.

 

سال قبل با بازی در فیلم تیم برتون «منزل دوشیزه پرگرین برای بچه هاي عجیب و غریب» و «افسانه تارزان» فروش خوبی را تجربه کرد. امسال اما فیلم «کونگ جزیره جمجمه» نتوانست انتظارات را برآورده کند.

 

کریس ایوانز

15 فیلم؛ 5 میلیارد دلار

معرفی بازیگران برتر جهان + عکس

 

این بازیگر آمریکایی که متولد سال 1989 هست مانند خیلی از ستاره هاي این دوران با بازی در فیلمهای پرفروش ابرقهرمانی به شهرت رسید. ابتدای هزاره سوم در فیلم «تازه واردها» نخستین حضورش جلوی دوربین رقم خورد.

 

ایوانز با بازی در فیلم «چهار شگفت انگیز» در سال 2005 توانست برای نخستین بار خودش را به استودیوها نشان دهد و بعد از بازی در قسمت دوم سری فیلمهای «چهار شگفت انگیز» و موفقیت مجدد آن در سال 2011 برای بازی در نقش کاپیتان ایالات امریکا گزینه شد.

 

کاپیتان کشور آمریکا یکی از ابرقهرمانان محبوب مارول هست و از سال 2011 تا امروز ایوانز بازیگر نقش کاپیتان ایالات امریکا باقی مانده هست. 46 فیلم در کارنامه بازیگری ایوانز به چشم می‌خورد که همچنان نقش کاپیتان کشور آمریکا مهم‌ترین شان هست ولی باید اعتراف کنیم که این نقش عمده هم چیز خارق العاده اي نیست و اگر علاقه و مد روز به فیلمهای ابرقهرمانی نزدیک نبود، بعید هست ایوانز تبدیل به ستاره می شد.

 

به هر حال فعلا با بازی در 15 فیلم در نقش اول، فروش جهانی فیلم هایش به 5 میلیارد و 644 میلیون دلار رسیده هست و بازی اش در نقش هاي مکمل پول چندانی برای سینما نداشته. او امسال هم در نقش کاپیتان ایالات امریکا در فیلم «اسپایدرمن: بازگشت به منزل» ظاهر میشود؛ فیلمی که یک بازیگر جدید نقش مرد عنکبوتی را دارد و کنجکاوی ها نسبت به او قطعا فیلم را پرفروش میکند.

 

مت دیمون

31 فیلم؛ 5 میلیارد دلار

معرفی بازیگران برتر جهان + عکس

 

در کنار جنیفر لارنس و ساموئل ال جکسون، مت دیمون هم از بازیگران این لیست هست که نه فقط به خاطر پول سازی در گیشه که به خاطر محبوبیتش نزد سینما دوستان و منتقدان هم می‌تواند لقب ستاره را بگیرد. مت دیمون متولد 1970 در آمریکاست.

 

بازیگری را در سال 1988 در فیلمی به نام «پیتزای اسرارآمیز» آغاز کرد و با نوشتن فیلمنامه «ویل هانتینگ مفید» در سال 1997 به همراه بن افلک و بازی در آن، هم تبدیل به یک بازیگر درجه یک شد و هم فیلمنامه نویسی که توانست جایزه اسکار دریافت کند.

 

او یکی از بازیگران روشنفکر و مطرح هالیوود هست و تا به حال 5 بار برای بازی در نقش هاي گوناگون نامزد دریافت جایزه اسکار شده. مت دیمون سال قبل با فیلم «جیسون بورن» از سری فیلمهای پیروز «بورن» در گیشه سینماها سروصدای زیادی به پا کرد.

 

گرچه او اعلام کرد که بعد از این فیلم دیگر در نقش «بورن» ظاهر نمی‌شود مگر اینکه باز پل گرین گراس فیلم ها را کارگردانی کند.

 

دیمون در 21 فیلم نقش اول را نقش بازی کرده و فروش آن فیلم ها در دنیا معادل 5 میلیارد و 221 میلیون دلار بوده هست. در 13 فیلم هم نقش مکمل را داشته که آن ها هم به فروشی بیش از یک میلیارد و 225 میلیون دلار دست یافته اند.

 

در سری فیلم هایي مانند «گروه اوشن» که بازیگران به صورت گروهی نقش اول را داشته اند هم حضور داشته که فروش جهانی این فیلم ها بیش از یک میلیارد و 300 میلیون دلار بوده هست.

 

جدیدترین مطالب سایت