ممنوع‌ الفعالیت شدن محسن چاوشی واقعیت دارد ؟

مجموعه : اخبار چهره ها
ممنوع‌ الفعالیت شدن محسن چاوشی واقعیت دارد ؟

محسن چاوشی ممنوع الفعالیت شد 

محسن چاوشی خواننده خوش صدای کشورمان طی اقدامی شایعه ممنوع الفعالیتش در شبکه هاي اجتماعی پر شده هست . 

 

به گزارش تالاب خواننده پاپ و اگرچه پرطرفدار، حالا دوباره روی دور خبر افتاده هست. خبری که شاید بخش مخفی هم داشته باشد. بخش‌هایي که یکی از دو روایت موجود امروز را مخدوش خواهد کرد.
 
 
شهریور ماه به دهه سوم خود رسیده بود که خبر آمد محسن چاووشی تیتراژ سریال مناسبتی برای دهه دوم محرم را خواهد خواند. آن روز «٢٧ شهریور» نعمت چگینی تهیه‌کننده این سریال گفت: درمورد خواننده تیتراژ سریال «هاتف» پیش از این با محسن چاووشی مذاکراتی داشتیم که خوشبختانه امروز نهایی شد و قرار هست تیتراژ این سریال توسط محسن چاووشی خوانده شود.
 
 
اما داستان این خواننده و سریال‌ هاتف، بهمین سادگی پیش نرفت. خواننده‌اي که تا به‌حال تصمیمات دقیقه نودش، گاهی برای تلویزیون و بعضی از برنامه‌ها، حاشیه هم آفریده هست. شاید یکی از حاشیه‌هایي که در ذهن مخاطب مانده باشد، حضور او در برنامه تحویل ‌سال هست که در دقیقه نود تصمیم گرفت به برنامه نیاید و آن روز مجری برنامه «احسان علیخانی» وادار به عذرخواهی از مخاطبان شد.
 
 
حالا اما باز بنظر می رسد همکاری این خواننده پاپ در ‌هاله‌اي از ابهام قرار گرفته هست. همکاری‌اي که خودش تأکید کرده، دیگر حاضر نیست در هیچ زمانی ادامه پیدا کند.
 
 

چاووشی در یک نگاه

 
محسن چاووشی خواننده‌اي هست که هم محبوبیت دارد و هم حاشیه. او چنان درسال‌هاي جدید با حرف و حدیث درمورد کارهایش روبه‌رو شده که عده‌اي از صدای غیراصیلش حرف به میان آوردند. این حرف و حدیث‌ها آن‌جا اکثر می‌شد که چاووشی، پس از یک‌دهه کار در حوزه موسیقی، حاضر به برگزاری کنسرت و برنامه زنده نشده هست. 
 
 
موضوعی که انتقادهایی را علیه او مطرح کرده و اگرچه او به ناتوانی‌اش در اجرای زنده برنامه پاسخ هم داده هست. چاووشی علت برگزارنکردن کنسرت را شباهت آن به جُنگ اعلام کرده و گفته هست: «در ایران کنسرت اکثر شبیه جُنگ شادی هست تا کنسرت موسیقی، برف شادی میزنند و یکباره از توی جعبه درمی‌آیند و روی سن ظاهر می شوند. صدابردار مفید هم که نداریم. برای همین در غالباً کنسرت‌ها نه ‌هارمونی وجود دارد، نه آن صداهایی که لازم هست مخاطب موسیقی از سازها بشنود و صدابرداری شود. فقط یک کار باری به هر جهت ارایه میدهند که من اهلش نیستم.» با این حال شاید همه ی این فشارها باعث شد او به صورت زنده در اینستاگرام، چند قطعه ایفا کند.
 
 
این‌ها اما، همه ی حرف و حدیث‌ها حول او نبود. پیشتر ودر دوران تولید فیلم «چ» اعلام شده بود که او تیتراژ این فیلم را خواهد خواند. ابراهیم حاتمی‌کیا آن دوران در نشست‌ خبری فیلم «چ» درمورد این موضوع گفته بود: فیلم بسته شده بودو پس ازآن، آقای چاووشی فیلم را دیدند. ایشان خیلی با «چ» تماس برقرار کرد و آن را همراه داشت و درنهایت هم قرار شد یک کار آزاد دراین‌باره انجام دهد نه برای تیتراژ. ظاهرا این حرف‌ها به تریج‌قبای محسن چاووشی برخورد و واکنش وی را وا داشت طوری‌كه در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «به علت طرح ادعاهایی سراسر وارونه و کذب درمورد نحوه همکاری بنده با طرح «چ» در نشست مطبوعاتی این فیلم در جشنواره، بهتر هست کماکان سنتوری نخستین و آخرین سنجیدن سینمایی‌ام باشد.
 
 
روایت دوگانه
 
چاووشی یک هفته پیش و پس از اعلام قطعی‌شدن، همکاری‌اش با طرح ‌هاتف، اعلام کرد که حاضر به همکاری با صداوسیما نیست. او در یادداشتی اینستاگرامی نوشت: همین که اجازه بدهید سالی، دوسالی یک مجموعه ما بی‌عقده‌ خودکارهای قرمز توزیع شود و برسد به دست اهلش، از شما سپاسگزارم، وگرنه مرا چه به سریال و تلویزیون و… نگذارید کارد به استخوان برسد و کار به جان. ساده و صادقانه گمان بردم در این ماه عزیز رفتارها و زبان‌ها کمی ملاحظه کنند و اهل حرمت شوند که متاسفانه اشتباه می کردم. بگذریم؛ کوتاه سخن اینکه تا اخلاق و منش اهالی تلویزیون تغییر نکند «که بعید هست تغییر کند» هیچ همکاری با این رسانه‌هاي نمونه نخواهم داشت. شما هم تا چیزی را از زبان خودم نشنیده‌اید، باور نکنید.
 
 
حالا اما همین دیروز نعمت چگینی، تهیه‌کننده سریال ‌هاتف اعلام کرده هست: به دلایل مختلفی تصمیم گرفته شد که با آقای چاووشی در این طرح همکاری نداشته باشیم؛ موضوعی که بلافاصله با واکنش چاووشی در اینستاگرام روبه‌رو شد و او دو بار ضمن تکذیب حضور به ‌عنوان خواننده این مجموعه تلویزیونی نوشت: تا اخلاق و منش اهالی تلویزیون تغییر نکند، هیچ همکاری با این رسانه و رسانه‌هاي نمونه نخواهم داشت.
 
 
در میانه این دعوا، تهیه‌کننده ‌هاتف مشخص نکرده چه دلایلی باعث این قطع همکاری شده هست. چاووشی هر چند دلایلی را برای همکاری‌نکردن آورده هست اما چگینی فقط به یاد کلیات اکتفا کرده هست.
 
 
چاووشی تا کنون به شهادت آمار بیش از ١٥٠ قطعه ایفا کرده هست؛ اما بخشی از سوابق او مرتبط به همکاری‌اش با تلویزیون یا سینماست. حضور او در آثاری چون سنتوری، شهرزاد، لامپ ۱۰۰، برای سینما و اجرای قطعاتی چون لباس نو «مخصوصاً برنامه تحویل‌ سال نو از شبکه دو سیما در ۲۹ اسفند‌ سال ۱۳۹۰»، واسه آبروی مردمت بجنگ «برنامه پشت صحنه از شبکه سه سیما در ‌سال ۱۳۹۱»، زندگی «برنامه زندگی و تحصیلات فوق العاده از شبکه سه سیما درسال ۱۳۹۱» و مادر «برنامه مهربانو از شبکه سه سیما در ایام نوروز ‌سال ۱۳۹۴» بخشی از همکاری‌هاي او با سازمان صداوسیما را نشان می دهد.
 
 
آن دوران وقتی ریمیکس قطعات «قطار» و «عروس من» در نظرسنجی برنامه «هفت ترانه» شبکه شما قرار گرفت یا وقتی موزیک «قطار» به ‌عنوان تیتراژ برنامه ساعت ۲۵، از شبکه پنج صداوسیما اکران شد، بیانیه صادر کرد ودر آن تأکید کرد: برای اکران هیچ‌یک از قطعات مجموعه‌هایم از من اجازه گرفته نشده هست.
 
 
ممنوع‌الفعالیت
 
حرف و حدیث‌هاي جدید درمورد کار جدید چاووشی با تلویزیون تازه به راه افتاده هست؛ بعضی زمزمه‌ها هم بعد از اعلام نظر نعمت چگینی، این هست که احتمالا چاووشی در صداوسیما ممنوع‌الفعالیت شده و او نخواسته ابعاد بیشترش را بیان کند. چگینی کلیاتی را مطرح کرده و موافقان این نظر می گویند: چاووشی دست پیش را گرفته و اعلام قطع همکاری کرده هست.
 
 
این گروه معتقدند چون قطعه‌اي که در برنامه دیوار به دیوار از چاووشی اکران شده در مدح حسن روحانی هست، بعضی در صداوسیما بر او غضب کرده‌اند. در همین حال گروهی دیگر معتقدند این آقای تهیه‌کننده بوده که دست پیش را گرفته و بعد از اعلام قطع همکاری چاووشی با تلویزیون، از تصمیم درمورد همکاری نکردن با چاووشی صحبت به میان آورده هست. هر چه که باشد این داستان روایتی دوگانه دارد و باید در روزهای آینده منتظر روشن‌شدن زوایای دیگر آن بمانیم.
 
 
جدیدترین مطالب سایت