نام بازیگران تراز اول سینما که در جشنواره فجر غایب بودند !

مجموعه : اخبار چهره ها
نام بازیگران تراز اول سینما که در جشنواره فجر غایب بودند !

نام بازیگران تراز اول سینما که در جشنواره فجر غایب بودند !

در جشنواره فیلم فجر بازیگرانی هستند که بسیار فیلم هایشان قابل تحسین است اما به دلیل بازی نکردن در فیلمی به این جشنواره نیامدند در ادامه نام این بازیگران را مشاهده خواهید کرد.

 

به گزارش تالاب بسیاری از بازیگران و ستاره های ایرانی در جشنواره فجر امسال حضور ندارند و فیلمی از آن ها اکران نشده است. جای خالی تیم اصغر فردهادی بیش از همه احساس می شود. امسال فیلم‌های مهم و پربازیگری در سینمای ایران تولید شدند که هر یک می‌توانستند علاوه بر موفقیت در گیشه، زمینه حضور و درخشش بازیگران را در مهم‌ترین ‌جشنواره سینمایی سال فراهم کنند.

 

اما بنا به تصمیمات نامشخص و مبهم هیئت داوران و هم‌چنین مسئولان جشنواره، این فیلم‌ها درنهایت از جشنواره 35 حذف شدند و ستاره‌ فیلم‌ها هم خاموش ماندند.

نام بازیگران تراز اول سینما که در جشنواره فجر غایب بودند !

امسال غیبت چند بازیگر بیشتر جلب توجه می‌کند. شهاب حسینی، پیمان معادی، ترانه علیدوستی، بهرام رادان، رضا عطاران، پارسا پیروزفر، مهناز افشار، هنگامه قاضیانی و فریبرز عرب نیا شاخص‌ترین بازیگرانی هستند که در جشنواره امسال غیبت دارند. در این مطلب به دلیل غیبت این ستاره‌ها و هم‌چنین افتخاراتی که در جشنواره فیلم فجر تا‌کنون کسب کرده‌اند، پرداخته‌ایم.

 

‎ترانه علیدوستی؛ گزیده‌کاری و 13 سال دوری

‎طی سال‌های اخیر ترانه علیدوستی در هر نقشی بازی کرده، فیلم‌ها شانس حضور در جشنواره فیلم فجر را از دست داده‌اند. «زندگی مشترک آقا و خانم محمودی»، «زندگی با چشمان بسته» و «استراحت مطلق» ازجمله این فیلم‌ها هستند که در دوره‌های قبل از جشنواره کنار گذاشته شدند.

نام بازیگران تراز اول سینما که در جشنواره فجر غایب بودند !

‎علیدوستی از دوره 22 به بعد، در جشنواره فیلم فجر حضور نداشته است. دلیل غیبت او در جشنواره امسال هم کم‌کاری‌اش در سینما و حضورش در سریال «شهرزاد» است. البته «مادر قلب اتمی» تنها فیلمی بود که علیدوستی می‌توانست با آن در جشنواره امسال حضور داشته باشد. این فیلم به دلیل مخالفات مسئولان سینمایی، اجازه اکران و نمایش در جشنواره فجر را نداشت و امسال هم از این مانع عبور نکرد.

 

ترانه علیدوستی از معدود بازیگران جوان سینمای ایران است که در هر فیلمی بازی کرده، بازی‌اش مورد توجه قرار گرفته است. به‌ندرت پیش آمده که این بازیگر در فیلمی بازی کند و درنهایت محاسباتش درست نباشد، کار به اثری ضعیف تبدیل شود. او طی سال‌های حضورش در جشنواره فیلم فجر، علاوه بر نامزد شدن برای فیلم‌های «شهر زیبا»،

 

«تردید»، «پذیرایی ساده» و «آسمان زرد کم‌عمق» در دوره‌های ۲۲، ۲۷، ۳۰ و ۳۱، موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن برای بازی در «من ترانه پانزده سال دارم» از بیستمین دوره جشنواره فجر شد. علیدوستی هم‌چنین به دلیل بازی در فیلم «چهارشنبه‌سوری» در دوره بیست‌وچهارم تقدیر شد.

 

رضا عطاران؛ نهنگ ناتمام شانس سیمرغ را گرفت

«هوو» اولین فیلم عطاران در جشنواره فیلم فجر در مقام بازیگر بود. این فیلم که در بخش مسابقه بیست‌وچهارمین دوره جشنواره شرکت کرده بود، به دلیل مضمون و بازی‌‌های غیرقابل قبولش، مورد توجه داوران قرار نگرفت.‎عطاران که بعد از بازی در فیلم «قرنطینه»، به بازی در نقش‌های جدی و رئال روی آورده بود، برای بازی در فیلم «دهلیز»

 

که فیلمی تلخ و رئال بود، نامزد نقش اول مرد از جشنواره سی‌ویکم شد. سیمرغ بلورین بهترین بازیگری برای فیلم «طبقه حساس» و هم‌چنین سیمرغ کارگردانی فیلم «خوابم میاد» در بخش نگاه نو، دستاوردهای مهم او از جشنواره فجر است.

نام بازیگران تراز اول سینما که در جشنواره فجر غایب بودند !

‎او که امسال با دو فیلم «من سالوادور نیستم» و «دراکولا» در سینماها حضور داشت، هیچ فیلمی در جشنواره ندارد. تنها فیلمی که شانس حضور در جشنواره امسال را می‌توانست داشته باشد، «نهنگ عنبر 2» ساخته سامان مقدم بود که با تصمیم کارگردان به هیئت انتخاب ارائه نشد. او سال گذشته فیلم «آبنبات چوبی» را در بخش سودای سیمرغ داشت.

 

پیمان معادی؛ مرد ناکام بازیگری در کارگردانی هم ناکام ماند!

‎او امسال فرصت حضور در هیچ فیلمی را پیدا نکرد. این اتفاق البته به دلیل بازی او در سریال «ماه تی‌ تی» داوود میر باقری و پیش‌تولید فیلم «بمب» که قرار بود امسال ساخته شود، رخ داد. معادی قرار بود علاوه بر کارگردانی فیلم «بمب»، به ایفای نقش در آن هم بپردازد.

نام بازیگران تراز اول سینما که در جشنواره فجر غایب بودند !

‎او تا سال گذشته ازجمله بازیگران مهجور جشنواره فیلم فجر بود. معادی نه برای بازی در فیلم «درباره الی…» نامزد شد و نه برای «جدایی نادر از سیمین». سال گذشته برای اولین بار توانست نامزد نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر شود. هرچند بازی متفاوت او در «ابد و یک روز» جایزه‌ای را از جشنواره فجر برایش به ارمغان نیاورد،

 

اما در جشن خانه سینما و انجمن منتقدان برای این فیلم جایزه نقش اول مرد را گرفت. تنها جایزه او از جشنواره فیلم فجر به بخش نگاه نو دوره بیست‌ونهم برای کارگردانی فیلم «برف روی کاج‌ها» اختصاص دارد.

 

‎شهاب حسینی؛ رکورد چهاردهمین سال حضور را شکستند

‎سال گذشته به دلیل حذف فیلم «آشغال‌های دوست‌داشتنی»، رسما از جشنواره و سمتی که به او پیشنهاد شده بود (مشاور دبیر جشنواره) کنار کشید. این موضوع اما چالش مهمی برای آقای دبیر ایجاد کرد و حتی به دلایلی نامعلوم، بازی حیرت‌انگیز شهاب حسینی در فیلم «برادرم خسرو» توسط هیئت داوران نادیده گرفته شد.

 

این اتفاق در حالی رخ داد که حسینی از معدود بازیگران جوان سینمای ایران است که هر بار در جشنواره حضور داشته، بازی‌اش مورد توجه داوران و منتقدان قرار گرفته است.

نام بازیگران تراز اول سینما که در جشنواره فجر غایب بودند !

او تاکنون سه بار موفق به دریافت جایزه از جشنواره فیلم فجر شده. سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم «سوپر استار» در دوره بیست‌وهفتم، دیپلم افتخار برای بازی در فیلم «جدایی نادر از سیمین» از جشنواره بیست‌ونهم و هم‌چنین دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم «محیا» از بیست‌وششمین دوره،

 

از افتخارات مهم او در جشنواره فیلم فجر است. هم‌چنین «شمعی در باد»، «رستگاری در ساعت هشت و بیست دقیقه»، «درباره الی…» و «دوران عاشقی» از دیگر فیلم‌هایی هستند که حسینی برای هریک از آن‌ها نامزد نقش مکمل و اول بازیگری شده است.

 

‎حسینی امسال به دلیل بازی در سریال «شهرزاد» و هم‌چنین افزایش میزان دقت و وسواسش بعد از دریافت جایزه کن، اغلب پیشنهادهای بازیگری را رد کرد. «لابی» تنها فیلمی بود که حسینی امسال در آن حضور یافت و انتظار می‌رفت که در جشنواره فجر حضور داشته باشد. این فیلم به همراه «آشغال‌های دوست‌داشتنی» محسن امیر یوسفی

 

و «امتحان نهایی» عادل یراقی ازجمله فیلم‌هایی بودند که حسینی به واسطه بازی در آن‌ها شانس حضور در جشنواره امسال را داشت، اما از جشنواره کنار گذاشته شدند. او که از دوره بیست‌ویکم هر سال در جشنواره فجر حضور داشته، امسال اولین سالی است که هیچ فیلمی در جشنواره ندارد.

 

فریبرز عرب‌نیا؛ سال‌های دور از خانه

‎ او سال‌هاست که دیگر حضور آن‌چنانی در جشنواره ندارد. کم‌کار است و به‌ندرت به کارگردانی اعتماد می‌کند. او از وقتی در سریال «مختارنامه» بازی کرد، ناخودآگاه از سینمای ایران فاصله گرفت و دیگر مثل گذشته فعالیت چشم‌گیری در عرصه سینما نداشت. عرب‌نیا سال گذشته در فاصله حضور چند ماهه‌اش به ایران،

 

نقش اصلی فیلم «آخرین بار کی سحر را دیدی؟» را بازی کرد؛ فیلمی که به دلیل مشکلات تهیه‌کنندگان و اختلافات سرمایه‌گذار با کارگردان و عوامل تولید، در حاشیه قرار گرفت.

نام بازیگران تراز اول سینما که در جشنواره فجر غایب بودند !

او که به مدت یک سال است به آمریکا مهاجرت کرده، امسال در هیچ فیلمی بازی نکرد و حتی پیشنهاد بازی در سریال «ماه تی تی» را هم رد کرد.‎عرب‌نیا از جمله بازیگرانی است که تاکنون مورد توجه هیچ دوره از جشنواره فجر نبوده است. او حتی برای بازی در فیلم «سلطان» و «ضیافت» که از نقاط قوت کارنامه بازیگری‌اش محسوب می‌شود هم نامزد نشد.

 

‎بهرام رادان؛ یک انتخاب، یک شانس، خداحافظی با فجر

‎ از سال 79 که کار بازیگری را شروع کرد، در همه دوره‌های جشنواره به غیر از دوره بیستم حضور داشت. او امسال قرار بود با فیلم «زرد» در بخش خارج از مسابقه حضور داشته باشد، اما بنا به تصمیم مسئولان جشنواره، فیلم دیگری جایگزین آن شد. او سال گذشته با فیلم «بارکد» در جشنواره حضور داشت؛ فیلمی که گیشه بسیار موفقی داشت و تبدیل به یکی از شش فیلم بالای 10 میلیارد تومان فروش در اکران سال 95 شد.

نام بازیگران تراز اول سینما که در جشنواره فجر غایب بودند !

رادان تنها بازیگر جوانی است که دو بار در فاصله سه ساله، سیمرغ نقش اول را گرفته است. او با بازی در «شمعی در باد» توانست اولین سیمرغ بازیگری خود را از بیست‌ودومین جشنواره فیلم فجر دریافت کند و سال 85 به دلیل بازی در فیلم «سنتوری» که اتفاقا شاه‌نقش کارنامه‌اش هم لقب گرفته است، از جشنواره بیست‌وپنجم سیمرغ بلورین نقش اول مرد را دریافت کرد.

 

‎هنگامه قاضیانی؛ کوچ به موسیقی

‎در 37 سالگی و در سومین حضور سینمایی خود درخشش چشم‌گیری داشت. او در بیست‌وششمین دوره جشنواره فیلم فجر سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن را برای فیلم «به همین سادگی» دریافت کرد. نقش او در این فیلم به ظاهر معمولی و بدون هیچ اوج و فرود خاصی بود که همین، کار بسیار دشواری بود و قاضیانی از عهده آن به‌خوبی برآمد

 

به گزارش تالاب قاضیانی که پس از بازی در «به همین سادگی»، در اغلب فیلم‌هایی که بازی کرد، تبدیل به زنی درون‌گرا و کم‌حرف و خاموش شد که راز و زخم‌های بزرگی در سینه دارد، چهار سال بعد از موفقیت این فیلم، سیمرغ دومش را با ایفای نقش یک خانم دکتر دوران جنگ در فیلم «روزهای زندگی» گرفت.

نام بازیگران تراز اول سینما که در جشنواره فجر غایب بودند !

او امسال کم‌کارتر از سال‌های قبل در سینما ظاهر شد و بیشتر به فعالیت در زمینه موسیقی بانوان پرداخت. تنها فیلم او «یک قناری، یک کلاغ» به کارگردانی اصغر عبداللهی بود که از جشنواره فجر کنار گذاشته شد.

 

مهناز افشار؛ بدشانسی خانم بازیگر جشنواره

برخلاف این‌که امسال نیز همچون سال‌های گذشته حضور پررنگی در عرصه بازیگری داشت، اما هیچ‌یک از فیلم‌هایش امکان حضور در جشنواره فیلم فجر را پیدا نکردند. افشار امسال هم در یک سریال برای نمایش خانگی با عنوان «عاشقانه‌ها» بازی کرد و هم در فیلم‌های «نهنگ عنبر 2» سامان مقدم و «گیلدا» کیوان علیمحمدی و امید بنکدار.«گیلدا» تنها فیلم قطعی او بود که انتظار می‌رفت در جشنواره امسال حضور پیدا کند.

نام بازیگران تراز اول سینما که در جشنواره فجر غایب بودند !

 به گزارش پارس ناز اما موفقیت‌های افشار در جشنواره فجر کم نیستند. دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از جشنواره بیست‌ونهم برای فیلم «سعادت‌آباد»، برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر زن از بخش نگاه نو سی‌امین دوره جشنواره فجر برای «برف روی کاج‌ها»، کاندیدای سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره سی‌ام

 

برای «پل چوبی» و کاندیدای سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از بیست‌وهشتمین دوره برای فیلم «تسویه حساب»، ازجمله افتخارات او در جشنواره فیلم فجر است.

 

جدیدترین مطالب سایت